شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 12:42 بعد از ظهر

قیمت تراشیدن دندان جلو

تراشیدن یا کانتورینگ دندان یکی از متداول‌ترین روش‌های دندانپزشکی است. تراشیدن دندان به خصوص دندان جلو دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. اگر دندان شما به علت آسیب دیدن، ظاهرش تغییر کرده باشد یا اینکه بخواهید دندان‌های زیباتری داشته باشید، یکی از توصیه‌های دندانپزشک برای شما احتمالا تراشیدن دندان است. این کار باعث می‌شود شکل نامناسب دندان به حالتی دلخواه بدل شود. گاهی دندانپزشک برای انجام سایر درمان‌ها بر روی دندان مثل قرار دادن روکش، ترجیح می‌دهد ابتدا با تراشیدن قسمتی از دندان بستر کار خود را فراهم کند. بخشی از دندان‌های شکسته یا کج و کوله ممکن است دارای لبه‌های تیز باشند که به غیر از اینکه فرم چهره و لبخند فرد را تحث تاثیر قرار می‌دهد، می‌تواند به بافت‌های نرم دهان آسیب وارد کند و حالتی ناخوشایند و غیر قابل تحمل را برای شخص رقم بزند. در فرآیند تراشیدن دندان مقدار اندکی از مینای دندان برداشته می‌شود تا شکل مناسب ایجاد شود.

قیمت تراشیدن دندان جلو

اگر شکل قرار گیری دندان‌ها در دهان به دلیل درشت بودن دندان‌ها یا کوچک بودن فک به صورت درهم رفته باشد، ممکن است باعث بدشکلی دهان و حتی ایجاد درد ‌شود که با تراشیدن بخشی از دندان ها این مشکلات حل می‌شوند. تراشیدن دندان باید توسط دندانپزشک و افراد متخصص انجام شود تا نتیجه مناسب حاصل شود. دندانپزشک ابتدا از شما می‌خواهد تا از فک خود عکس برداری اشعه ایکس انجام دهید. سپس با بررسی عکس‌ها و سایر معاینات تصمیم می‌گیرد که کدام دندان‌ها و به چه میزان نیاز به تراشیدن دارند. اغلب دندان‌هایی که افراد برای تراشیدن آن‌ها اقدام می‌کنند، دندان‌های جلو هستند چرا که این دندان‌ها بیشتر در معرض دیده شدند و تاثیر زیادی در شکل لبخند دارند.

قیمت تراشیدن دندان جلو

جدول هزینه تراشیدن دندان در سال 1402

بعضی افراد برای آنکه در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند، خودشان اقدام به تراشیدن دندان در منزل با سوهان یا ابزارهای دیگر می‌کنند. این کار اصلا توصیه نمی‌شود چرا که تراشیدن دندان عملی تخصصی است و نیاز به تجربه و ظرافت زیادی دارد و در صورت درست انجام ندادن باعث می‌شود نه تنها ظاهر دندان بهتر نشود، بلکه مشکلات جدی‌تری نیز برای دندان ایجاد شود. بهترین کار مراجعه به دندانپزشک با تجربه است. تراشیدن دندان با توجه به اینکه دندانپزشک چه میزان تجربه دارد، چند دندان شما نیاز به تراشیدن دارند و همچنین بر روی دندان شما چقدر کار باید انجام شود هزینه‌های متفاوتی دارد. هزینه‌ تراشیدن دندان در سال 1402 شامل هزینه ویزیت دندانپزشک و معاینه دندان‌ها، هزینه عکس برداری اشعه ایکس و هزینه تراشیدن دندان است. بسته به اینکه چه خدمات تخصصی دریافت می‌کنید، هزینه‌ها تا حدودی تغییر  می‌کنند و همانطور که گفته ‌شد تجربه و تخصص دندانپزشک نیز بر میزان هزینه شما موثر خواهد بود.

جدول هزینه تراشیدن دندان در سال 1402

باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که بیمه‌ها تنها مواردی از تراشیدن دندان که توجیه پزشکی داشته باشد، مانند شکستگی دندان در اثر حوادث را تحت پوشش خود قرار می‌دهند و تراشیدن دندان برای زیبایی را شامل نمی‌شود. تعرفه کنونی ویزیت دندانپزشک عمومی و تخصصی به ترتیب یک میلیون ریال و یک میلیون و پانصد هزار ریال می‌باشد. هزینه تراشیدن دندان از حدود شش میلیون ریال به بالا می‌باشد که همانطور که پیش‌تر گفته شد بستگی به موارد متعددی دارد که بعد از معاینه پزشک مشخص خواهد شد و هزینه ثابت ی نمی‌توان اعلام کرد.

جدول هزینه تراشیدن دندان در سال 1402

مزایا و عوارض احتمالی تراشیدن دندان جلو

تراشیدن دندان جلو تقریبا یکی از کم خطرترین اعمال دندانپزشکی است. گاهی ممکن است دندانی که باید تراشیده شود دارای پوسیدگی یا ترک هایی باشد که با تراشیدن احتمال دارد دندان آسیب ببیند، در این صورت دندان پزشک معمولا ابتدا از موادی برای ایجاد استحکام و ترمیم دندان استفاده می‌کند و سپس عمل تراشیدن را انجام می‌دهد. از عوارض شایع تراشیدن دندان در صورتی که متخصص مهارت کافی نداشته باشد، این است که بخشی از قسمت‌های سالم دندان نیز اضافه بر بخش مورد نظر برداشته می‌شود و از آنجا که بافت دندان به صورت خود به خودی جایگزین نمی‌شود مشکلاتی را برای فرد در آینده ایجاد می‌کند. اگر برای تراشیدن دندان نیاز به برداشتن قسمت زیادی از مینای دندان باشد، احتمال بروز عوارض بیشتر خواهد بود چرا که بخش بیشتری از مینای سالم دندان نیز احتمالا از دست می‌رود. در مواردی تراشیدن دندان به خاطر اثر سایندگی ابزار دندانپزشکی ممکن است موجب رنگ پذیری بیشتر دندان از مواد غذایی شود و رنگ دندان در طول زمان تغییر کند.

مطلب پیشنهادی

آیا آب آوردن زانو خطرناک است

  در مفاصل بدن به طور طبیعی مقداری آب وجود دارد که اجازه نمی دهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *