دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 7:51 بعد از ظهر

رفع محدودیت عضویت در کانال روبیکا

 

روبیکا یک اپلیکیشن چند منظوره ایرانی است که خدمات مختلفی را به صورت همزمان در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در این اپلیکیشن امکاناتی مانند پرداخت انواع قبض و صورتحساب، ارسال و دریافت پول، خرید از فروشگاه آنلاین، سفارش غذا و بستر پیام رسان گنجانده شده است. یکی از امکانات این اپلیکیشن کانال‌ها هستند. در حالت عادی تعداد اعضای یک کانال محدود است. اما می‌توان تعداد اعضای کانال را با تغییر نوع کانال به سوپر گروه افزایش داد. در ادامه به شرح و بررسی رفع محدودیت عضویت در کانال روبیکا می‌پردازیم.

کانال روبیکا چیست؟

یکی از امکانات این اپلیکیشن، که در قسمت ارتباطی و پیام رسانی آن گنجانیده شده است، کانال آن است. کانال‌های روبیکا به کاربران اجازه می‌دهند که محتوای متنی، لینک و چند رسانه‌ای را با یکدیگر به اشتراک گذارند. کانال‌های روبیکا قابلیت پخش زنده ویدیو یا صدا را دارا هستند. این امکانات ارتباط با اعضا را ساده‌تر می‌سازد.

در یک کانال عمومی یا خصوصی می‌توان محتوا را با مخاطبین بسیاری به اشتراک گذاشت. کانال‌های روبیکا بستری برای ارتباط فرد با شرکت‌ و یا شرکت با گروهی از مخاطبان است، چرا که در یک کانال افراد می‌توانند نظرات خود را به اطلاع سایرین برسانند. روبیکا همچنین امکاناتی مانند آمار و تحلیل نیز در اختیار مدیران کانال‌ها قرار می‌دهد. در کنار این امکانات مدیر یک کانال امکان تعریف دسترسی و مجوز گرفتن برای اعضای کانال را دارد.

محدودیت های کانال ها در روبیکا

در روبیکا تعداد اعضای کانال، ارسال و دریافت پیام در کانال‌ها محدودیت‌هایی دارد. یکی از معمول‌ترین محدودیت‌ها، تعداد اعضا و افزودن عضو جدید به کانال است. این محدودیت‌ها به دلایل مختلفی وجود دارد. به طور مثال برای پشتیبانی و پوشش کانال‌های بزرگ، امکانات زیرساختی و سرور مناسب لازم است. همچنین کنترل کیفیت محتوای کانال‌ها و نظارت بر فعالیت‌های کانال‌های کوچک ساده‌تر است. بنابراین محدودیت اندازه کانال به مدیر امکان پیگیری موثر تعاملات را خواهد داد.

بنابراین محدودیت افزودن عضو به کانال در واقع برای حفظ کیفیت خدمات، پایداری سیستم و کنترل منابع لازم است. با این وجود در مواردی این محدودیت‌ها برای کاربران مشکل ساز است. به همین دلیل اپلیکیشن روبیکا خدمات خاصی را به مدیران کانال‌های بزرگ ارائه داده است.

رفع محدودیت افزودن مخاطب به کانال روبیکا

به طور معمول یک کانال روبیکا تا ۲۰۰ عضو را پشتیبانی می‌کند. نوع دیگری از کانال نیز در روبیکا وجود دارد که در آن تعداد کاربران به هزار نفر می‌رسد. این نوع خاص را سوپر گروه می‌نامند. یک کانال در حالت پیش فرض سوپر گروه نیست. اما می‌توان پس از ایجاد کانال آن را به سوپر گروه تبدیل کرد. به این منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • اپلیکیشن روبیکا را باز کنید و به قسمت چت‌ها مراجعه نمایید.
  • در فهرست نشان داده شده با لمس نام کانال خود آن را باز کنید و وارد کانال خود شوید.
  • داخل کانال به قسمت مربوط به اسم کانال مراجعه کنید و آن را باز کنید. در این مرحله می‌توانید موارد مختلفی مانند مخاطبین، جزئیات نام ایشان و همچنین تنظیمات مختلف کانال را مشاهده کنید.
  • در قسمت بالای صفحه به دنبال یک علامت سه نقطه بگردید.
  • در این قسمت چند گزینه وجود دارد که تبدیل به سوپر گروه نیز یکی از آن‌ها است.

به این صورت کانال به سوپر گروه تبدیل شده و محدودیت عضویت آن رفع می شود.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *