پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 7:42 بعد از ظهر

داروی تسکین درد خماری متادون

متادون یکی از داروهایی است که هنگام دردهای شدید، واکنش سیستم عصبی بدن و مغز را تسکین می دهد. در برخی از جراحی های سنگین و جراحات، پزشکان این دارو را برای تسکین درد تجویز می کنند. اما در سال های اخیر افرادی که دچار اعتیاد هستند، از متادون به عنوان داروی تسکین درد خماری استفاده می کنند. این دارو علی رغم تسکین دردهای خماری، به شدت اعتیادآور است و می تواند فرد معتاد را دچار نوع دیگری از اعتیاد کند. در اینجا قصد داریم با بهترین جایگزین برای متادون و جدول ترک تدریجی قرص متادون آشنا شویم. اگر به دنبال ترک اعتیاد هستید، با ما همراه باشید.

داروی تسکین درد خماری متادون

بهترین جایگزین برای متادون

متادون جزء داروهایی است که در روند ترک اعتیاد از آن استفاده می شود. افرادی که دچار اعتیادهای سنگین شده اند معمولا نمی توانند به یک باره مواد مخدر مصرفی خود را ترک کنند. به دلیل اینکه دچار واکنش های شدید بدنی و روحی می شوند. دردهای شدید عضلانی، گیجی، نوسانات خلق و خو و بی قراری از جمله واکنش هایی است که در صورت ترک ماده مخدر مصرفی به سراغ افراد معتاد می آید. در چنین مواقعی افراد برای تسکین دردهای خماری به سراغ داروی متادون می روند. متادون به صورت قرص، شربت، پودر و حتی آمپول تولید می شود. این ماده می تواند تا حدی دردهای ناشی از ترک اعتیاد را تسکین دهد و روند ترک اعتیاد را برای افراد، قابل تحمل تر کند.

بهترین جایگزین برای متادون

اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که متادون ماده ای اعتیادآور است و باید در مصرف آن احتیاط نمود. در غیر اینصورت از اعتیاد به یک ماده مخدر به اعتیاد به متادون دچار می شوید. افرادی که به متادون معتاد می شوند معمولا به دنبال بهترین جایگزین برای متادون هستند. اما بهتر است بدانید که جایگزین کردن هیچ ماده مخدر دیگری نمی تواند راه حل درمان اعتیاد باشد. ترک ناگهانی متادون نیز به هیچ عنوان موثر نیست به دلیل اینکه میزان وابستگی به این مواد در اغلب موارد بسیار بالاست و ترک ناگهانی تنها باعث واکنش های شدید جسمی و روحی می شود. تنها راه درمان اعتیاد به این ماده مخدر این است که دوز مصرفی خود را به تدریج کاهش دهید و در این راه استمرار داشته باشید. اما این کار باید بر طبق اصول و قواعد خاصی انجام شود تا بیشترین اثربخشی را داشته باشد.

بهترین جایگزین برای متادون

جدول ترک تدریجی قرص متادون

افرادی که به قرص متادون اعتیاد دارند، باید این قرص را به صورت تدریجی کاهش دهند تا وابستگی بدن به این ماده افیونی به آرامی کاهش پیدا کند. این کار چندان ساده نیست. به ویژه برای افرادی که دوز مصرفی متادون در آن ها بالا بوده است، ترک متادون سخت تر و پیچیده تر است. اینجاست که برای ترک این ماده مخدر باید از متخصصان این حوزه کمک گرفت. متخصصان ترک اعتیاد با توجه به شدت اعتیاد و وابستگی هر فرد به متادون، نوعی از جدول ترک تدریجی قرص متادون را ارائه می کنند که مختص هر فرد است و می تواند سلامتی و پاکی را برای افراد به ارمغان بیاورد. به طور کلی برای افرادی که متادون را به منظور ترک اعتیاد مصرف می کنند توصیه می شود که 15 الی 40 میلی گرم از متادون به صورت خوراکی مانند قرص یا شربت مصرف شود. اما بهتر است هر شخص با توجه به میزان مصرف خود، برنامه مشخصی را در خصوص ترک متادون دریافت نماید. متخصصان ترک اعتیاد علاوه بر ارائه جدول ترک تدریجی متادون می توانند انگیزه فرد معتاد را در طی روند ترک اعتیاد حفظ کنند. حفظ انگیزه و امید در روند ترک اعتیاد بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از افراد معتاد به دلیل عدم توجه به این نکته مجددا به اعتیاد به ماده مخدر بر می گردند.

جدول ترک تدریجی قرص متادون

به همین دلیل تکنیک های مقابله با ناراحتی ها و فشارهای حین ترک و ایجاد باورهای مثبت در این زمینه از دیگر خدماتی است که توسط متخصصان و کارشناسان ترک اعتیاد ارائه می شود. باید به این نکته توجه داشت که در روند ترک، واکنش های مختلف جسمی و روحی در فرد معتاد به وجود می آید. بنابراین در این راه نیاز به افرادی ماست که بتوانند فرد معتاد را همراهی کنند و مشوق وی برای ادامه روند ترک اعتیاد باشند. در غیر اینصورت فرد معتاد، انگیزه لازم را از دست می دهد و مجددا به اعتیاد به مواد مخدر روی می آورد.
در پایان باید گفت: ترک اعتیاد، کار غیر ممکنی نیست. افراد زیادی تا کنون توانسته اند از این مشکل رها شوند و زندگی جدیدی را آغاز کنند. با استفاده از یک تیم متخصص در زمینه ترک اعتیاد می توان مراحل ترک اعتیاد را پشت سر گذاشت و به یک زندگی سالم و طبیعی بازگشت. کافیست در این راه اراده خود را حفظ کنید و در روند ترک اعتیاد ناامید و دلسرد نشوید.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *