پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 2:29 قبل از ظهر

سگ قدرجونی + نکات نگهداری سگ قدرجونی

سرزمین سگ‌ها پرورش دهنده انواع سگ چون سگ قدرجونی است. اگر سگ قدرجونی دارید یا قصد خرید این سگ را دارید باید نحوه نگهداری سگ قدرجونی را بدانید. با مراجعه به سایت سرزمین سگ ها  و مطالعه مقالات مرتبط با سگ قدرجونی یا تماس با کارشناسان آن، چگونه نگهداری سگ قدرجونی را یاد بگیرید و با نکات نگهداری آن آشنا شوید. اگر می خواهید سگ قدرجونی بخرید، با اطمینان خاطر سگ قدرجونی را از سرزمین سگ ها بخرید.

این سگ بسیار نترس، قوی و با هوش است، به طوری که در تاریکی وجود غریبه را حس می کند. سگ قدر جونی قدرت بدنی بالایی دارد از این رو در هر شرایط آب و هوایی می تواند زندگی کند و در مقابله با حیوانات وحشی خیلی شجاع است و برای نگهبانی و محافظت مفید است، به همین خاطر در بین گله داران و دامداران محبوبیت ویژه ی دارد و در مقابل صاحب خود وفادار و کاملا مطیع است. سگ قدرجونی یک سگ‌ اصیل است که می توان آن را یکی از انواع سگ‌های ماستیف دانست. طول عمر سگ قدرجونی بین ۱۰ تا ۱۵ سال است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باعث افزایش طول عمر این سگ ها می شود، نگهداری درست از سگ است. افرادی که از این نوع سگ نگهداری می‌کنند، حتما باید غذاهای مورد نیاز، نحوه نگهداری، بهداشت و نظافت این سگ را به خوبی بلد باشند.

سگ قدرجونی + نکات نگهداری سگ قدرجونی

سگ قدرجونی

سگ قدرجونی جثه بزرگی دارد، به همین دلیل این سگ به عنوان سگ گله مورد استفاده قرار می گیرد. به صورت کلی می‌توان گفت سگ قدرجونی بهترین سگ گله موجود در ایران است. سگ قدرجونی نر حدود ۸۰ سانتی متر طول دارد و سگ قدرجونی ماده حدود ۶۹ تا ۷۰ سانتی متر طول دارد. البته اندازه و جسته این سگ به صورت رسمی در هیچ جایی ثبت نشده است، اما در اکثر موارد اندازه انواع نر آن حدود ۸۰ سانتی متر است. یکی دیگر از مواردی که در انواع مختلف سگ قدرجونی جای تعجب دارد، وزن بالای این نژاد از سگ است. در اکثر موارد یک سگ نر بالغ حدود ۷۰ کیلوگرم و یک سگ ماده بالغ در حدود ۶۰ کیلوگرم است. در مواردی مانند نگهبانی و گله داری در اکثر موارد از سگ های نر استفاده می شود، اما سگ های ماده نیز به دلیل دارا بودن حس مادری و مسئولیت پذیری می توانند برای نگهبانی و گله داری مورد استفاده قرار بگیرند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد این سگ ها باید به آن اشاره کرد این است که این سگ ها برای نگهداری در منزل چندان مناسب نیستند و محل مناسب برای نگهداری از آنها در باغ ها ویلا ها و… است.

سگ قدرجونی

همه چیز در مورد نگهداری سگ قدرجونی

در برخی از موارد افراد فکر می کنند با توجه به این‌که سگ قدرجونی برای نگهداری از گله استفاده می‌شود، نیاز به مراقبت های ویژه ندارد، در حالی که سگ قدرجونی مانند سایر نژادهای سگ نیاز به نگهداری های ویژه ای دارد. یکی از مهم‌ترین مواردی که در مورد سگ قدرجونی باید به آن توجه زیادی شود، تغذیه سگ قدرجونی است. در برخی از موارد افراد ممکن است فکر کنند تنها خوردن استخوان برای تغذیه سگ قدرجونی کافی است، این در حالی است که غذای این سگ باید دارای کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین و … باشد. یکی از مهم‌ترین گروه های غذایی که سگ قدرجونی به آن نیاز ویژه‌ای دارد، پروتئین است. سگ قدرجونی برای تامین پروتئین مورد نیاز برای بدنش، باید از مرغ، ماهی و گوشت گوسفندی استفاده کند. در این مورد باید توجه داشت که این گوشت ها باید به صورت بدون استخوان باشند.

سگ قدرجونی

 

سگ قدرجونی علاوه بر استفاده از گوشت در رژیم غذایی خود از انواع میوه ها و سبزیجات نیز استفاده می کند. برای تغذیه هرچه بهتر سگ قدرجونی می توانید انواع مختلف سبزیجات خام یا سبزیجات پخته شده تازه را در رژیم غذایی خود قرار دهید. استفاده از این سبزیجات می تواند مواد معدنی مورد نیاز را به آن‌ برساند و ویتامین های مورد نیاز برای بدن سگ را تامین کند. یکی از مواردی که باید بدانید این است که این سگ انرژی بالایی دارد و باید سطح انرژی آن را کنترل کنید تا پرخاشگر نشوند. علاوه بر این باید به سلامت مو و پوست سگ خود توجه کنید و تحت نظر پزشک متخصص تمام مراقبت های بهداشتی آن را رعایت کنید. این را بدانید که تا حدود یک ماه این سگ محیط و صاحب خود را نمی شناسد، پس با روبه رو شدن با چنین موضوعی نگران نشوید، همچنین سعی کنید سگ را محبوس نکیند تا بهتر بتواند با شما ارتباط برقرار کند. اگر رعایت تمامی نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد برای شما سخت است، به هیچ عنوان نگهداری از سگ قدرجونی را قبول نکنید.

همه چیز در مورد نگهداری سگ قدرجونی

خرید سگ قدرجونی در سرزمین سگ ها

قبل از رعایت هر نکته ای برای نگهداری از سگ قدرجونی، باید یک سگ اصیل خریداری کنید تا در مورد تمامی موارد مانند طول عمر مفید سگ اطمینان خاطر پیدا کنید. یکی از سایت های مطمئن برای خرید سگ قدرجونی سایت سرزمین سگ ها است. سرزمین سگ ها پرورش دهنده سگ قدرجونی در سنین مختلف است و افراد می‌توانند به‌راحتی سگ مورد نظر خود را از سن یک ماه تا سنین بالاتر خریداری کنند و آن ها را به صورت کامل پرورش دهند. با کمک و راهنمایی کارشناسان سرزمین سگ ها، به بهترین سگ قدرجونی خود را نگهداری کنید.

مطلب پیشنهادی

مرغ مینا | انواع مرغ مینا و نکات نگهداری

  امروزه، نگهداری خانگی از انواع پرنده ها بسیار مرسوم است. مرغ مینا، یکی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *