دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 10:10 قبل از ظهر

عوارض هروئین بر چهره

هروئین یک ماده مخدر و اعتیادآور است. این ماده در لیست پرخطرترین مواد مخدر جای دارد. هروئین می تواند تاثیر مخربی بر مصرف کننده بر جای بگذارد. این تاثیرات منفی محدود به جسم و روان افراد نمی شوند. علاوه بر احساس وابستگی شدید روحی و روانی هروئین چهره را هم به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. به طوری که پس از مدتی استفاده تغییرات ظاهری به وضوح قابل مشاهده خواهند بود. عوارض هروئین بر چهره بسیار گسترده است. تغییرات منفی پوستی و ظاهری زیادی در اثر مصرف این ماده مخدر حاصل می شوند. در ادامه شما را با اثرات منفی هروئین بر چهره آشنا می کنیم.

تغییرات ظاهری ناشی از مصرف هروئین

یکی از عوارض هروئین بر چهره تغییر چشم ها است. مصرف کننده چشم های قرمز و خونی دارد. لخته شدن خون در چشم ها یکی از عوارض هروئین بر ظاهر محسوب می شود. پلک ها در اثر مصرف این مخدر افتادگی پیدا می کنند. یکی از تاثیرات منفی هروئین بر ظاهر کوچک کردن مردمک چشمان است. به این حالت مردمک ته سنجاقی نیز گفته می شود.

هروئین کاهش وزن شدیدی را به همراه دارد. علاوه بر آن بر سیستم اسکلتی و عضلانی تاثیر منفی می گذارد. به طوری که عدم تعادل در راه رفتن کاملا مشهود خواهد بود. تاثیر این ماده مخدر بر دندان ها یکی دیگر از عوارض هروئین بر چهره محسوب می شود. مشکلات دهان و دندان ناشی از مصرف این ماده هم بسیار زیاد است. شکستگی دندان های فرد مصرف کننده یکی از این معضلات به شمار می رود. این ماده مخدر همچنین می تواند باعث ریزش شدید مو و از سوی دیگر جلوگیری از رشد طبیعی مو شود. یکی از عوارض این ماده مخدر تاثیر منفی بر ساقه مو است. ساقه مو معتاد به هروئین به شدت ضعیف می شود.

تغییرات ظاهری ناشی از مصرف هروئین

تغییرات پوستی ناشی از مصرف هروئین

مصرف کننده هروئین تغییرات پوستی شدیدی را تجربه می کند. پیری پوست یکی از عوارض مهم آن بر چهره به حساب می آید. مصرف کننده پوستی پر از چین و چروک دارد. پوست این افراد دارای لکه های مختلف است؛ لکه های تیره که در سراسر پوست به وضوح دیده می شوند. معتاد به هروئین به طور مداوم پوست خود را خراش می دهد. زخم هایی که در اثر خارش شدید حاصل می شوند زود التیام نمی یابند. پوست مصرف کننده هروئین مملو از بثورات است. نقاط تاریک زیادی را می توان بر بدن این افراد دید.

پوست در اثر مصرف هروئین همواره خشک است. این خشکی به لب ها نیز سرایت می کند. لب های زخمی و ترک خورده یکی دیگر از تاثیرات منفی و زیان بار این ماده مخدر به حساب می آیند. مصرف کنندگان هروئین به آکنه مبتلا می شوند.

هروئین باعث بسته شدن منافذ پوست می شود. به همین علت رشد باکتری ها و در نتیجه پیدایش آکنه را به همراه دارد. علاوه بر مسدود شدن منافذ تعریق زیاد نیز می تواند به گسترش باکتری های مضر و آسیب های پوستی منتهی شود. آبسه یکی دیگر از عوارض هروئین بر چهره است. مصرف کنندگان هروئین حساسیت های پوستی را تجربه می کنند. وجود زخم های متعدد از عوارض دیگر مصرف هروئین به شمار می رود.

تغییرات پوستی ناشی از مصرف هروئین

کلام آخر

در این مقاله از مجله سیب به معرفی عوارض هروئین بر چهره پرداختیم. شدت این عوارض تحت تاثیر عوامل مختلفی است. برای مثال میزان و مدت مصرف هروئین می تواند بر شدت این عوارض تاثیر بگذارد. قطعا کسی که به مدت طولانی تری به مصرف هروئین روی آورده است بیش تر با این عوارض روبرو خواهد شد. مجله اینترنتی سیب اطلاعات مفیدی را درباره موضوعات مختلف از جمله مواد مخدر جمع آوری کرده است. در صورت تمایل می توانید از سایر صفحات سایت دیدن فرمایید.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *