پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 3:55 قبل از ظهر

راهنمای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

تصمیم گرفتن در مورد خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی یکی از مواردی است که در طی مراحل ساختمان سازی یا بازسازی منزل باید مورد توجه قرار بگیرد. احتمالا می‌دانید که علاوه بر فرایند کاشی کاری، نحوه‌ی بازسازی سرویس بهداشتی و نوع سرامیک کاری کف هم از مواردی است که می‌تواند مهم باشد. کاشی‌ و سرامیک‌های حمام و دستشویی هم مانند هر وسیله دیگری، در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارند و انتخابشان بستگی به سلیقه، ابعاد، نوع دکوراسیون و همخوانی با سایر قسمت های خانه دارد.
در این مقاله از سیب قصد داریم شما را تا حدی در خرید کاشی و سرامیک مناسب برای سرویس بهداشتی راهنمایی کنیم. پس اگر تصمیم دارید بهترین کاشی یا سرامیک را برای سرویس بهداشتی تان خریداری کنید، حتما با ما همراه باشید.

خرید کاشی و سرامیک برای سرویس بهداشتی

نکات مهم برای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

اولین نکته این است که کاشی ها و سرامیک ها درجه بندی مختلفی دارند. در مراحل ساخت و پیش از مرحله بسته بندی کاشی و سرامیک، کنترل کیفیت انجام می شود و در این مرحله اگر هر گونه زدگی، لکه و … در ظاهرِ آن‌ها وجود داشته باشد از درجه کیفیتشان کم می شود. به طور مثال کاشی و سرامیکی که بدون هیچ گونه زدگی و نقص باشد، دارای درجه عالی است و نسبت به سایر درجات، قیمت بیشتری هم دارد.

کیفیت کاشی و سرامیک

موضوع دیگری که قبل از انتخاب طرح و رنگ کاشی و سرامیک دلخواه برای حمام و دستشویی باید در نظر بگیرید، نظافت و تمیز کردن آنهاست. مسلما کاشی‌هایی که رنگ روشن مثلا سفید یا شیری دارند، زودتر کثیف می شوند و باید مرتب آن ها را تمیز کنید، تا تمیز و براق به نظر برسند، اما کاشی هایی که رنگ های تیره و کدر مثل سیاه، خاکستری، قهوه‌ ای و سبز دارند به نظافت زیادی هم نیاز ندارند و لکه ها رویشان کمتر مشخص اند.

کاشی و سرامیک تیره

یکی از موارد دیگری که در هنگام تهیه‌ی کاشی و سرامیک باید به آن توجه کنید، سایز کاشی و سرامیک و البته متراژ سرویس بهداشتی است. امروزه کاشی های کوچک و بزرگی برای حمام و دستشویی طراحی شده اند که کاشی های بزرگ محبوب تر و البته به روزتر هستند و بهتر است که اگر قصد دارید از این کاشی ها برای سرویس های بهداشتی استفاده کنید، کاشی های کوچک را هم در کنارشان مورد استفاده قرار دهید.

سایز کاشی و سرامیک

نکته دیگر در مورد متراژ حمام و دستشویی این است که کاشی و سرامیک های بزرگ در محیط کوچک و البته به شرط این که برش نخورند و به همان شکل و اندازه کامل نصب شوند، باعث بزرگ تر دیده شدن محیط می شوند و صد در صد تمیز کردن آن ها هم بسیار راحت تر است، چون بند‌کشی کمتری دارند.

سایز سرویس بهداشتی

بهترین کاشی برای سرویس بهداشتی کدام است؟

به طور کلی وجود هماهنگی در بین تمام مکان های خانه یکی از مهمترین عوامل تعیین کاشی مناسب برای سرویس های بهداشتی است. با این که هر مکان ‌رنگ و حس خاص خودش را دارد و متناسب با هر محیط رنگ و طرح مخصوصی در نظر گرفته می‌شود، ولی بهتر است از طرح و رنگ هماهنگ در تمام قسمت های خانه استفاده کنید. بنابراین بهترین کاشی و سرامیک برای سرویس بهداشتی شما آن کاشی و سرامیکی است که غلاوه بر رعایت موارد ذکر شده در بالا، یا ظاهر کلی منزل شما هم هماهنگ باشد.

مطلب پیشنهادی

کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید چی پیشنهاد می کنید؟

  بیایید اول با این پرسش شروع کنیم که کاشی بین کابینتی چیست و چرا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *