چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403 - 10:01 قبل از ظهر

وسایل مورد نیاز دکلره مو

 

روشن کردن موها یکی از جذاب ترین کارهایی است که تحول بزرگی در چهره و استایل فرد ایجاد می کند. این تغییر و تحول را در سالن های آرایشی یا در منزل می توان به وجود آورد. ولی نباید از وسایل مورد نیاز دکلره مو غافل شد تا مو با کمترین آسیب دیدگی و خشکی مواجه گردد. این لوازم بسته به آرایشگر متفاوت بوده و مواردی همچون پیش بند، پودر دکلره، اکسیدان، فرچه، حوله، شامپو یا نرم کننده، کاسه پلاستیکی و … را در بر می گیرند.

لوازم مورد نیاز برای دکلره کردن مو

قبل از معرفی وسایل مورد نیاز دکلره مو باید تعریف کلی از دکلره کردن، داشت. در واقع دکلره به معنی حذف رنگ از روی موهای طبیعی یا رنگ شده مشتری است. همچنین رنگدانه های مو یا پیگمنت های طبیعی مو را تغییر داده و رنگ تیره مو را به رنگ روشن تبدیل می نماید. سپس با قرارگیری رنگ مدنظر روی موها می توان به رنگ دلخواه و جدید دست یافت. البته دکلره کردن مو کار ساده ای نیست و یک فرآیند شیمیایی به شمار می رود. درنتیجه علاوه بر تجربه به وسایل خاصی نیاز دارد. ناگفته نماند از مهم ترین لوازم مورد نیاز برای دکلره کردن مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پودر دکلره

یکی از ضروری ترین وسایل مورد نیاز دکلره مو همان پودر دکلره است که برای حذف رنگدانه های مو مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین تمایل بیشتر خانم ها برای داشتن موهای روشن منجر به مصرف پودر دکلره به ویژه در سالن های آرایشی توسط آرایشگران حرفه ای می شود. زیرا با این مواد می توان یکی از رنگ های روشن را روی مو دکلره شده، ایجاد کرد و از رنگ نهایی بیشترین لذت را برد. اما برای اجرای چنین تکنیکی به پودر دکلره نیاز است که با رنگ های مختلفی در بازار محصولات آرایشی عرضه می گردد.

  • پودر دکلره آبی

پودر دکلره آبی زیر مجموعه وسایل مورد نیاز دکلره مو است که با وجود آمونیاک زیاد در ترکیب خود به عنوان قویترین پودر بی رنگ کننده مو معرفی شده است. زیرا کل موهای سر را کاملا یکنواخت بی رنگ می نماید. البته برای انجام این کار به مقداری اکسیدان نیاز است تا ترکیب شیمیایی مدنظر بیشترین تاثیر را روی موها بگذارد.

  • پودر دکلره سفید

پودر دکلره سفید دارای مقداری آمونیاک به نسبت کمتری است. بنابراین درصد آسیب پذیری موها را کاهش داده و بهترین گزینه برای موهای ضعیف و نازک محسوب می شود.

  • پودر دکلره بنفش

از دیگر وسایل موردنیاز دکلره مو یا پودر دکلره می توان به پودر دکلره بنفش اشاره کرد. این پودر بدون آمونیاک بوده و هیچ ضرری برای موهای شما ندارد. همچنین پودر بنفش کاملا گیاهی بوده و در بازه زمانی کوتاه موها را بی رنگ خواهد کرد. ناگفته نماند که از هویجی و نارنجی شدن موها جلوگیری کرده و گزینه مناسبی برای موهای تیره و ضخیم است.

اکسیدان

یکی از مهم ترین و ضروری ترین وسایل مورد نیاز دکلره مو اکسیدان است که در درصدهای مختلف در بازار محصولات آرایشی عرضه می شود. همچنین درصد اکسیدان تاثیرات زیادی بر روی نتیجه نهایی می گذارد و نقش خاصی در ترکیبات به وجود آمده و رنگ پذیری دارد. زیرا هر کدام از اکسیدان ها، فعال کننده انواع رنگ مو محسوب می شوند. بنابراین اکسیدان های موجود در بازار دارای درصدهای مختلفی هستند که از کلیدی ترین لوازم موارد نیاز دکلره مو به شمار می روند.

  • اکسیدان شماره نیم یا 3%

این اکسیدان برای انواع لایت، مش، هایلایت و رنگساژها جزو ضروری ترین وسایل مورد نیاز دکلره مو محسوب می شود. اکسیدان شماره 0/5 یا اکسیدان ولوم 10 در رنگ های تیره همچون قهوه ای و مشکی منجر به ثبات و تیرگی بیشتر موها می گردد. همچنین برای موهایی با دکلره و رنگ های خیلی روشن یا سوپر لایت، اکسیدان نیم مورد استفاده قرار می گیرد.

  • اکسیدان شماره 1 یا 6%

یکی از وسایل مورد نیاز دکلره مو برای پوشش تارهای سفید همان اکسیدان شماره 1 یا اکسیدان ولوم 20 است. همچنین در تکنیک دکوپاژ و دکلره های ضعیف از این نوع اکسیدان استفاده می شود و مورد رایجی جهت رسوب رنگ بر روی ساقه های مو به شمار می رود. از دیگر موارد استفاده اکسیدان 6% درصد می توان به تکنیک های سامبره و آمبره، رنگ ابرو و رنگ ریشه اشاره کرد.

  • اکسیدان شماره 2 یا 9%

یکی از پر مصرف ترین وسایل مورد نیاز دکلره مو برای انواع رنگ ها، همان اکسیدان شماره 2 یا اکسیدان 9% است. این اکسیدان برای موهای با پایه بلوند و متوسط به کار برده می شود. همچنین بهترین گزینه برای آرایشگران بدون تجربه و تازه کار به شمار می رود.

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *