جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 4:22 بعد از ظهر

تقویت اسپرم در ده روز

 

علی رغم این که بیشترین توجه و تمرکز بر سلامت زن در دوران بارداری است، اما باید بدانید که تقویت اسپرم در مردان نیز یکی از عوامل اصلی در داشتن یک بارداری سالم و خوب است. یکی از مهم ترین نکاتی که در بحث سلامت جنسی مردان وجود دارد، تقویت اسپرم ها است. در این مقاله به بررسی نکاتی برای تقویت اسپرم می پردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

10 روش تقویت اسپرم در ده روز که بر قدرت باروری مرد تأثیر می گذارند

امروزه ناباروری یکی از شایع ترین مشکلات در بین زوج ها است که معمولا نارضایتی هایی را به دنبال دارد. طبق تحقیقاتی که پژوهشگران انجام داده اند، از هر 6 زوج، یک زوج با این مشکل مواجه هستند. نکته جالب توجه در این مورد آن است که حدود یک سوم از ناباروری هایی که وجود دارد، به مردان مربوط می شود.

می توانیم بگوییم که همه ناباروری ها به طور صددرصد قابل درمان نیست؛ اما در بسیاری موارد با انجام روش های درمانی مختلف و حتی ساده، می توان شانس بارداری را افزایش داد. این مشکل با دلایل مختلفی مرتبط است که در مردان، بیشتر تحت تاثیر سبک زندگی رژیم های غذایی، مکمل ها و غیره است. در ادامه به برخی از فاکتور های مورد نیاز برای تقویت قوای جنسی در مردان و بالا بردن شانس باروری آن ها می پردازیم.

  • مصرف دی آسپارتیک اسید

دی آسپارتیک اسید یا DDA یک اسید آمینه است که در بازار به صورت مکمل غذایی عرضه می شود. دی آسپارتیک اسید به طور طبیعی در غدد بیضه و در سلول های اسپرم وجود دارد که باعث تحرک و سلامت اسپرم ها می شود. محققان ادعا می کنند که مصرف دی آسپارتیک اسید باعث باروری بیشتر در مردان می شود. در همین راستا، سطح دی آسپارتیک اسید در مردانی که نابارور هستند، به طور قابل ملاحظه ای پایین است. علاوه بر این ها، آسپارتیک اسید می تواند در بالا بردن سطح تستوسترون نیز نقش داشته باشد.

  • ورزش مداوم را در برنامه خود داشته باشید

در تاثیر غیر قابل انکار ورزش بر سلامتی شکی نیست، اما ورزش مداوم و طولانی مدت، در باروری مردان نیز تاثیر قابل توجهی دارد. در همین خصوص، تحقیقات دانشمندان نشان داده است که مردان ورزشکار نسبت به مردانی که از تحرک کافی برخوردار نیستند، دارای سلامت جسمی و جنسی بیشتری هستند. ورزش باعث بالا بردن سطح تستوسترون می شود که افزایش شانس باروری را در پی دارد.

نکته مهمی که در ورزش کردن وجود دارد، اجتناب از ورزش های سنگین و بیش از حد نیاز است. ورزش بیش از حد باعث بروز اثرات نامطلوب در سلامت جنسی مردان می شود. از اثرات ورزش های سنگین و بیش از حد، می توانیم به کاهش ترشح هورمون تستوسترون اشاره کنیم که سلامت جتسی مردان را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، مصرف روی و مواد غذایی حاوی آن را فراموش نکنید. به طور کلی، ورزش روزانه باعث بالا رفتن میزان تستوسترون و تقویت قوای جنسی مردانه می شود.

  • مصرف ویتامین سی

ویتامین سی از جمله ویتامین های مورد نیاز بدن است که در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز نقش بسیار مهمی دارد. استرس های اکسیداتیو از جمله مهم ترین عواملی هستند که کیفیت و سلامت اسپرم در مردان را تحت تاثیر قرار می دهند. ویتامین سی از جمله موادی است که با این استرس ها مقابله می کند و کیفیت مایع منی را بهبود می بخشد.

محققان بر اساس پژوهش هایی که بر روی ناباروری مردان انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که مصرف ویتامین سی با حجم 1000 میلی گرم به صورت 3 بار در روز، باعث بهبود وضعیت تحرک اسپرم ها می شود. این مقدار مصرف ویتامین سی، به طور مرتب از حدود 10 روز تا یک ماه می تواند نتیجه بخش باشد. بر اساس این مطالعه، تحرک اسپرم ها تا حدود 95 درصد افزایش پیدا کرده که نتیجه مصرف مداوم ویتامین سی بوده است. علاوه بر این ها، مصرف ویتامین سی باعث بالا رفتن تعداد اسپرم ها نیز می شود.

  • دوری از استرس

یکی از مضر ترین عوامل در کیفیت و سلامت اسپرم ها، استرس و اضطراب بیش از حد است. هورمونی که باعث تاثیر منفی استرس بر سلامت اسپرم ها می شود، کورتیزول است. شواهد نشان دهنده این است که استرس مداوم و بیش از حد با بالا رفتن تولید و ترشح کورتیزول همراه است که اثرات مخربی بر ترشح تستوسترون و کیفیت اسپرم ها دارد. بالا رفتن سطح کورتیزول بدن، با کاهش میزان تستوسترون و کاهش میل جنسی همراه است. این مشکل را می توان با دارو های مختلف درمان نمود؛ اما بهترین روش برای کاهش استرس، انجام روش های کسب آرامش است.

  • مقدار کافی ویتامین D دریافت کنید

ویتامین دی در باروری مردان و زنان تاثیر بسیار زیادی دارد. شواهد نشان دهنده این است که ویتامین دی باعث بالا رفتن میزان ترشح هورمون تستوسترون و افزایش شانس باروری در مردان می شود.

  • خارخسک مصرف کنید

خارخسک نیز یک داروی گیاهی موثر در تقویت اسپرم و افزایش باروری در مردان است. مصرف خارخسک به طور مستقیم باعث بالا رفتن میزان تستوسترون نمی شود؛ اما اثرات تقویت کنندگی بالایی در میل جنسی و سلامت دارد.

روی کافی دریافت کنید

روی یکی از عناصر معدنی مهم و ضروری برای سلامت بدن است که به مقدار زیاد در برخی مواد غذایی مانند تخم مرغ، گوشت، ماهی و صدف وجود دارد. مصرف این عنصر معدنی به مقدار کافی، در باروری و سلامت جنسی مردان بسیار تاثیر گذار است.

از دیگر روش های مورد نیاز برای افزایش باروری و تقویت اسپرم در مردان، مصرف شنبلیله و گیاه آشواگاندا است. شنبلیله و مکمل های حاوی آن، از مواد طبیعی تاثیر گذار در افزایش سطح تستوسترون و کاهش چربی هستند که در ورزشکاران طرفدار دارد. گیاه آشواگاندا نیز در بالا بردن میزان ترشح هورمون های جنسی مردانه و افزایش تعداد اسپرم ها تاثیر گذار است. تحقیقات نشان داده است که مصرف عصاره ریشه گیاه آشواگاندا باعث افزایش قدرت بدنی و توده عضلانی می شود. همین امر باعث شده است که از این ماده در مکمل های ورزشی نیز استفاده شود.

به طور کلی، ناباروری به عنوان یک مشکل جدی در بین بسیاری از زوجین شناخته می شود. امروزه روش های درمانی مختلفی برای درمان چنین مشکلاتی وجود دارد که تا حدودی برای اکثر این مشکلات نیز راه حل هایی پیدا شده است. مهم ترین نکته در مورد باروری مردان و زنان، توجه به عادت های غذایی و داشتن سبک زندگی سالم است. با مصرف برخی از مواد غذایی و تغییر عادت های روزانه، می توانید از خطرات ناباروری در امان بمانید. بهترین روش های مورد نیاز برای تقویت و افزایش باروری در مردان نیز مصرف برخی از دارو های گیاهی است که به برخی از آن ها اشاره کردیم.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

آیا آب آوردن زانو خطرناک است

  در مفاصل بدن به طور طبیعی مقداری آب وجود دارد که اجازه نمی دهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳