پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 4:26 بعد از ظهر

بهترین نژاد سگ برای افراد مبتدی

قبول کردن سگ برای افرادی که بار اول است صاحب این حیوان نجیب می شوند چالشی بسیار هیجان انگیز است. اما انتخاب بهترین نژاد از آن‌ها نیاز به تجربه و دانش دارد. برخی از نژادهای این حیوان نجیب هستند که برای افراد مبتدی می توانند بهترین انتخاب باشند. افراد مبتدی قبل از انتخاب هر نژادی باید از اندازه جسم، پشمالو بودن و نبودن، نحوه نظافت، میزان انرژی و غیره آگاهی کسب کنند. آگاهی از این مسائل، سبب می شود انتخاب برای فرد مبتدی آسان تر باشد. در نگاه کلی بهترین نژاد از این حیوان نجیب، نژادی است که میزان انرژی، نظافت و توجه به او با توانایی های فرد مبتدی هم سطح باشد. با سیب همراه باشید.

سگ اسپانیول کوچک یا بیکون فریزه

سگ اسپانیولی کوچک، از مجموعه نژادهای عروسکی و خانگی است. ظاهر بیکون فریزه جذاب، پر جنب و جوش، برونگرا و بسیار فعال است. این حیوان زیبا بسیار اجتماعی است و به آسانی در بین جمع انسان جای خود را باز می کند. برای رفتن به پیاده روی این نژاد بهترین گزینه است. چرا که زیاد پارس نمی کند و زود رنج نیست. بیکون فریزه نیاز به محبت زیاد دارد و به صاحب خود بسیار وابسته است. اگر او را به حال خود راه کنی افسرده و گوشه گیر می شود. معمولاً قد اسپانیولی از ۲۰ سانتی متری شروع می شود و تا ۳۰ سانتی متر ادامه دارد.

سگ اسپانیول کوچک یا بیکون فریزه

سگ باکسر

سگ باکسر با ظاهری عبوسی که دارد دارای فکی گرد و عضلانی است. باکسر حیوانی با اصل و نسب است که بر خلاف ظاهرش حیوانی بسیار بامزه است. این نژاد بیشتر توسط افراد حرفه ای انتخاب می شود تا افراد مبتدی. ویژگی های یک باکسر با اصالت آلمانی به شرح زیر هستند:

  • عمر باکسر حداقل ۱۰ و حداکثر تا ۱۱ سال طول می کشد.
  • وزن تقریبی باکسر ۲۸۰ گرم است اما می تواند تا ۳۲۰ گرم افزایش یابد.
  • قد این نژاد از نیم متر شروع می شود و تا ۶۴ سانتی متری ادامه دارد.
  • رنگ باکسر حنایی یا راه راه با خط های مشکی است.

سگ شوالیه شاه چارلز اسپانیل

سگ شوالیه شاه چارلز اسپانیل

سگ شوالیه شاه چارلز اسپانیل همان گونه که از نامش مشخص است از نژادی اشرافی و سلطنتی برخوردار است. از خلق و خوی بامزه و شیرین چارلز اسپانیل نمی توان گذشت. زیبا، با هوش، زیرک، دل نشین و مهربان از خصوصیات بارز او است. به دلیل دوست داشتن صاحب خود می توان او را به آسانی تربیت کرد. چارلز اسپانیل از مجموعه حیوانات خانگی است که از ۳۰ سانتیمتر تا ۳۳ سانتی متر قد جزء حیوانات خانگی بزرگ است. ظاهری با چشم های بزرگ و زیبا چهره معصوم و دل نشینی به او داده است.

سگ شکاری طلایی یا گلدن رتریوز

سگ گلدن رتریوز از جمله حیوانات باهوش و فرمان بردار است. این نژاد برای کمک به انسان های نابینا، شکارچی و ناشنوا بهترین گزینه است. اندازه ظاهر گلدن رتریوز تقریباً متوسط است. در گذشته از این نژاد برای شکار استفاده می شود و با لایه ضخیم چربی که در زیر پوست او قرار گرفته است در هوای سرد کمتر آسیب می بیند. نام این نژاد برگرفته از رنگ موهای او است که رنگ زرد طلایی است. طیف رنگ موی گلدن رتریوز از روشن شروع می شود و تا رنگ تیره متغیر است. بهتر است شخصی که دارای حیاط است وظیفه نگهداری او را بر عهده بگیرد. چرا که فعالیت بدنی زیادی دارد.

سگ شکاری طلایی یا گلدن رتریوز

سگ پودل

نژاد سگ پودل به سال های بسیار دور باز می گردد. تصاویری از او در آثار مصر باستان و روم نیز دیده شده است. محققان اصالت پودل را به آلمان ارتباط می دهند. چرا که نام این حیوان ریشه در الفبای آلمان دارد و به معنی پریدن یا شنا کردن در آب است. در ابتدا این نژاد به عنوان همراه در شکار استفاده می شود. اما امروز یکی از حیوانات خانگی به حساب می آید. به طور متوسط اندازه قد پودل ۳۸ سانتی متر است. هر چند این اندازه در بین پودل متغیر است.

سگ پاپیلون

سگ پاپیلون

نمونه ای از نژاد حیوانات قدکوتاه، با مزه و عروسکی سگ پاپیلون است. نام پاپیلون به معنی پروانه است و در بیشتر تصاویر هنری قرن ۱۶ دیده می شود. از ویژگی‌ های بارز پاپیلون می توان به شاد بودن، زیرک، اجتماعی و غیره اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳