یکشنبه , 23 اردیبهشت 1403 - 9:43 قبل از ظهر

رفع سفیدی مو از ریشه

سفیدی مو یکی از معضلاتی است که هر شخصی می تواند با آن مواجه شود. اگر از رنگ سفید یا خاکستری موی خود رضایت ندارید، از ترفندهای ساده ای برای پوشاندن آن استفاده کنید. در این مقاله از مجله سیب به بررسی چند روش مهم برای رفع سفیدی مو از ریشه خواهیم پرداخت. علاوه بر آن با روش های پیشگیری و درمان سفیدی مو نیز آشنا خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیش تر تا پایان مقاله ما را همراهی نمایید.

از بین بردن ریشه سفید مو بدون رنگ

سفیدی مو از جمله مشکلات عمده ای است که معمولا در سنین میانسالی رخ می دهد. گاهی اوقات حتی برخی از جوانان نیز با سفیدی مو روبرو می شوند. ترفندهای زیادی برای رفع سفیدی مو از ریشه وجود دارند. شما قادر هستید بدون رنگ برای از بین بردن ریشه سفید مو اقدام نمایید. در ادامه به معرفی چند ترفند ساده و سریع خواهیم پرداخت.

از بین بردن ریشه سفید مو بدون رنگ

سایه چشم

گاهی اوقات وقت کمی دارید و قرار است فورا خود را به جایی برسانید. بدون شک نمی توانید در این شرایط موی خود را رنگ کنید. یکی از بهترین روش ها برای رفع سفیدی مو از ریشه بدون رنگ استفاده از سایه چشم است. سایه چشم در رنگ های مختلفی تولید می شود. رنگی را انتخاب کنید که به موی شما نزدیک باشد. برای زدن سایه به ریشه های سفید مو از برس استفاده نمایید.

حنا

حنا راه حلی طبیعی و ارزان برای حل مشکل سفیدی مو محسوب می شود. روش استفاده از این ماده طبیعی بسیار آسان است. حنا را با قهوه داغ مخلوط کنید. حنا و قهوه باید به خوبی ترکیب شوند تا خمیری نرم حاصل شود. مخلوط به دست آمده را بر مو بگذارید. سپس مو را بپوشانید تا به خوبی رنگ بگیرد. در نهایت پس از تاثیرگذاری , رنگ ترکیبی را از موی خود بشویید. رنگ به دست آمده به مدت چند هفته بر سر باقی خواهد ماند. اگر به رنگ حنا علاقه ندارید، می توانید از حنای مشکی استفاده کنید.

اسپری رنگ

اسپری رنگ نیز همانند سایه چشم راه حلی موقتی برای پوشاندن ریشه سفید مو است. ماندگاری رنگ اسپری به کیفیت آن مربوط می شود. هر چقدر اسپری مرغوب تر باشد رنگ آن طبیعی تر و ماندگارتر خواهد بود. معمولا اسپری تا زمان استحمام بر سر باقی می ماند. برای استفاده از اسپری راهنمای محصول را به خوبی مطالعه نمایید.

استفاده از عصاره

استفاده از عصاره بابونه روشی موثر برای رفع سفیدی مو از ریشه است. سه لیوان آب را به همراه سه قاشق ورق خشک بابونه روی حرارت قرار دهید. وقتی آب ترکیب به نصف رسید جوشانده را صاف کنید. موی خود را با شامپو بشویید. زمانی که جوشانده سرد شد آن را روی موی قرار دهید. مویتان را با عصاره به دست آمده به خوبی بشویید. اجازه دهید عصاره بر مو خشک شود. در نهایت موی خود را با آب شست و شو نمایید.

روش‌هایی برای پیشگیری و درمان موی سفید

به منظور پیشگیری از سفید شدن مو قبل از هر کاری باید علت آن را بررسی کنید. برای پی بردن به دلایل سفید شدن مو به پزشک مراجعه نمایید. در صورتی که سفیدی مو ژنتیکی باشد روشی برای پیشگیری از آن وجود ندارد. در غیر این صورت با انجام اقدامات زیر به میزان زیادی قادر خواهید بود از سفید و خاکستری شدن مو پیشگیری نمایید:

  • از ویتامین های ب و پروتئین استفاده کنید.
  • روغن های گیاهی و مواد مغذی مو را فراموشش نفرمایید. (موضعی و خوراکی)
  • به طور منظم ورزش کنید.
  • خواب کافی داشته باشید.

روش‌هایی برای پیشگیری و درمان موی سفید

روش های ذکر شده راه هایی مناسب و بی نظیر برای جلوگیری از سفیدی مو هستند. اگر موی شما سفید شده است با روش های زیر قادر خواهید بود آن را درمان نمایید. برای درمان و رفع سفیدی مو از ریشه اقدامات زیر را انجام دهید.

  • با استفاده از روغن سیاه دانه یا روغن نارگیل پوست سر را ماساژ دهید.
  • تارها و ساقه های مو را با جوشانده آب و سیاه دانه بشویید.
  • از شامپوهای ضد سفیدی استفاده نمایید.
  • به دکتر مراجعه کرده و با مشورت او آمپول ضد سفیدی مو تزریق کنید.
  • با مشورت دکتر از قرص ملانکور استفاده نمایید.

روش‌هایی برای پیشگیری و درمان موی سفید

کلام آخر

در این مقاله ازمجله اینترنتی سیب به بررسی روش های رفع سفیدی مو از ریشه پرداختیم. با استفاده از این راه حل های ساده می توانید بدون رنگ , موی خاکستری خود را از بین ببرید. برای مطالعه مقالات دیگر درباره مو و مسائل آرایشی بهداشتی به سایر صفحات سایت مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *