دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403 - 10:43 بعد از ظهر

خرید خانه در اسپانیا و گرفتن اقامت

اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجازه زندگی در اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی را دارند. اما طبق قوانین اسپانیا اتباع خارجی دیگر کشورها با خرید ملک در هر یک از استان ها یا جزایر تابعه ی پادشاهی اسپانیا، اجازه ی اقامت اسپانیا را دریافت می کنند. بنابراین خرید خانه در اسپانیا برابر با گرفتن اقامت در این کشور است. در ادامه راهنمای جامع مراحل خرید خانه در اسپانیا و گرفتن اقامت این کشور را بررسی خواهیم کرد.

راهنمای جامع مراحل خرید خانه در اسپانیا و گرفتن اقامت

برای خرید خانه در اسپانیا و گرفتن اقامت در این کشور ابتدا باید وارد این کشور شوید. شما می توانید با گرفتن ویزای توریستی سه ماهه به اسپانیا سفر کنید و ملک مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. برای خرید خانه در اسپانیا شما حداقل نیاز به ۵۰۰ هزار یورو دارید، به همین خاطر باید گواهی موجودی بانکی معادل ۵۰۰ هزار یورو را ارائه بدهید. همچنین ارائه پاسپورت معتبر و ویزای اسپانیا (ویزای سه ماهه توریستی اسپانیا) گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی آزمایش های پزشکی هم الزامی است.

بعد از انتخاب ملک مورد نظر و صحبت های اولیه و عقد قرارداد با مالک منزل مورد نظر لازم است، آن را ثبت کنید. برای ثبت خرید باید از یکی از دفاتر اسناد رسمی اسپانیا نوبت دریافت کنید. توجه کنید قبل از اینکه نوبت شما برای ثبت ملک خریداری شده در دفتر اسناد رسمی فرا برسد؛ باید کد شناسایی nie دریافت کنید.کد NIE را از اداره پلیس منطقه ی که ملک را خریداری کرده اید، باید بگیرید. پروسه ی انتخاب ملک و کارهای دفتری تا تکمیل پرونده و ثبت سند ممکن است تا یک سال و نیم هم طول بکشد.

راهنمای جامع مراحل خرید خانه در اسپانیا و گرفتن اقامت

کلیه استعلام های دارایی، شهرداری، اداره آب، برق، گاز، تلفن را هم باید بگیرد و از صاحب ملک بخواهید همه ی آنها را تسویه کند. تمامی این مدارک باید قبل از رسید موعد مقرر اداره ثبت اسناد آماده باشد. بعد از ثبت ملک در دفاتر ثبت اسناد اسپانیا باید کلیه مدارک را به همراه سند ملک خریداری شده به سفارت اسپانیا در ایران بدهید تا به شما ویزای یک ساله مولتی داده شود. بعد از ثبت سند ملک خریداری شده در اسپانیا، ویزای شما به اقامت موقت تبدیل می شود، اجازه ی اقامت به شما داده می شود.

بعد از یک سال در هنگام تمدید ویزای خود می توانید برای خانواده ی خود هم ویزای یک ساله و اقامت در اسپانیا بگیرید. بعد از اینکه ویزای شما به اقامت موقت تبدیل شد به مدت ۳ نهایتاً ۵ سال باید اقامت موقت خود را تمدید کنید. البته برای تمدید اقامت موقت باید دو شرط را رعایت کنید: شرط اول اینکه نباید طی این ۵ سال ملک خود را بفروشید و باید ملک خریداری شده را حفظ کنید. شرط دوم در هر ۱۸۰ روز نباید بیشتر از ۹۰ روز به خارج از حوزه شنگن سفر کنید.

راهنمای جامع مراحل خرید خانه در اسپانیا و گرفتن اقامت

شما بعد از ۵ سال تمدید اقامت موقت خود در اسپانیا می توانید اقامت دائم در اسپانیا و پاسپورت کشور اسپانیا را دریافت کنید. با گرفتن پاسپورت اسپانیا یا اقامت دائم مجاز هستید به تمامی کشورهای حوزه شنگن سفر کنید.

شما محدودیتی برای سفر به کشورهای حوزه ی شنگن ندارید. اما با پاسپورت اسپانیا برای سفر به کشورهای خارج از حوزه شنگن، شما در هر ۶ ماه ۳ ماه مجاز به سفر هستید.

مزیت های خرید خانه در اسپانیا و گرفتن اقامت

بعد از گرفتن پاسپورت یا اقامت موقت در اسپانیا شما مجاز به ثبت شرکت و فعالیت های اقتصادی در این کشور را دارید. دیگر مزایای خرید خانه در اسپانیا و گرفتن اقامت و پاسپورت اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزیت های خرید خانه در اسپانیا و گرفتن اقامت

  • حق سکونت در کشور اسپانیا
  • مجاز بودن سفر به تعداد نا محدود به کلیه کشورهای حوزه شنگن
  • عدم اجبار به اشتغال یا راه اندازی کسب و کار
  • معافیت از پرداخت مالیات های سالیانه
  • امکان افتتاح حساب در کلیه بانک های اروپایی
  • تحصیل رایگان برای خود فرد یا فرزندان و خانواده
  • امکان اخذ ویزا برای سفر به سایر کشورها
  • بعد ده سال از گرفتن پاسپورت دائم و اقامت بی وقفه به شما تابعیت اسپانیا داده می شود.

مزیت های خرید خانه در اسپانیا و گرفتن اقامت

سخن آخر

همان طور که در این مقاله سیب گفته شد، با خرید خانه در اسپانیا با رعایت شرایط و قوانین اسپانیا به شما ابتدا اقامت موقت و سپس اقامت دائم داده می شود. بعد از ده سال از اقامت دائم و گرفتن پاسپورت اسپانیا به شما تابعیت اسپانیا داده می شود. اما حوزه شنگن یا منطقه شنگن که در این مقاله به آن اشاره شد شامل ۲۷ کشور اروپایی است. برای سفر به این کشورها نیازی به گرفتن ویزای جدید نیست و به راحتی می توان به این کشورها سفر کرد.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *