جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 4:31 بعد از ظهر

چیدمان فرش در راهرو

برای ما ایرانی‌ها فرش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. علاوه بر بحث زیبایی و عادات فرهنگی، فرش با مزایای بی‌نظیری که در اختیار ما قرار می‌دهد به عنوان یک کالای ضروری شناخته می‌شود. با پیشرفت صنعت تولید فرش، در حال حاضر تنوع فرش نسبت به چند سال گذشته حتی افزایش قابل توجهی یافته‌ است. تنوع رنگ، تنوع نقوش هنری، کیفیت و درجات مختلف، میزان شانه فرش و در نهایت نوع دستباف و ماشینی در اکثر فروشگاه‌های فرش ایران به فروش می‌رسند. بسیاری از ما سالن‌های پذیرایی، اتاق‌های نشیمن، اتاق‌های خواب، آشپزخانه‌ها و راهروها را با فرش می‌پوشانیم.
دلیل این موضوع را می‌توان در ویژگی‌های فرش که شامل ارائه کفپوش نرم و ضخیم، حفظ بهداشت محیط، جلوگیری‌ کننده از حرکت گرد و غبار موجود بر روی زمین، عایق گرما و موارد کاربردی دیگر، جستجو کرد. علاوه بر این، فرش نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی ایفا می‌کند. به عنوان مثال، کافی است از یک فرش ایرانی برای پوشاندن راهرو استفاده کنید و تأثیر آن را در محیط مشاهده کنید. اگر تصمیم گرفته‌اید فضای کلی منزل را با چیدمان فرش در راهرو متحول کنید اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید با مجله اینترنتی سیب همراه باشید. ما در این مقاله اصول چیدمان فرش‌های راه‌رویی شیک را بررسی می‌کنیم و مناسب‌ترین گزینه‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهیم. عکس های گرانترین فرش دستباف تبریز که از زیباترین فرش های کشور ما است را می توانید در سیب مشاهده کنید.

اصول چیدمان فرش های راه رویی شیک

اصول چیدمان فرش های راه رویی شیک

فرش راه رویی از قدیمی‌ترین فرش‌های مورد استفاده در ساختمان‌ها و عمارت‌های گران قیمت است. به طور کلی، برای کاهش صدای کفش و رفت و آمدهای داخل منزل از فرش استفاده می‌شود. در نتیجه راه روها که پررفت و آمدترین بخش‌ یک ساختمان به شمار می‌روند برای کاهش سر و صدا نیازمند فرش هستند. جالب است بدانید که فرش مورد استفاده در راه روها به فرش تشریفات و فرش کناره شهرت دارد. برای انتخاب مناسب‌ترین فرش مورد استفاده در راه‌روها بهتر است از اصول چیدمان فرش های راه رویی شیک پیروی کنید.

مدل فرش راهرو: مدل و سبک فرش یکی از مهمترین اصول چیدمان فرش در هر بخشی از منزل است. به عنوان مثال اگر راهروی شما مدرن و مینیمال است، بهترین گزینه پیش روی شما می‌تواند فرش پتینه، کم نقش با رنگ‌های سرد باشد. اگر راه روی منزل شما عریض است، شما می‌توانید با خیال آسوده از فرش‌هایی با نقوش و رنگ‌های گرم ایرانی استفاده کنید و به هیچ عنوان نگران کوچک‌تر نشان داده شدن راه رو نباشید.

اصول چیدمان فرش های راه رویی شیک

شانه و تراکم فرش راهرو: تعداد گره‌ها و ریشه‌های موجود در هر متر مربع از عرض فرش، شانه فرش نامیده ‌می‌شود. هر چه فرش شما از شانه بیشتری برخوردار باشد دارای نقوش ریزتری خواهد بود که باعث می‌شود فرش ماشینی را به فرش دستباف نزدیک کند. شما می‌توانید با هزینه بسیار کمتر، فرش ماشینی شانه بالا را جایگزین فرش‌های دستباف گران قیمت کنید.

ابعاد فرش راه رو: احتمال اینکه یک فرش کوچک نیاز شما را به پوشاندن راه رو برطرف کند بسیار زیاد است. برای دستیابی به ابعاد دقیق فرش لازم است طول و عرض راه رو را متر کنید. توجه داشته باشید که فرش مورد استفاده در راه رو نباید به قدری بزرگ باشد که لبه‌هایش به دیوارها بچسند و لوله شوند. همچنین نباید به قدر کوچک باشند که قسمت کوچکی از راهرو را بپوشانند و بدچشمی کنند.

اصول چیدمان فرش های راه رویی شیک

ست کردن فرش راه رو: با وجود اینکه تصور می‌شود نیازی نیست فرش راه رو را با دیگر فرش‌های منزل ست کنیم، اما یادتان باشد تفاوت زیاد طرح و رنگ می‌تواند فضای کلی منزل را از لحاظ زیبایی دچار مشکل کند. به عنوان مثال، اگر فرش‌های مورد استفاده در سالن پذیرایی و نشیمن فرش‌های ایرانی قرمز رنگ با طرح‌های ترنج و حیوانات محلی هستند، لازم است فرش مورد استفاده در راه‌رو نیز در همین طیف رنگ و طرح باشد تا از ایجاد دو دستی جلوگیری شود.

ضخامت فرش راه رو: یادتان باشد فرشی که قرار است در راه رو پهن شود بیشترین ترافیک را تحمل می‌کند. در نتیجه اگر فرش مورد استفاده در راه رو از ضخامت پایینی برخوردار باشد و با هر قدمی که رویش گذاشته می‌شود جابه‌جا شود و تکان بخورد، علاوه بر اینکه می‌تواند برای اعضای خانواده خطرآفرینی کند، همیشه نیاز دارد که صاف شود.

راهنمای چیدمان فرش راه رو در سیب

رنگ فرش راه رو: همیشه تعدادی از اعضای خانواده هستند که به هر دلیلی با کفش وارد منزل می‌شوند، پس برای مفروش کردن راه رو از فرش‌های روشن استفاده نکنید. رنگ‌های کرمی، قهوه‌ای و قرمز مناسبت‌ترین گزینه‌های مورد استفاده در چیدمان فرش های راه رویی شیک خواهند بود.

راهنمای چیدمان فرش راه رو در سیب

دسترسی به منابع دست اول یکی از چالش‌های بسیاری از ما ایرانی‌ها به شمار می‌رود. مجله اینترنتی سیب با بررسی نیازهای مخاطبان خود و یافتن پاسخ‌های سوالات آنها سعی دارد فرایند دسترسی به مطالب آموزشی و سرگرم‌ کننده را آسان کند. اگر به مطالب سبک زندگی علاقه دارید و قصد دارید سبک زندگی فردی و اجتماعی خود ارتقا دهید، با بازدید از وب‌سایت سیب به اهدافتان دست خواهید یافت. با سیب همراه باشید.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳