سه شنبه , 29 اسفند 1402 - 7:12 قبل از ظهر

بهترین مارک رنگ مو برای موهای آسیب دیده

قطعا وقتی که موهای شما به هر دلیلی آسیب دیده باشند، شما برای رنگ کردن آن ها محتاط تر می شوید؛ زیرا ترس از وخیم شدن اوضاع و از دست دادن کامل موهایتان در اثر رنگ کردن خاطر شما را پریشان می کند. این ترس و اضطراب کاملا به جا و منطقی است. در صورتی که موهای آسیب دیده مجدد رنگ آمیزی شوند و به صورت غیر حرفه ای یا با برند های بی کیفیت رنگ شوند، احتمال سوختن کامل آن ها وجود دارد و شاید شما مجبور شوید موهای خود را به صورت کامل کوتاه کنید.
بنابراین اگر قصد دارید که موهای آسیب دیده خود را رنگ کنید باید به دنبال برندها و مارک های عالی و با کیفیت باشید که آپشن های خاص و منحصر به فرد برای موهای آسیب دیده دارند. ما در ادامه این مقاله در مورد بهترین رنگ مو برای موهای خشک و آسیب دیده و ویژگی ها و خصوصیات این رنگ مو توضیحاتی داده ایم. اگر شما نیز موهای آسیب دیده دارید و به دنبال رنگ کردن آن هستید این مقاله سیب را از دست ندهید.

بهترین رنگ مو برای موهای خشک

بهترین رنگ مو برای موهای خشک

اگر موهایتان به هر دلیلی آسیب دیده اند، باید برای رنگ کردن موهای آسیب دیده خود حتما به دنبال رنگ موهای مخصوص موهای آسیب دیده باشید و در صورت امکان خودتان نیز برای رنگ کردن مو ها اقدام نکنید. در صورتی که تجربه کافی در زمینه رنگ کردن موها و مدت زمانی که رنگ باید روی موهای شما باشد را ندارید بهتر است برای این کار به یک آرایشگر حرفه ای مراجعه کنید تا مشکل موهای شما حاد تر از آنچه که هست نشود. یک رنگ موی ایده آل برای موهایی که خشک شده اند و آسیب دیده اند باید علاوه بر خاصیت رنگ پذیری و ماندگاری، خاصیت ترمیمی نیز داشته باشد.

بنابراین به هیچ عنوان از رنگ های معمولی استفاده نکنید. رنگ های معمولی نه تنها خاصیت ترمیمی ندارند، بلکه به خودی خود آسیب زا نیز هستند و ممکن است که باعث وخیم تر شدن حالت موهای شما شوند. از جمله ویژگی ها و خصوصیاتی که بهترین رنگ مو برای موهای خشک و آسیب دیده باید داشته باشد می توان به صورت کلی به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین رنگ مو برای موهای خشک
رنگ موی مخصوص موهای آسیب دیده باید دارای کمپلکس ویتامین های لازم و ضروری برای مو باشد تا از بافت مو محافظت کند و باعث خشک شدن بیشتر موها نشود. این رنگ مو باید علاوه بر رنگ بخشیدن به موهای شما به ترمیم آن ها نیز کمک کند. ویتامین هایی که در رنگ مو وجود دارند هم باعث تثبیت رنگ روی موهای شما می شوند و هم باعث نرم شدن و لطیف شدن مو خواهند شد و حالت زبری و شکنندگی موها را از بین میبرند. بنابراین غنی بودن رنگ مو از انواع مختلف ویتامین ها بسیار حائز اهمیت است.
عدم وجود آمونیاک در رنگ مو نیز اهمیت بسیار زیادی در ترمیم موهای خشک و آسیب دیده دارد. بنابراین سعی کنید رنگ موهایی را انتخاب کنید که از عدم وجود آمونیاک در آن ها اطمینان خاطر داشته باشید. ماندگاری بالا نیز یکی دیگر از ویژگی ‌های مهم رنگ مو برای موهای آسیب دیده است. در صورتی که شما از رنگ مو با ماندگاری بالا استفاده کنید قطعا در طولانی‌ مدت دیگر نیازی به رنگ کردن موهای خود نخواهید داشت و همین مسئله از آسیب دیدن مجدد موهای شما جلوگیری به عمل می آورد.

بهترین رنگ مو برای موهای خشک

ویژگی های بهترین مارک رنگ مو

وجود ویتامین های ضروری از جمله ویتامین ب و ث نیز برای محافظت از موها و جلوگیری از ریزش آن ها و همچنین برای افزایش رشد آن ها در رنگ مو بسیار لازم و ضروری است. علاوه بر آن برخی از پروتئین ها همچون پروتئین گندم نیز می ‌توانند باعث ترمیم موهای آسیب دیده شوند. رنگ موی انتخابی شما باید موهای شما را در برابر آسیب های محیطی نیز محافظت کند. به عنوان مثال محافظت از موها در برابر تابش نور خورشید و در برابر آلاینده های محیطی نیز یکی دیگر از ویژگی ‌های بهترین برند رنگ مو مخصوص موهای آسیب دیده به شمار می ‌آید.

ویژگی های بهترین مارک رنگ مو
وجود ترکیبات مفید همچون کراتین نیز یکی دیگر از ویژگی های یک رنگ موی ایده آل و عالی برای موهای آسیب دیده به شمار می‌ آید. کراتین یکی از عناصر لازم و ضروری برای رشد مو و برای درمان آسیب ‌های وارده به مو به شمار می ‌آید. در صورتی که رنگ موی شما غنی از کراتین باشد قطعا باعث ترمیم موهای شما نیز خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *