چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403 - 10:01 بعد از ظهر

بستن سگ در تاریکی

بسیاری از انسان ها از تاریکی می ترسند. ترس از تاریکی تنها به انسان ها ختم نمی‌شود، بلکه موجودات زیادی در این کره خاکی وجود دارند که ممکن است از تاریکی بترسند، برای مثال بسیاری از صاحبان سگ همیشه این سوال را دارند که آیا حیوان خانگی ما از تاریکی منزل ما می ترسد یا خیر؟
به همین خاطر ما در این مطلب از سیب تصمیم گرفتیم درباره بستن سگ در تاریکی صحبت کنیم.

بستن سگ در تاریکی

آیا سگ از تاریکی می‌ترسد؟

در پاسخ به سوال آیا سگ از تاریکی می ترسد؟ می توانیم با قاطعیت بگوییم بسیاری از آن ها بله می ترسند، اما چرا؟

  • دید سگ ها با ما انسان ها متفاوت است. آنان در تاریکی برای قدرت تشخیص محیط و راه رفتن درست، از سلول های چشمی خاصی برخوردار هستند که سبب بهتر دیدن در شب می شود، البته تصور نکنید که دید سگ ها با ما یکسان است و همین موضوع دید متفاوت به ویژه در سگ هایی که مشکل بینایی دارند می تواند اضطراب و ترس را در تاریکی به دنبال داشته باشد.
  • در تاریکی حیات وحش و حتی زندگی ما انسان ها، خطرهای بی‌شماری نهان است که هر لحظه بسیاری از آن ها ممکن است ما را تهدید کنند. سگ ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند و ممکن است از این تاریکی ضربه خورده باشند و این همچون یک تجربه و خاطره تلخ در ذهن آن ها ثبت شده و تبدیل به یک فوبیا شده باشد.
  • خانه شما قلمرو سگ شما است. هنگام تاریکی نسبت به این قلمرو شناخت روز را ندارند و همین موضوع باعث ترس و نگرانی آن ها می شود و حس نا‌امنی را به آن ها القا می کند، پس روشن بودن حداقل یک فضای آشنا و پر تردد از نظر آن ها در منزل شما برای آنان کافی است.
  • معمولا سگ هایی که مربی های خوبی ندارند از تاریکی ترس بسیار زیادی دارند، این بدان معنا است که شما می توانید به واسطه یک مربی خوب، به سگ خود آموزش دهید و اعتماد به نفس آن را ارتقاء دهید تا با تاریکی سازش بیشتری داشته باشند.
  • فراموش نکنید که سگ ها نیز گاهی دچار اختلالات روانی می شوند و نیاز به مراقبت های خاص پزشکی دارند پس در این مورد حتما با دامپزشک های خبره مشورت کنید تا اطلاعات کاربردی و راهکارهای سودمندی به شما بدهند.

با این حال حتی اگر در پی رفع این مشکل هستید فراموش نکنید که سگ شما در بخش هایی از خانه شما بیشتر از هر جای دیگری خو گرفته است. بهتر است آن نواحی را با روشنایی کمی روشن نگه دارید. نیاز نیست از چراغ های بزرگ استفاده کنید، تنها استفاده از لامپ های کوچک کافی است. این کار به سگ شما کمک می کند که استرس نداشته باشد و به راحتی بتواند با تاریکی سازش کند و پس از مدتی تاریکی را نیز مانند بخش های دیگر زندگی قبول کنند.

آیا سگ از تاریکی می‌ترسد؟

هیچ وقت سگ را در تاریکی نبندید

سگ ها نیز مانند ما انسان ها از خلق و خوهای متفاوتی برخوردار هستند و بسیاری از آن ها به شدت از تاریکی هراس دارند.
به ویژه این‌که اگر آن ها در آن فضای تاریک امکان آزادانه حرکت کردن نداشته و یا بسته شده باشند، علت این مسئله نیز علمی است که در بخش قبلی به آن پرداختیم.
نگه داشتن سگ ها در تاریکی با ترس، استرس و اضطراب بسیار زیادی همراه است که همانطور که می دانید استرس خود ریشه بسیاری از مشکلات جسمی و روحی است.
اما این مسئله چه زمانی بروز می کند؟
زمانی که سگ ها در تاریکی تنها باشند و حضور صاحبان خود را حس نکنند ممکن دچار ترس ناگهانی شوند، اما جالب است بدانید که بیشتر از تاریکی، سگ ها از تنهایی می ترسند. آن ها با تاریک شدن فضا تصور می کنند که قرار است حالا حالاها تنها باشند و هیچ کس به سراغ آن ها نیاید، از طرفی این موجودات وفادار طاقت دوری های طولانی از صاحبان خود را ندارند، پس فراموش نکنید که حتی هنگام خواب نیز از این مسئله اجتناب کنید.

 

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *