یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 9:10 قبل از ظهر

رنگ موی طبیعی روی دکلره

 

در کاتالوگ رنگ ها شما با اعداد و حروف مختلفی روبرو می شوید.  در صورت داشتن اطلاعات کامل در مورد هر یک از این اعداد و حروف می توانید بهترین رنگ مو را مناسب با چهره و موهای خود انتخاب کنید. در این کاتالوگ سری رنگ های طبیعی نیز وجود دارند که با نام رنگ های سری n شناخته می شوند. منظور از رنگ موی سری  n رنگ موهای طبیعی و یا Natural هستند. رنگدانه های طبیعی همچون آبی قرمز و زرد نقش اصلی را در ترکیبات رنگ های نچرال دارند. این رنگدانه ها جزو اصلی‌ ترین رنگدانه های مو هستند و رنگدانه های طبیعی مو نیز به شمار می‌ آیند. به همین دلیل نیز رنگ هایی که از این رنگدانه‌ ها تشکیل شده باشند را با نام رنگ های طبیعی می‌شناسند. اما رنگ‌ های طبیعی خود دارای دسته بندی ده گانه ای هستند که در ادامه بیشتر به آن ها اشاره خواهیم کرد. شما می توانید از رنگ موی طبیعی روی دکلره به راحتی استفاده کنید و از زیبایی خاص آن لذت ببرید. اما چگونه این رنگ ها روی دکلره بهترین نمایش را خواهند داشت؟ ما در ادامه این مقاله از سیب به این سوال پاسخ خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

رنگ مو طبیعی از شماره 1 تا 10 با فرمول بی نظیر رنگ حرفه ای

رنگ موی طبیعی از شماره ۱ تا ۱۰ دسته بندی می شود و هر چقدر که به سمت شماره های بالاتر برویم رنگ مو نیز روشن تر می شود. در واقع شماره های ۶ تا ۱۰ این کاتالوگ مخصوص رنگ های روشن طبیعی هستند و برای رنگ کردن مو با این شماره ها توصیه می شود که در ابتدا موها را دکلره کرد. اما رنگ های ۱ و ۲ رنگ های تیره هستند و نیازی به دکلره ندارند. همچین رنگ های ۳ تا ۵ نیز جزو رنگ های تیره متمایل به روشن هستند. برای اینکه بهتر متوجه این دسته بندی شوید به دسته بندی زیر نگاه کنید؛

  • N1: مشکی پر کلاغی
  • N2: مشکی
  • N3: قهوه ای تیره
  • N4: قهوه ای متوسط
  • N5: قهوه ای روشن
  • N6: بلوند تیره
  • N7: بلوند متوسط
  • N8: بلوند روشن
  • N9: بلوند خیلی روشن
  • N10: پلاتینه

همانطور که می بینید دسته یک و دو جزو رنگ های خیلی تیره هستند و شما به راحتی می توانید این دو دسته را بر روی موهای سفید، خاکستری، دکلره دار و یا موهای معمولی خود قرار بدهید. اما رنگ های سوم تا پنجم جزو رنگهای تیره متوسط هستند و به ترتیب با نام قهوه ای تیره، قهوه ای متوسط و قهوه ای روشن نامگذاری می شوند. اما از شماره ۶ تا شماره ۱۰ جزو رنگ های بلوند هستند که همانطور که گفتیم اغلب برای نتیجه بهتر باید بر روی موهای دکلره شده قرار بگیرند.

ترکیب رنگ های طبیعی با رنگ های دیگر

رنگ های طبیعی سری n در ترکیب با رنگ های دیگر نیز می توانند یک رنگ موی بسیار جذاب را برای شما ایجاد کنند. به عنوان مثال شما می توانید رنگ ۳ و یا ۴ دودی را با رنگ N2 ترکیب کنید و از شدت تیرگی آن بکاهید.  با این ترکیب علاوه بر اینکه شدت تیرگی آن را کم می کنید به زیبایی آن نیز می افزایید و یک رنگ متفاوت ایجاد می کنید. در صورتی که می خواهید موهای شما تنها کمی روشن تر از حالت قبل به نظر برسند نیز می توانید از رنگ طبیعی N5 با رنگ دودی شماره ۵ استفاده کنید. این ترکیب باعث می‌ شود تا موهای شما شفاف تر و کمی روشن تر از حالت معمول به نظر برسند.

ترکیب رنگ N6 و N9 نیز گزینه بسیار مناسبی برای پوشاندن موهای سفید است. اگر شما دوست دارید موهای سفید خود را به صورت طبیعی بپوشانید و رنگ حاصل زیاد از حد تیره و زیاد از حد روشن نشود این ترکیب می تواند بسیار ایده آل باشد. رنگ های بلوند سری طبیعی همراه با واریاسیون ها و همچنین رنگ های پایه مختلف و تناژ های گوناگون می توانند با دکلره و یا بدون دکلره جلوه زیبایی به موهای شما ببخشند. اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که مقدار ترکیب این رنگ ها، نوع واریاسیون، نوع رنگ پایه و همچنین درصد اکسیدان باید به صورت تخصصی با یکدیگر ترکیب شوند تا بهترین نتیجه را به دنبال داشته باشند. به همین منظور نیز به شما پیشنهاد می کنیم برای روشن کردن موهای خود با رنگ های طبیعی بلوند روی دکلره در صورت عدم داشتن تجربه حتما به یک آرایشگر ماهر مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *