دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403 - 2:41 قبل از ظهر

بهترین نژاد سگ نگهبان

سگ ها این موجودات دوست داشتنی به طور ذاتی تمایل دارند از صاحبشان مراقبت کنند و در مقابل غریبه ها رفتارهای مشخصی بروز دهند، به عبارتی تمام سگ ها نسبت به صاحب خود یک حس تعصب دوست داشتنی دارند که همین موضوع سبب شده است که سگ ها به عنوان حیوانات وفادار شناخته شوند. اما این حس مراقبت و نگهبانی طور در برخی از نژادها بسیار پررنگ تر است و برخی از آن ها در زمینه نگهبانی دادن قوی تر هستند.

بهترین انواع نژادهای سگ نگهبان

اگر شما نیز به تازگی قصد دارید یک سگ نگهبان تهیه کنید می توانید با مجله اینترنتی سیب همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم و شما را با چندتا از بهترین انواع نژادهای سگ نگهبان آشنا کنیم:

بهترین انواع نژادهای سگ نگهبان

  • سگ دوبرمن؛ سگ دوبرمن از جمله سگ هایی می باشد که برای ویلا و محیط های باز مناسب است، این حیوان به شدت شجاع، هشیار و قوی بوده و در زمینه هوش در رتبه های اول سگ های جهان است.
  • سگ آکیتا باکسر؛ سگ آکیتا یک سگ نژاد ژاپنی می باشد که در وهله اول ممکن است تصور کنید یک سگ فانتزی است، اما این سگ کاملاً برای نگهبانی زاده شده است و در ژاپن نمادی از یک زندگی عالی است.
    آن ها فوق العاده سرسخت هستند و در کنار هوش بالایی که دارند می توانند از شما مراقبت کنند.
  • سگ بولماستیف؛ کمتر کسی است که با سگ بولماستیف آشنا نباشد و این سگ قوی هیکل را نشناسد، این سگ با ظاهر پر ابهتی که دارد هر غریبه ای را از نزدیکی شما دور می کند و شما با اطمینان خاطر می توانید به آن ها اعتماد کنید.
  • سگ ژرمن شپرد؛ سگ ژرمن شپرد نیز از آن سگ های معروفی است که نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز شهرت بسیار بالایی دارد، این سگ با اعتماد به نفس وهوش فوق العاده بالایی که دارد، به سرعت همه چیز را یاد می گیرد و آماده است در مواقع حساس واکنش های بسیار سریع از خود بروز کند.
  • سگ قهدریجانی؛ سگ قدرجونی یا قهدریجانی از آن سگ های ایرانی قوی هیکلی است که در اقلیم استان اصفهان پرورش می یابد، این حیوان خوی بسیار وحشی دارد اما این باعث نمی شود که با صاحب خود بسیار مهربان و آرام نباشد.

کدام یک از سگ های نگهبان بهترند؟

  • سگ باکسر؛ سگ های باکسر از آن سگ های پرانرژی و بازیگوشی است که نماد صبر می باشد، از این رو آنان برای مراقبت از کودکان بهترین گزینه هستند.
    البته از این سگ ها در نگهبانی از دام، مراکز پلیس و … نیز استفاده می شود.
  • سگ سرابی؛ سگ سرابی یکی از محبوب ترین سگ هایی می باشد که در ایران پرورش می یابد و اغلب در کنار روستانشین هایی که نیاز به یک سگ نگهبان قوی هیکل دارند زندگی می کند، این سگ با هیکل عضلانی، وزن بالا، قد بلند و چهره پر ابهت می تواند نه تنها چهارپایان خطرناک را از دام دور کند بلکه هر انسان غریبه ای را نیز بترساند.
  • سگ قفقازی؛ اگر بحث سگ های نگهبان مطرح باشد، نباید سگ های قفقازی را فراموش کرد، سگ قفقازی همان نگهبانی است که خانواده شما به آن نیاز دارد.
    این سگ را تنها افراد با تجربه می توانند پرورش دهند و برای افراد تازه کار اصلا گزینه خوبی نیست.

کدام یک از سگ های نگهبان بهترند؟

  • سگ کن کورسو؛ این سگ ایتالیایی از اصل و نسب طولانی برخوردار است و از دوره روم باستان در میان انسان ها حضور داشته است، این سگ ظاهر عضلانی خوبی دارد و باید آن را از کودکی آموزش داد.
  • سگ گریت دین؛ سگ گریت دین از نوادگان سگ ماستیف می باشد و همین کافی است تا به ما نشان دهد این سگ چقدر می تواند برای نگهبانی عالی باشد، این سگ فوق العاده سرسخت است و در عین حال پرانرژی، مهربان، آرام و بسیار تربیت پذیر است.
  • سگ تریر؛ سگ تریر بسیار با پیت بول شباهت دارد، هر چند که ظاهر بزرگی دارند ولی اغلب آن ها با تربیت درست می توانند حتی به حیوانات خانگی نیز تبدیل شوند.
    از این سگ نگهبان اغلب برای شکار و مراقبت در مقابل حیوانات وحشی و حین گاوبازی استفاده می کنند.
  • سگ رودزیان ریج بک؛ رودزیان ها از سگ های آفریقایی می باشند که از تولگی بسیار پرانرژی هستند و در بزرگی کمی آرام تر می شوند.
    این حیوان به شدت صبور و فداکار به صورت ذاتی نسبت به سگ های دیگر، قدرت نگهبانی بالایی دارند و تمایل به مراقبت از صاحبان خود دارند.

بهترین انواع نژادهای سگ نگهبان

کدام یک از سگ های نگهبان بهترند؟

اگر در ایران هستید و بودجه چندانی برای خرید سگ هایی با نژاد خارجی ندارید بهتر است به سراغ سگ های قهدریجانی، سرابی و بومی بروید و از زمان تولگی با تربیت و تغذیه درست، آنان را به سگ هایی قوی هیکل با توانایی نگهبانی عالی تبدیل کنید.
اگر در ابتدا کار هستید و بودجه کافی دارید اما تجربه خیر، می توانید ژرمن، بوکسور، آکیتا، دوربرمن بخرید اما فراموش نکنید در بین سگ هایی که با آن ها آشنا شدید هیچ کدام ابهت سگ ماستیف را ندارد و برای شما می توانند حکم چندین نیروی انسانی جهت مراقبت از شما و اموالتان را داشته باشند.

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *