یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 4:05 بعد از ظهر

ایا قبل از رنگ مو موها را بشوییم

شستن یا نشستن موها قبل از رنگ کردن آنها یکی از مهمترین موضوعاتی است که افراد قبل از رنگ کردن موها باید به آن توجه داشته باشند. برخی از افراد می‌گویند قبل از رنگ کردن موها باید چربی آن ها به صورت کامل گرفته شود تا موها رنگ بهتری بگیرند، از طرف دیگر برخی از افراد این عقیده را دارند که موهای چرب بهتر رنگ می گیرند. در این مقاله از سیب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا قبل از رنگ کردن موها آن را بشوییم یا خیر. اگر به دنبال پاسخ به این سوال هستید، با ما همراه باشید.

شستن مو قبل از رنگ کردن، درسته یا غلط؟

شستن مو قبل از رنگ کردن، درسته یا غلط؟

شستن مو قبل از رنگ کردن آن آداب و اصولی دارد. به صورت کلی می‌توان گفت اگر در هنگام رنگ کردن موها چربی بیش از اندازه روی آنها وجود داشته باشد رنگ روی مو به خوبی باز نمی شود به همین دلیل باید مو شسته شود. این موضوع به این معنا نیست که بلافاصله قبل از رنگ کردن موها به حمام بروید و سپس موهای خود را رنگ کنید زیرا در این صورت چربی‌های طبیعی روی مو و پوست سر به صورت کامل از بین خواهد رفت و احتمال بروز حساسیت پوستی بیشتر می شود.

برای تمیز بودن موها قبل از رنگ کردن آنها اگر فعالیت بدنی چندان زیادی ندارید و ورزشکار حرفه‌ای نیستید، می‌توانید ۲۴ ساعت قبل از رنگ کردن موها آنها را با استفاده از آب و شامپو بشویید و سپس به صورت کامل خشک کنید. اگر از جمله افرادی هستید که ورزش های سنگین انجام می‌دهید و موهایتان بیش از اندازه چرب می شود و یا به دلایل دیگر، چربی موهایتان زیاد است می توانید ۱۲ ساعت قبل از رنگ کردن موها به حمام بروید. در این صورت میزان چربی روی مو تنظیم خواهد بود و بیش از اندازه نیست.

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد شستن موها قبل از رنگ کردن آنها باید به آن توجه شود، نحوه شستن موهاست. اگر قبل از رنگ کردن موها حمام می روید بهتر است تنها یک بار از شامپو روی موهای خود استفاده کنید و بیش از اندازه موها و پوست سر خود را چنگ نزنید. در صورتی که بیش از اندازه موها و پوست سر خود را بشویید به دلیل از بین رفتن چربی طبیعی موجود روی موها امکان بروز موخوره و همچنین سوختن موها در هنگام رنگ یا دکلره بیشتر خواهد شد.

اگر بخواهیم تمامی مواردی که در بالا به آنها اشاره شد را در یک پاراگراف برای شما بیان کنیم، باید گفت ۲۴ ساعت قبل از رنگ کردن موها به حمام بروید. موهای خود را با ملایمت بشویید و اجازه دهید مقداری چربی طبیعی روی پوست سر و موها باقی بماند. به دلیل اینکه وجود مقداری چربی طبیعی روی پوست سر احتمال بروز حساسیت را تا حدود زیادی کاهش می دهد.

شستن موها با توجه به رنگ مو قبل از رنگ کردن موها

شستن موها با توجه به رنگ مو قبل از رنگ کردن موها

یکی از مهمترین نکاتی که می تواند در هنگام مراجعه به آرایشگاه برای رنگ کردن مو به شما کمک کند و به شما بگوید که چه مدت زمانی قبل از رنگ کردن موها می توانید به حمام بروید، توجه به رنگ مویی است که می خواهید در آرایشگاه استفاده کنید. طبق مشاهدات و اطلاعات اگر قصد دارید از رنگ موی روشن روی موهای خود استفاده کنید بهتر است قبل از رفتن به آرایشگاه به حمام بروید و سپس موهای خود را خشک کرده و به آرایشگاه بروید.

اگر چربی روی مو بیش از اندازه زیاد باشد رنگ روشن روی موهای شما باز نمی شود و به صورت کلی چربی زیاد مو قبل از رنگ کردن موها باعث می شود رنگ دو درجه تیره تر باشد. اگر قصد دارید روی موهای خود از رنگ های تیره تری استفاده کنید، همانطور که در بالا نیز به این مسئله اشاره شد ۲۴ ساعت قبل از رنگ کردن موها زمانی کاملا معقول و طبیعی است.

همچنین اگر قصد دارید از رنگ های فانتزی برای موهای خود استفاده کنید برای پی بردن به بهترین زمان برای شستن موها این است که در مورد این موضوع با آرایشگر خود مشورت کنید. برای این منظور بهتر است دو روز قبل از رنگ کردن موها به آرایشگر مراجعه کنید تا جنس موهای شما و زمان شستن آن‌ها قبل از رنگ کردن را به شما اعلام کند، سپس طبق نظر آرایشگر خود اقدام کنید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *