دوشنبه , 24 اردیبهشت 1403 - 12:06 بعد از ظهر

ماندگاری رنگ موی دودی

 

انتخاب رنگ مو مناسب چهره یکی از رایج ترین دغدغه خانم هاست که ماندگاری آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. البته راه های افزایش ماندگاری رنگ موی دودی بسیار زیاد بوده که باید آنها را رعایت کرد. زیرا رنگ کردن همیشگی موها به غیر هزینه اضافی، آسیب های جبران ناپذیری به موها می زند. همچنین بازه زمانی مشخصی را نمی توان برای ماندگاری رنگ مو به ویژه رنگ دودی لحاظ کرد.

روش های افزایش ماندگاری رنگ موی دودی و نقره ای

فاکتورهای متعددی در افزایش ماندگاری رنگ موی دودی و نقره ای دخیل هستند که عادات روزانه فرد، درجه رنگ و کیفیت رنگ مو به کار برده شده را در بر می گیرند. بنابراین ماندگاری رنگ موهای موقت حدود 1 الی 2 هفته و ماندگاری رنگ موهای دائمی 4 الی 10 هفته است. جهت اطلاع از روش های افزایش ماندگاری رنگ موی نقره ای و دودی باید به موارد زیر توجه کرد.

  • توجه به نوع رنگ مو

افزایش ماندگاری رنگ موی دودی و نقره ای به نوع رنگ موی خریداری شده یا انتخاب شده توسط آرایشگر بستگی دارد. زیرا رنگ موها در 4 دسته رنگ موی دائمی، نیمه دائمی، موقت و استفاده از گچ رنگی، اسپری و واکس رنگی قرار می گیرند. رنگ مو دائم در واقع تا زمانی که مو رشد می کند و ریشه آن نمایان می شود، همچنان باقی می ماند. مگر اینکه خودتان به آن رنگ دیگری بزنید. ولی در رنگ موی نیمه دائم ساقه به جای کوتیکول های مو با پیگمنت های درشت پوشش داده شده است. ماندگاری این نوع رنگ مو در حالت عادی بین 8 الی 15 دفعه شست و شو است که در صورت مراقبت صحیح به 28 بار نیز می رسد.

افزایش ماندگاری رنگ موی دودی و نقره ای به نوع رنگ موی موقت بستگی دارد. برای مثال رنگ های فانتزی همچون نقره با رگه های صورتی، سبز و آبی زیر مجموعه رنگ موهای موقت هستند. زیرا ماندگاری این نوع رنگ 1 روز الی 2 هفته خواهد بود. استفاده از گچ رنگی مو، واکس رنگی و اسپری رنگی مو یکی دیگر از انواع رنگ مو است که در رنگ های مختلفی به ویژه دودی و نقره ای در دسترس است.

  • رنگ انتخابی برای مو

انتخاب رنگ مناسب برای مو یکی از راه های افزایش ماندگاری رنگ موی دودی و نقره ای است. زیرا تمام رنگ موها دارای پیگمنت های مختلفی هستند که با افزایش پیگمنت دوام رنگ موها نیز بیشتر می شوند. برای مثال پیگمنت رنگ بنفش 8000، پیگمنت رنگ قرمز 3000 و پیگمنت رنگ آبی است. بنابراین رنگ نقره ای و دودی از پیگمنت پایینی برخوردار بوده و زیر مجموعه رنگ های فانتزی با دوام پایین می باشند. درنتیجه از ماندگاری کمتری برخوردار هستند.

  • وضعیت سلامت مو قبل از رنگ کردن

یکی از فاکتورهای اصلی در افزایش ماندگاری رنگ موی دودی و نقره ای به شرایط طبیعی و سلامت موها باز می گردد. هر چقدر آسیب دیدگی موها بیشتر باشد بدون شک ماندگاری رنگ مو نیز کاهش می یابد. زیرا صدمه وارده به کوتیکول مو به آسانی رنگ مو را با یک شست و شوی ساده از بین می برد. پس مراقبت از موها قبل از رنگ کردن الزامی بوده و فاصله رنگ کردن در طول سال باید رعایت شود. همچنین استفاده از ویتامین ها و سرم های تقویتی مختص مو نیز توصیه می شود.

مراقبت از رنگ مو

نحوه مراقبت از مو در افزایش ماندگاری رنگ موی دودی و نقره ای نقش بسزایی دارد. همچنین روتین ها و عادت های مراقبتی برای موها جزء فاکتورهای مهم در ماندگاری مو به شمار می روند. بنابراین بعد از رنگ کردن مو و شستن آن با نرم کننده در آرایشگاه یا منزل به مدت 24 ساعت از دوش گرفتن مجدد خودداری کنید. زیرا در این بازه زمانی باید رنگ مو در سطح سر و روی تمام تارهای مو جذب شود. همچنین شستن موها باید یک روز درمیان باشد و در صورت نیاز می توان از شامپو خشک جهت گرفتن چربی مو استفاده کرد. مصرف نرم کننده ها، ماسک ها و شامپوهای مختص موهای رنگ شده می تواند یکی دیگر از روش های ماندگاری رنگ مو نقره ای و دودی باشد. البته PH شامپو نیز بر دوام رنگ مو تاثیر زیادی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *