جمعه , 31 فروردین 1403 - 10:40 بعد از ظهر

چگونه پالاز موکت را تمیز کنیم

در سال های اخیر استفاده از انواع مختلف موکت به خصوص پالاز موکت رونق و رواج بسیار زیادی داشته است اما بعد از کثیف شدن موکت افراد نمی دانند که باید چگونه آن را تمیز کنند. بهترین روش برای تمیز کردن پالاز موکت این است که آن را به قالیشویی بسپارید تا با استفاده از مواد مخصوص و ابزارآلات مخصوص موکت را بشویند و آن را به شما تحویل دهند؛ اما اگر نمی توانید این کار را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مقاله با ما همراه باشید.

از بین بردن لکه روی پالاز موکت

به صورت کلی می توان گفت امروزه لک ها جز جدایی ناپذیر از زندگی افراد هستند. لکه هایی مانند لکه چای لکه آب میوه ها و غیره از جمله لکه هایی هستند که همواره روی موکت ها باعث کثیفی می شوند و شکل ظاهری آنها را تحت تاثیر قرار می دهند. یکی از مهمترین نکاتی که برای از بین بردن لکه روی پالاز موکت باید به آن توجه شود این است که برای از بین بردن لکه به هیچ عنوان نباید دستمال و یا فرچه را روی لکه بکشید زیرا این کار باعث می‌شود کثیفی به داخل موکت نفوذ پیدا کند و الیاف موکت تا حدود زیادی از بین می روند. اما بهترین راه برای تمیز کردن لکه روی پالاز موکت چیست؟

از بین بردن لکه روی پالاز موکت

برای تمیز کردن لکه روی پالاز موکت در ابتدا مقداری شامپوی فرش و یا ترکیب آب و آبلیمو را روی لکه با استفاده از اسپری بپاشید و سپس یکپارچه دریا یک اسفنج را روی لکه قرار بدهید و به صورت ضربه ای لکه را از بین ببرید. به صورت کلی اگر بخواهید برای از بین بردن لکه دستمال را روی موکت بکشید، در برخی از موارد لکه نه تنها از بین نمی رود بلکه گسترده‌تر می‌شود و جلوه موکت را خراب می کند به همین دلیل استفاده از روش ضربه ای بهترین روش برای از بین بردن لکه هاست.

بهترین روش های نگهداری و تمیز کردن پالاز موکت

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. این موضوع در هنگام نگهداری از پالازموکت نیز صدق می‌کند به همین دلیل بهتر است در ابتدا اجازه ندهید لکه روی پالاز موکت ایجاد شود تا بخواهید آن را تمیز کنید.
برای نگهداری از پالاز موکت می‌توانید نکات زیر را رعایت کنید:
در صورتی که قصد دارید چه چیزی بخورید و بیاشامید، از یک پارچه زیر خود استفاده کنید تا لکه غذا و روغن روی پالاز موکت نریزد.
اگر از غذای بیرون وارد منزل می شوید یک تم پایی برای راه رفتن روی پالاز موکت قرار بدهید و بعد از شستشو دادن پاها روی پالاز موکت راه بروید.

از بین بردن لکه روی پالاز موکت

جارو کردن پالاز موکت می تواند یکی دیگر از روش های مناسب برای نگهداری پالاز موکت باشد. برای جارو کردن پالاز موکت حتماً باید آن را در جهت های مختلف افقی و عمودی جارو کنید تا گرد و غبار به صورت کامل از داخل آن بیرون برود.
بهتر است نوشیدنی ها و خوراکی ها را تنها در فضای آشپزخانه مصرف کنید و آنها را به صورت آزادانه در اختیار فرزندان قرار ندهید، زیرا کودکان بیشتر از سایرین غذا و نوشیدنی را روی موکت و محل های دیگر می ریزند.
اگر منزل شما پر رفت آمده است بهتر است از پالاز موکت هایی با رنگ های تیره برای فضاهای مختلف استفاده کنید زیرا رنگ های روشن زودتر کثیف می‌شوند و کیفیت خود را از دست می دهند.
در بالا به برخی از نکات برای نگهداری از پالاز موکت اشاره کردیم اما به هر حال اگر لکه روی موکت شما به وجود آمد می توانید با استفاده از روش هایی مانند استفاده از شامپو فرش به صورت کامل لکه را پاک کنید، اما یکی از مهمترین توصیه هایی که در این زمینه می توانیم به شما بکنیم این است که اگر لکه بیش از اندازه گسترده است به هیچ عنوان از شامپو فرش نیز استفاده نکنید و کار شستشوی موکت را به متخصصان ماهر بسپارید تا موکت با بهترین کیفیت شستشو داده شود و سپس در اختیار شما قرار بگیرد.

چگونه پالاز موکت را تمیز کنیم
در صورتی که قصد دارید در منزل خودتان لکه های موکت را از بین ببرید و موکت را شستشو دهید بهتر است در ابتدا به الیاف بکار رفته در موکت توجه کنید زیرا در برخی از موارد با توجه به الیاف به کار رفته در موکت استفاده از روش‌هایی مانند شستشو با بخارشو امکان پذیر نیست و باید از سایر روش ها استفاده کرد. دیگر مطالب مجله اینترنتی سیب را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳