چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403 - 9:31 قبل از ظهر

آموزش نصب سرامیک دیوار با سیمان

زمانی که قصد داشته باشید سرامیک را بر روی کف نصب کنید، این کار به سادگی قابل انجام است. فرایند نصب سرامیک زمانی سخت خواهد شد که شما تصمیم داشته باشید که سرامیک خود را بر روی دیوار با سیمان بچسبانید. در این صورت شاید برای شما هم سؤال ایجاد شود که چگونه قرار است چنین کاری انجام شود؟ ما در سیب قصد داریم به صورت کامل آموزش نصب سرامیک دیوار با سیمان را به شما یاد دهیم و ببینیم که فرایند آن به چه صورت خواهد بود.

آموزش نصب سرامیک دیوار با سیمان

نصب سرامیک بر روی دیوار با کمک سیمان

سرامیک کاری یکی از مراحل آماده سازی واحدها و منازل بوده که امروزه به صورت گسترده استفاده می شود. آشپزخانه ها، حمام ها و سرویس های بهداشتی از مهم ترین مناطقی هستند که به سرامیک کاری با سیمان نیاز دارند. انجام سرامیک کاری به کمک سیمان، زمانی که قرار است تا بر روی کف انجام شود، بسیار ساده خواهد بود. مشکل زمانی نمایان می شود که شما بخواهید سرامیک دیوار با سیمان را نصب کنید.
در این صورت نیاز است که اطلاعات کافی در این زمینه را داشته باشید و بعد از آن نسبت به نصب سرامیک اقدام کنید. نصب سرامیک بر روی دیوار فرایندی سخت و پیچیده بوده و نیاز به افرادی دارد که علم و دانش مناسبی برای انجام این کار داشته باشند. در صورتی که در حین انجام نصب سرامیک دیوار با سیمان مشکلی به وجود بیاید، نتیجه نهایی خراب خواهد شد. از این رو پیشنهاد می کنیم که نصب سرامیک دیوار با سیمان را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.
اما اگر خودتان اصرار دارید که این کار را انجام دهید و یا اینکه می خواهید با فرایند آن آشنا شوید، باید بدانید که اولین قدم برای انجام این کار این است که شما تمامی ابزار و لوازم مورد نیاز را گردآوری کنید. از مهم ترین این لوازم می توان به ماله، تراز، دستگاه برش سرامیک، مداد و… اشاره کرد.

نصب سرامیک بر روی دیوار با کمک سیمان

مراحل مختلف نصب سرامیک دیوار با سیمان

اکنون که تمامی تجهیزات لازم برای نصب سرامیک دیوار با سیمان را جمع آوری کردید، زمان آن رسیده است که فضای دیوار مورد نظر را اندازه گیری کنید. این کار باعث می شود تا شما اطلاع دقیقی پیدا کنید که به چه میزان سیمان و چه تعداد سرامیک احتیاج دارید. اندازه گیری دیوار می تواند به شما در تعیین زمان اتمام کار و همچنین هزینه های تقریبی نیز اطلاعات مناسبی دهد.
در قدم بعدی باید نگاهی به دیوار خود بیندازید. اگر دیوار شما گچی است، نصف بیشتر مسیر را طی کرده اید. اما اگر دیوار شما با سرامیک و یا کاشی پوشیده شده است، در ابتدا باید به خوبی سرامیک ها و کاشی های قدیمی را از روی دیوار جدا کنید. می توانید از یک قلم و چکش برای جداسازی کامل آن ها کمک بگیرید. بعد از اینکه کاشی و سرامیک های قدیمی را جدا کردید، حال باید به کمک بتونه، تمامی قسمت های خوردگی و زدگی را صاف و هموار کنید.
بعد از انجام بتونه کاری باید بین 4 تا 6 ساعت صبر کنید تا بتونه های موجود بر روی دیوار خشک شوند. سپس به کمک یک سمباده، تمامی قسمت های دیوار را به حالت یکسان و یکدست تغییر دهید. اکنون باید به خوبی با یک پارچه و یا اسفنج و سطل آب، به خوبی هر گونه گرد و غبار و آلودگی موجود بر روی دیوار را برای نصب سرامیک با سیمان، از بین ببرید.

مراحل مختلف نصب سرامیک دیوار با سیمان

حال باید سیمان را با ماسه و آب ترکیب کرده و به یک نسبت معین برسید. اکنون باید طرح کاشی که می خواهید بر روی دیوار پیاده کنید را انتخاب کرده و آن را برای نصب بر روی دیوار به کمک سیمان، آماده کنید. حال مرحله اصلی نصب سرامیک دیوار با سیمان فرا رسیده است. باید از گوشه های دیوار، کار خودتان را با ریختن ملات شروع کنید.
ملات را در قسمتی که قصد نصب سرامیک دارید، بریزید و سپس به کمک ماله آن را به خوبی پخش کنید. بهتر است ماله را به نحوی بکشید که یک لایه نازک از سیمان بر روی دیوار باقی بماند. همچنین نیاز است که سیمان به اندازه حداکثر 3 کاشی بر روی دیوار پاشیده شود. برای اینکه سرامیک هرچه بهتر بر روی سیمان بچسبد، می توانید طرح های افقی بر روی سیمان ایجاد کنید.

حال باید سیمان را با ماسه و آب ترکیب کرده و به یک نسبت معین برسید. اکنون باید طرح کاشی که می خواهید بر روی دیوار پیاده کنید را انتخاب کرده و آن را برای نصب بر روی دیوار به کمک سیمان، آماده کنید. حال مرحله اصلی نصب سرامیک دیوار با سیمان فرا رسیده است. باید از گوشه های دیوار، کار خودتان را با ریختن ملات شروع کنید. ملات را در قسمتی که قصد نصب سرامیک دارید، بریزید و سپس به کمک ماله آن را به خوبی پخش کنید. بهتر است ماله را به نحوی بکشید که یک لایه نازک از سیمان بر روی دیوار باقی بماند. همچنین نیاز است که سیمان به اندازه حداکثر 3 کاشی بر روی دیوار پاشیده شود. برای اینکه سرامیک هرچه بهتر بر روی سیمان بچسبد، می توانید طرح های افقی بر روی سیمان ایجاد کنید.

حال به آرامی اولین سرامیک را بر روی لبه مورد نظر قرار داده و کم کم آن را فشار دهید تا به خوبی برجای خود سوار شود. بعد از این، تمامی سرامیک ها را هم به همین صورت با سیمان به دیوار بچسبانید و در آخر نیز با دوغاب، درزهای آن را بگیرید.

مطلب پیشنهادی

کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید چی پیشنهاد می کنید؟

  بیایید اول با این پرسش شروع کنیم که کاشی بین کابینتی چیست و چرا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳