چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403 - 11:55 قبل از ظهر

فرش قرمز با چه مبلی ست میشود؟

در دکوراسیون منازل، فرش قرمز را می توان از پرطرفدارترین انواع فرش دانست. فرش قرمز با هر رنگ و طرحی قابلیت ست شدن با انواع وسایل و مبلمان را داراست و می توان با اندکی سلیقه دکوراسیون جالب و چشم نوازی را ایجاد کرد.

فرش قرمز در دکوراسیون منزل
فرش های کلاسیک و مدرن چه به صورت دستباف و چه ماشینی در رنگ های متنوعی تولید می شوند. فرش های قرمز گستره رنگی بالایی را دارند که به صورت لاکی، نارنجی، زرشکی و … می باشند.
برای ست کردن رنگ فرش قرمز با هر نوع مبلمانی می توان از طیف رنگی مکمل،هم گروه،خنثی استفاده کرد.

ست کردن رنگ فرش قرمز با مبلمان از طیف رنگی گوناگون

فرش قرمز و مبلمان با رنگ های مکمل

از جمله رنگ هایی که می توان از آن ها به عنوان مبلمان بر روی فرش قرمز استفاده کرد، رنگ هایی مکمل با رنگ قرمز هستند. رنگ سبز دارای تضاد رنگی جالبی با رنگ قرمز است و مکمل آن محسوب می شود. قابل توجه است که هر چه رنگ قرمز فرش سیرتر باشد رنگ سبز مبلمان نیز باید تیره تر انتخاب شود و به همین نسبت با روشن تر شدن قرمزی فرش، رنگ سبز مبل باید روشن تر شود. این نوع تضاد رنگی باعث ایجاد یک فضای سرد و گرم می شود.

فرش قرمز و مبلمان با رنگ های مکمل
در انتخاب رنگ فرش قرمز و مبلمان سبز باید از انتخاب سایر وسایل خانه با رنگ های زنده خودداری کرد و سایر وسایل دکوراتیو را از رنگ های خنثی انتخاب کرد. علاوه بر رنگ سبز، استفاده از رنگ های نارنجی، سفید، کرم، آبی و … برای مبلمان تناسب زیادی با فرش قرمز دارد.

فرش قرمز و مبلمان با رنگ سفید

فرش قرمز و مبلمان با رنگ هم گروه

رنگ قرمز دارای تناژهای متفاوتی است. با یک انتخاب هوشمندانه می توانیم با ایجاد یک طیف زیبا از رنگ قرمز مبلمان، فرش و دیگر وسایل دکوراتیو را ست کرد. فرش قرمز لاکی با یک مبل کلاسیک نارنجی یا زرشکی می تواند انتخاب بی نظیری باشد.
دقت داشته باشید که در صورت انتخاب مبل و فرش از رنگ های هم گروه سایر وسایل و اکسسوری های دکوراتیو باید از رنگ های مکمل انتخاب شوند.

فرش قرمز و مبلمان با رنگ هم گروه

فرش قرمز و مبل با رنگ های خنثی

رنگ های خنثی و نود از جمله رنگ هایی هستند که به سادگی با رنگ های سرد و گرم قابل ست شدن هستند. استفاده از رنگ های طوسی، کرم، مشکی، سفید و رنگ های پاستیلی، یک فضای مدرن و سرد را ایجاد می کند. مبل هایی با این رنگ باعث ایجاد آرامش در بیننده می شوند و ترکیب این رنگ مبل با یک فرش قرمز بسیار مناسب و چشم نواز است.
تفاوت ست کردن فرش قرمز با رنگ های خنثی نسبت به مدل های دیگر این است که ترکیب این رنگ در فضاهای مدرن بیشتر استفاده می شود.

فرش قرمز و مبل با رنگ های خنثی

  • اگر فرش قرمز دارای گل های ریز و نقش های زیادی باشند مبلمان انتخابی نباید دارای طرح های شلوغ باشد و بهتر است مبل ها یکدست و یک انتخاب شوند.
  • برای دیدن مبلمان های مناسب با فرش قرمز و ست کردن این فرش با مبلمان، می توان نمونه های متنوعی را در سایت سیب مشاهده نمایید و از آن ها الهام گرفت.

مطلب پیشنهادی

از کجا موکت بخریم

از کجا موکت بخریم

موکت یکی از کفپوش‌های مهم است که از زمان‌های قدیم برای منازل مورد استفاده قرار …

یک دیدگاه

  1. رنگ کرم و سبز سلطنتی خوب میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳