پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 10:30 قبل از ظهر

عوارض قرص ب 2

قرص ب 2 از جمله قرص هایی است که در روند ترک اعتیاد توسط پزشکان متخصص تجویز می شود. عوارض قرص ب 2 در صورت سوء مصرف این دارو در کم ترین زمان خود را نشان خواهند داد. عوارض این قرص بسیار جدی می باشند و می توانند فرد را به کما و یا به کام مرگ کشانند. لذا باید عوارض این قرص ها را کاملا جدی بگیرید و تمام سعی خود را کنید که به صورت درست از این دارو استفاده کنید. استفاده نادرست می تواند باعث بازگشت پذیری اعتیاد قبلی و یا دچار شدن به اعتیاد جدید شود. در ادامه به معرفی بیشتر این قرص و عوارض آن می پردازیم.
قرص ب 2 یا بوپرنورفین چیست؟

قرص ب 2 یا بوپرنورفین چیست؟

قرص ب 2 یکی از انواع داروهایی است که جهت ترک اعتیاد و کاهش علائم خماری مصرف می شود. عوارض قرص ب 2 باعث شده اند که تجویز این قرص با احتیاط بسیار زیادی صورت گیرد. قرص ب 2 می تواند نئشگی طولانی مدتی همانند مواد مخدر برای بیماران ایجاد کند و علائم آن ها را کاهش دهد. اگر این دارو طبق تجویز پزشک متخصص و به صورت درست مصرف شود، کمک شایانی به ترک اعتیاد فرد خواهد کرد. این دارو نسبت به قرص متادون بسیار بی خطر است.

عوارض قرص ب 2 چیست؟

عوارض قرص ب 2 در صورتی خود را در بدن نشان می دهند که فرد این دارو را به صورت زیاد و بی رویه مصرف کرده باشد. در واقع سوء مصرف این دارو می تواند عوارض آن را به صورت قابل توجهی افزایش دهد. عوارض قرص ب 2 به دو دسته عوارض خفیف و رایج و عوارض خطرناک و نادر تقسیم می شوند.
عوارض قرص ب 2 چیست؟
در ادامه به توضیح عوارض خفیف و رایج این دارو می پردازیم.
  • سردرد مداوم یکی از عوارض مصرف این قرص است. سعی کنید هنگام بروز این عارضه آب زیادی بنوشید.
  • این دارو می تواند تعریق بدن را افزایش دهد.
  • کمردرد همیشگی
  • اختلالات مربوط به خواب
  • تنگ شدن نفس و احساس گرمای بیش از حد
  • مشکلات گوارشی که شامل یبوست، درد معده، اسهال، حالت تهوع و استفراغ هستند.
  • خستگی مفرط و ضعف بیش از حد یکی از عوارض مصرف این دارو هستند. بدن در این حالت بسیار ضعیف و بی حال عمل می کند. انرژی بدن به صورت قابل توجهی پایین می آید.
  • علائم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی نیز یکی از عوارض مصرف این دارو هستند.
در صورتی که هر کدام از عوارض بالا یا چند تا از آن ها را به صورت همزمان تجربه کردید، حتما با پزشک خود تماس حاصل کنید. پزشک می تواند راهکار هایی برای کاهش این علائم به شما به پیشنهاد دهد.
عوارض مصرف قرص بوپرنورفین یا بی دو چیست؟

عوارض مصرف قرص بوپرنورفین یا بی دو چیست؟

همان طور که قبلا اشاره کردیم عوارض قرص ب 2 به دو صورت خفیف و شدید دسته بندی می شوند. در این قسمت می خواهیم در مورد عوارض شدید و خطرناک مصرف قرص ب 2 صحبت کنیم. این عوارض به صورت کم و نادر رخ می دهند. اما اگر رخ دهند بیمار حتما باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کند. زیرا برخی از این عوارض می توانند باعث به کما رفتن بیمار یا حتی مرگ آن شوند. در ادامه به این عوارض خطرناک خواهیم پرداخت.
  • کهیر زدن پوست بدن می تواند یکی از عوارض مصرف قرص ب 2 باشد.
  • تنگی نفس بسیار شدید و به نفس نفس افتادن می تواند یکی از خطرناک ترین عوارض این قرص باشد.
  • ناتوانی در کشیدن نفس عمیق
  • تب خفیف و شدید
قرص ب 2 با چه داروهایی تداخل دارد؟

قرص ب 2 با چه داروهایی تداخل دارد؟

عوارض قرص ب 2 زمانی که قرص مربوطه با یک دارو یا ماده مخدر دیگری مصرف می شود، افزایش پیدا می کنند. این تداخلات دارویی را به شدت جدی بگیرید؛ زیرا مصرف همزمان این قرص با برخی از این داروها باعث مرگ می شود.
  • مصرف قرص ب 2 همراه با متادون باعث اوردوز و مرگ می شود.
  • مصرف همزمان با تریاک باعث مسمومیت می شود
  • دیگوکسین
  • فنیتوئین
  • ریفامپین
  • آنتاگونیست
  • شیشه

تاثیر عوارض قرص ب 2 بر قوای جنسی

عوارض قرص ب 2 شامل قوای جنسی فرد مصرف کننده نیز خواهد شد. در کل مصرف این قرص ممکن است کیفیت اسپرم ها را در مردان به شدت پایین بیاورد. همچنین این قرص باعث کاهش میل جنسی و ناتوانی جنسی در آقایان و خانم ها شود. ناباروری و نازایی نیز برخی دیگر از عوارض این قرص ها هستند.
عوارض قرص ب 2 در بارداری و شیردهی

عوارض قرص ب 2 در بارداری و شیردهی

مصرف این قرص در دوران بارداری و شیردهی اکیدا ممنوع است. عوارض قرص ب 2 می توانند باعث بروز نشانه هایی مانند نشانه های ترک اعتیاد در جنین و نوزاد شوند. قبل از آن که تصمیم به مصرف این قرص بگیرید باید از عدم بارداری خود اطمینان کافی حاصل نمایید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عوارض قرص ب 2 و نحوه ترک این قرض، می توانید با کارشناسان مجله اینترنتی سیب تماس حاصل نمایید.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

یک دیدگاه

  1. با سلام خدمت کلیه دوستان من دارم از تجربه 10 ساله مصرف این لعنتی براتون می نویسم منم مثل خیلی از دوستان نه مواد مصرف کردم نه سیگار میکشیدم ولی گرفتار این قرص شوم شدم اولا اینکه بدبختی حتما باید حواست باشه که جیره روزانه همراهت باشه خدایی نکرده یه بار مسافرتی جایی بری دسترسی به این قرص نداری روزگارت سیاهه جلوی همسر یا نامزدت یا دوستات آبروت میره دو اینکه مثل روباه می مونه هی باید دوزش رو زیاد کنی سه اینکه بخاطر بی میلی به آب و یه سری تحولات دیکه باعث ریزش مو میشه پس اگه تا الان کچل نشدی قطعا تا سه چهار سال دیگه کچلی رو شاخشه تا الانم باید متوجه ریزش مو شده باشین و بدتر از همه بدترررررررررررررررر از همه باعث کم تحرکی اسپرم و ناباروری میشه اگه تا دوسال استفاده کنی بی شک به طور طبیعی بچه دار نمیشین حالا در عوض این همه بدبختی چی گیر آدم میاد با مصرفش یکی دو ساعت انرژی و تمرکز کاذب ارزشش رو نداره به خدا راه ترکش چیه فقط اراده ترک اگه چند بار ترک کردی نا امید نشو وقتی به عوارضش فکر کنی قطعا انجامش میدی روش ترکش چیه فقط کم کردن به طور تدریجی در عرض یکی دو ماه یهو قطع نکنین باید طاقت بیارین ذره ذره کم کنین تا کلا ولش کنین به هیچ وجه با متادون ترامادول یا به اصطلاح قرص گیاهیای عطاریا نباشین اینا همش بدتر از اون یکیه نبال دمنوش و چیز گیاهی نباشین همش چرته فقط کم کردنش و بعد کنار گذاشتن عوارضش تا خیلی مدت روتون میمونه مخصوصا بیخوابی شبانه راهش هم اینه اگه شب خیلی اذیت شدین یک چهارم یا نیم قرص خواب آلپرازولام بخورین برای جبران کم بود انرژی تو روز وقتی دوره ترکین فقط مولتی وی تامین پاینده باشین دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳