دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 6:07 قبل از ظهر

غذاهای ساندویچی برای سرکار

 

در دستور آشپزی ایرانی غذاهای ساندویچی متنوعی داریم که زود تهیه می‌شوند و نیازی به گرم کردن ندارند. دانش آموزان و کارمندان می‌توانند آن را با خود به محل کار و مدرسه ببرند و در زمان استراحت به عنوان وعده صبحانه، ناهار و یا میان وعده نوش جان کنند. در این مقاله به معرفی تعدادی از انواع ساندویچ‌های سرد خوشمزه و محبوب می‌پردازیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع ساندویچ سرد ویژه دانش آموزان و کارمندان

ساندویچ از غذاهای فست فودی خوشمزه و مورد پسند بیشتر افراد است. به خاطر اینکه خوردن آن در محل کار و مدرسه راحت است و به وسایل غذاخوری و گرم کردن نیاز ندارد؛ بهترین گزینه برای وعده غذایی محل کار، مدرسه و مسافرت است. برخی از بهترین و سالم‌ترین ساندویچ‌های سرد ویژه دانش آموزان و کارمندان عبارتند از موارد زیر:

ساندویچ مرغ و سبزیجات

ساندویچ مرغ یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین ساندویچ‌ها است که سرشار از پروتئین بوده و همراه با سبزیجاتی همچون کاهو و گوجه یک وعده غذایی سالم است. می‌توانید این نوع ساندویچ را با سس دلخواه خود میل کنید. برای تهیه این نوع ساندویچ با توجه به ذائقه خود، تکه‌های گوشت مرغ را آبپز، کباب و یا سرخ کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید پس از پخت مرغ به آن قارچ تفت داده شده همراه با کمی رب و ادویه‌های دلخواه اضافه کنید تا طعمش بی‌نظیر شود.

ساندویچ کوکو سبزی

کوکو سبزی از جمله غذاهای خوشمزه‌ای است که برای سلامتی بسیار مفید است. آماده کردن این ساندویچ گیاهی در منزل آسان است و همراه با گوجه و خیارشور، یک ساندویچ عالی و سیرکننده برای تغذیه افراد شاغل در محل کار و دانش آموزان در مدرسه است.

ساندویچ الویه

سالاد الویه یک وعده غذایی خوشمزه و کامل است. الویه را می‌توانید خودتان به آسانی در منزل آماده کرده و با نان دلخواه خود ساندویچ کنید و به محل کار و تحصیل ببرید. ساندویچ الویه از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین ساندویچ‌های سرد شناخته شده است که به خاطر مواد مغذی محتویات آن، سرشار از خاصیت است.

 ساندویچ فلافل

ساندویچ فلافل از دیگر ساندویچ‌های خوشمزه و سالم است. برای تهیه این نوع ساندویچ خوشمزه به نخود احتیاج دارید که باید آن را بعد از خیس کردن و گرفتن نفخش همراه با ادویه، سیر و پیاز چرخ کرده و سرخ کنید. از آنجایی که نخود برای سلامتی بسیار مفید است، این ساندویچ خوشمزه همراه با گوجه، خیارشور، کاهو و یا جعفری می‌تواند یک وعده غذایی مفید و سیرکننده برای تغذیه دانش‎آموزان و کارمندان باشد.

ساندویچ کتلت

کتلت از غذاهای محبوب ایرانی است که می توانید به سادگی خودتان آن را در منزل تهیه کرده و در برنامه غذایی خود قرار دهید. ساندویچ کتلت با مخلفات گوجه و خیارشور و کاهو بسیار خوشمزه می‌شود که می‌توانید با انواع سس‌ها آن را نوش جان کنید. به خاطر داشته باشید که گوشت، پروتئین مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند. ساندویچ کتلت، ساندویچی سالم و پرانرژی برای وعده غذایی در بیرون از منزل است.

ساندویچ سیب زمینی و سبزیجات

اگر از دسته افرادی هستید که به غذاهای گیاهی علاقه دارید؛ ولی وقت کافی برای تهیه غذا ندارید و به دنبال ساندویجی مفید و سیرکننده هستید؛ ساندویج سیب زمینی همراه با کمی کره، سبزیجات و سس دلخواه بهترین گزینه برای انتخاب است. سیب زمینی برای سلامتی مفید و سرشار از کربوهیدرات است که با توجه به ذائقه خود می‌توانید آن را کبابی، آبپز و یا سرخ کنید و با آن ساندویچی ساده و خوشمزه برای تغذیه بچه ها در مدرسه و وعده غذایی خودتان در محل کار آماده کنید.

برای افزایش بهروری و انرژی در محل کار و مدرسه، صرف میان وعده و وعده‌های غذایی سالم در طول روز لازم و ضروری است. در این مقاله به معرفی چند تا از بهترین و سالم‌ترین ساندویچ‌های خوشمزه پرداختیم که سریع آماده می‌شوند و برای افراد شاغل و کسانی که بچه مدرسه‌ای دارند، گزینه مناسبی هستند. شما می‌توانید به راحتی این ساندویچ‌ها را در منزل تهیه کرده و از سالم و بهداشتی بودن ساندویچ مطمئن باشید. تنها نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که در روزهای گرم سال بهتر است غذا در جای خنک و یخچال نگهداری و زود مصرف شود. علاوه بر ساندویچ، انواع اسنک و سمبوسه از سایر غذاهای مناسب برای تغذیه مدرسه، سرکار و پیک نیک هستند که می‌توانید آن‌ها را نیز در خانه تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایر مقالات سایت سر بزنید.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

کجای قارچ را نباید خورد

    از دیرباز، انسان ها از قارچ ها به عنوان منبع غذایی و دارویی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *