پنجشنبه , 30 فروردین 1403 - 9:00 بعد از ظهر

خصوصیات سگ هاسکی + از بدو تولد تا خصوصیات رفتاری و آموزش

زیستگاه اصلی سگ هاسکی به مناطق سردسیر آلاسکا برمی‌گردد. در واقع اسکیموها از این نژاد سگ برای حمل‌ونقل و کشیدن سورتمه‌های خود استفاده می‌کردند. هاسکی با نام‌های دیگری همچون سگ قطبی، سیبرین، چوکچی سیبری، سورتمه یا سگ سیب نیز شناخته می‌شوند. این نوع سگ‌ها در اوایل دهه 1900 وارد آمریکا شده و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین نژادها در بین علاقه‌مندان به سگ‌های آلاسکا تبدیل شدند. در این مطلب از مجله اینترنتی سیب اطلاعات مفیدی را درباره خصوصیات سگ هاسکی به شما خوانندگان گرامی ارائه داده‌ایم.
شما می‌توانید به راحتی از هاسکی در آپارتمان نیز نگهداری کنید، البته این موضوع به نحوه آموزش شما بستگی دارد. همچنین در این صورت باید زمان کافی برای بیرون بردن روزانه سگ خود را داشته باشید. اگر هاسکی روزی دو ساعت برای گردش به فضای باز نرود، نمی‌تواند انرژی خود را خالی کرده و خرابکاری می‌کند. بنابراین اگر وقت کافی برای این حیوان خانگی را ندارید، روی خرید سگ هاسکی به عنوان یک سگ آپارتمانی خط بکشید.
خصوصیات سگ هاسکی + از بدو تولد تا خصوصیات رفتاری و آموزش

اطلاعات کامل در مورد سگ هاسکی

سگ هاسکی حیوانی دارای جثه‌ای متوسط و پوشش خارجی بسیار فشرده است. وزن سگ‌های نر این نژاد بین 20 الی 27 کیلوگرم است و قد آن‌ها نیز به 53 الی 60 سانتی‌متر می‌رسد. این در حالی است که سگ‌های هاسکی ماده وزنی بین 16 الی 23 کیلوگرم و قدی در حدود 51 تا 56 سانتی‌متر دارند. پوشش خارجی فشرده، دم پرپشت و نرم، چشم‌های آبی رنگ بادامی شکل، سر مثلثی و گوش‌های ایستاده از جمله مهمترین خصوصیات سگ هاسکی از نظر ظاهری است. البته رنگ پوشش این سگ‌ها از مشکی تا سفید متغیر است. هاسکی سگی بازیگوش و در عین حال اجتماعی و دوست داشتنی است. این نژاد به خصوص در زمان تولگی بسیار پرانرژی است، اما این معنای عدم فرمانبرداری او از صاحبانش نیست.
همچنین این حیوان به خوبی می‌تواند با کودکان معاشرت کند. البته از آنجایی که هاسکی خیلی کم پارس می‌کند، نباید او را به عنوان سگ نگهبان در نظر بگیرید. در هنگام آموزش توله سگ‌های هاسکی باید صبر و آرامش داشته باشید. زیرا علیرغم اینکه این حیوان درس‌های خود را خیلی زود یاد می‌گیرد، اما گاهی اوقات می‎تواند لجباز باشد. سگ‌های نژاد هاسکی تنهایی را دوست ندارد و ممکن است که در هنگام تنهایی خرابکاری‌هایی را انجام دهند. بنابراین اگر مدت طولانی در بیرون از منزل هستید، یا سگ را با خود ببرید یا یک هم‌بازی برای او پیدا کنید.
اطلاعات کامل در مورد سگ هاسکی
همچنین به یاد داشته باشید که سگ هاسکی برخلاف جثه بزرگ خود به غذای کمی نیاز دارد. در ضمن برای اینکه توله سگ‌های هاسکی شما با حیوانات دیگر مشکلی نداشته باشند، آموزش آن‌ها را از سنین پایین آغاز کنید. در واقع هاسکی سگی است که به خوبی تعالیم خود را فرا می‌گیرد، اما آموزش او را باید از 4 ماهگی شروع کرد.

نکات مهم درباره مراقبت های اصلاح

یکی از خصوصیات سگ هاسکی ریزش موی تمام گونه‌های آن در طول سال است. البته به طور کلی سگ‌های مناطق سردسیری نسبت به سگ‌هایی که در مناطقی با آب‌وهوای گرم ریزش موی کمتری دارند. شما می‌توانید با برس زدن یکبار در هفته موهای سگ خود میزان ریزش موی او را کاهش دهید. سگ‌های هاسکی حیوانات تمیزی هستند که به طور مداوم خود را تمیز می‌کنند، به همین دلیل این نژاد بسیار کم بو است. شما باید گوش‌های هاسکی خود را به صورت هفتگی بررسی کرده و سعی در برطرف کردن علائم عفونت، تحریک یا ایجاد موم کنید. برای این منظور می‌توانید از پنبه و یک ماده شوینده مورد تایید دامپزشک بهره ببرید.
همچنین تمیز کردن هفته‌ای یکبار دندان‌ها و کوتاه کردن ماهی یکبار ناخن‌های سگ‌های هاسکی را از یاد نبرید. البته انجام این اقدامات در صورتی لازم است که خود سگ به طور طبیعی این کارها را انجام ندهد.
اطلاعات کامل در مورد سگ هاسکی

تغذیه

هاسکی از آن دست حیواناتی است که نیاز به غذا خوردن مداوم در طول روز ندارد. این حیوانات به دلیل داشتن جنب‌وجوش زیاد نیازمند غذاهایی با حجم نسبتا کم اما حاوی پروتئین بالا هستند. یکی از راهکارهای مفید برای تغذیه سگ‌های هاسکی این است که حجم غذای روزانه آن‌ها را به دو یا سه بخش کوچک تقسیم کرده و در اختیار آن‌ها قرار دهید. پروتئین مورد نیاز این حیوانات در گوشت یا ماهی و همینطور در غلات و سبزیجات پیدا می‌شود. ظرف آب هاسکی در طول روز باید همیشه پر از آب خنک باشد. همچنین اگر برای شما امکان دارد، ظرف آب بزرگتری را برای آبتنی کردن در اختیار او قرار دهید. اطمینان داشته باشید که زندگی کردن در یک منطقه آب‌وهوایی سرد برای هاسکی بسیار لذت‌بخش است. در این شرایط تنها کافی است که یک پناهگاه خشک و مناسب برای او آماده کنید.
اطلاعات کامل در مورد سگ هاسکی

معمولترین گونه های مختلف هاسکی (سیبرین + آلاسکای+ مالاموت)

سگ هاسکی با وجود داشتن گونه‌های مختلف شامل سه دسته معمول و اصلی است:
  • هاسکی سیبرین
  • هاسکی آلاسکا
  • آلاسکا مالاموت
معمولترین گونه های مختلف هاسکی (سیبرین + آلاسکای+ مالاموت)
سگ هاسکی آلاسکا به عنوان یک سگ کاری شناخته می‌شود که اغلب برای سورتمه کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تشخیص گونه هاسکی سیبرین از آلاسکایی دشوار است، اما در کل می‌توان گفت که رنگ سر سگ‌های هاسکی آلاسکایی کاملا سفید و یک دست است. در حالی که بین چشم‌های سگ‌های سیبریایی طرح‌ها و خطوط زیبایی وجود دارند. همچنین خطوط چشم زیبا از جمله خصوصیات سگ هاسکی سیبریایی است که این فاکتور در قیمت آن هم تاثیرگذار است. لازم به ذکر است که اندازه دور کمر هاسکی آلاسکایی اندکی از هاسکی سیبرین بیشتر است و کمی لاغرتر به نظر می‌رسد. سگ‌های سیبرین اغلب دارای چشمانی آبی یا تلفیقی از آبی و قهوه‌ای هستند، اما گونه هاسکی آلاسکایی چشمانی تیره دارند.
در ضمن سگ‌های هاسکی سیبرین و آلاسکایی در سازمان ثبت نژاد سگ‌ها به رسمیت شناخته شده‌اند. البته گونه ترکیبی این دو نژاد نیز دیده شده است که تشخیص آن بسیار مشکل است. سگ هاسکی مالاموت نیز ظاهری بسیار شبیه به هاسکی سیبریایی دارد که البته هر دو شبیه به اشپیتز هستند. این در حالی است که جثه سگ آلاسکا مالاموت نسبت به سگ هاسکی آلاسکا بزرگتر است. سرعت بیشتر و جثه کوچکتر هاسکی آلاسکایی باعث شده است که این حیوان بتواند مسافت‌های طولانی‌تری را با سرعت بیشتر طی کند. البته گاهی اوقات نژاد مالاموت را با هاسکی سیبریایی ترکیب می‌کنند.

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳