پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 10:27 قبل از ظهر

رنگساژ برای گرفتن زردی مو

 

زرد شدن مو به دلایل متفاوتی ایجاد می شود که شایع ترین آن ها استفاده از رنگ مو و دکلره کردن نامناسب مو هاست. ممکن است گیسوان شما در اثر دکلره و یا برخی فرآورده های آرایشی   شیمیایی، زرد شوند. این پیگمت بر روی مو ها نمای نامطلوبی دارد و از روش های متفاوتی برای برطرف کردن آن استفاده می شود. یکی از بهترین و کاربردی ترین روش ها برای گرفتن زردی مو استفاده از رنگساژ مناسب است.

رنگساژ کردن در واقع همان رنگ‌کردن گیسوان است با این تفاوت که نسبت به سایر فرآورده های شیمیایی که بر روی گیسوان اجرا می شود رقیق تر است. این فرآورده علاوه بر اینکه به صورت دستی و با ترکیب چند ماده با هم مهیا می شود به صورت آماده و با همان اثربخشی نیز به عنوان فرآورده هایی به نام شامپو یا شامپورنگ در بازار وجود دارند که هر شخص به تناسب مشکلی که دارد می تواند این موارد را تهیه و از آن ها استفاده کند. در ادامه این مقاله با جزئیات این فرآیند آشنا می شویم. از جمله موادی که به عنوان رقیق کننده در این فرآیند شناخته می شوند می توان به شامپو، نرم کننده و آب اشاره کرد. هدف از اجرای این فرآیند از بین بردن تناژ های مزاحم و براق و درخشان شدن گیسوان است.

روش های از بین بردن زردی مو دکلره با رنگساژ

اگر به هر دلیلی گیسوان شما دارای تناژ زرد شده اند و قصد دارید که آن را از بین ببرید می توانید از رنگساژ آبی و یا بنفش استفاده کنید. اغلب گیسوانی که دکلره می شوند معمولا دارای تناژ های مزاحم هستند. از بین بردن این مشکل بسیار راحت است و می توانید با استفاده از فرمول های زیر آن را از بین ببرید:

  • 15 گرم واریاسیون آبی + 15 گرم اکسیدان 6 درصد+ یک لیوان آب
  • رنگ بنفش خوراکی 2 قاشق چای خوری + رنگ آبی خوراکی 2 قاشق چای خوری + به میزان برابر اکسیدان 6 درصد + یک لیوان آب

به راحتی می توانید با استفاده از این فرمول ها، از شر رفله های زرد بر روی گیسوان خلاص شوید. علاوه بر این فرمول ها شما به راحتی می توانید از شامپو هایی که به عنوان شامپوی ضدزردی شناخته می شوند نیز استفاده کنید. برای برطرف کردن این تناژ از روی مو زمان زیادی لازم ندارید و ترکیب های مورد نظر باید 10 تا 20 دقیقه بر روی مو ها ماساژ داده شوند اما اگر می خواهید که گیسوان شما رنگ تیره تری داشته باشند می توانید زمان مکث این ترکیب ها را بیشتر کنید.

سایر روش های موثر برای رفع زردی مو

روش های متعددی برای از بین بردن این تناژ از گیسوان وجود دارد. کاربردی ترین روش این است که بعد از به وجود آمدن این مشکل، گیسوان را به رنگ تیره در آوریم ولی ممکن است همه با این روش موافق نباشند و قصد داشته باشند گیسوان خود را روشن کنند. معمولا مو هایی که در اثر دکلره شدن زرد و یا نارنجی می شوند دارای پایه های 4، 5 و 6 هستند. می توان با تمدید دوباره دکلره، گیسوان را به پایه 8 و بالاتر رساند و به این ترتیب این مشکل را را برطرف کنید البته این روش در صورتی قابل اجرا است که گیسوان شما دارای مقاومت و استحکام لازم برای شارژ مجدد دکلره باشند. در دکلره کردن گیسوان باید حتما از پودر دکلره با کیفیت استفاده کنید و حتما مواد اولاپلکس درون ترکیب آن استفاده کنید تا سلامت و مقاومت مو ها به طور کامل حفظ شوند.

واریاسیون مناسبی که می تواند با تناژ مزاحم زرد بر روی گیسوان مقابله کند بنفش و نقره ای هستند. این دو را می توان فرآورده های تغلیظ شده ای دانست که اثرگذاری آن ها چندین برابر رنگ‌های شیمیایی معمولی هستند. در این فرآیند می توانید  واریاسیون هایی که به عنوان مکمل تناژ مورد نظر شناخته می شوند را با اکسیدان مخلوط کنید و بعد بر روی  گیسوان بمالید و به طور مداوم ماساژ دهید تا پیگمنت های مصنوعی با سرعت بیشتری جایگزین پیگمنت های طبیعی مو شوند. شامپو های ینفش و یا نقره ای (سیلور)  با عنوان شامپوی ضدزردی شناخته می شوند و دارای اثربخشی بسیار بالایی هستند به گونه ای که بعد از استفاده از آن ها تناژ های مزاحم مو از بین می رود و شما یک رنگ یکدست و بدون رفله را مشاهده می کنید.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳