جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 10:20 بعد از ظهر

بهترین نژاد سگ جنگی در ایران

سگ ها این موجودات دوست داشتنی در صد سال اخیر ثابت کرده اند که بیشترین هم زیستی را با ما انسان ها دارند، از این رو در بسیاری از فعالیت های انسانی می توان آن ها را به شیوه های مخصوص دخیل کرد. از اساسی ترین وظایف آنان نگهبانی و مراقبت از انسان ها در مقابل عوامل تهدید‌زا است، از این رو در بسیاری از حوزه های نظامی از آن ها استفاده های گوناگونی می شود، به گونه ای که بسیاری از کشورها از جمله ایران، چند سالی است که سگ ها را به شکل های ویژه ای تربیت می کنند تا از آن ها برای عملیات نظامی استفاده کنند.
اما آیا تمام سگ ها برای این امر مناسب هستند؟
قطعا خیر. تنها سگ هایی برای عملیات نظامی و جنگی مناسب هستند که ویژگی های خاصی از جمله جنگجو بودن را داشته باشند، از طرفی این سگ ها از سایر سگ ها، بیشتر تمایل به نگهبانی و مراقبت از انسان در برابر عوامل آسیب زا دارند به همین دلیل می توان روی آن ها حساب باز کرد. با ما تا انتهای این مطلب از سیب همراه باشید تا به بررسی بهترین نژاد سگ جنگی در ایران بپردازیم و درباره وظایف آن ها صحبت کنیم.

کدام یک از نژادهای سگ توان جنگیدن دارند؟

شاید در وهله اول تصور کنید که تمام سگ هایی که خوی وحشی گری دارند می توانند برای جنگیدن مناسب باشند، اما این به تنهایی درست نیست، بلکه در جنگ ها بیشتر از توانایی های سگ ها استفاده می شود. سگ های جنگی یا به اصطلاح سگ های نظامی اغلب برای تشخیص بمب ها، مواد مخدر، هر گونه ماده منفجره، انواع سلاح و … آموزش می بینند و تنها برخی از آن ها برای مبارزه های تن به تن آماده می شوند و آموزش های لازم را می بینند. تمامی موارد مذکور بیشتر از اینکه به خوی وحشی گری سگ نیاز داشته باشد، به هوش بالا نیاز دارد، از این رو سگ هایی که هم جثه و صفات مناسبی برای نظامی بودن دارند و هم از هوش بالایی برخوردار هستند، بهترین گزینه برای حضور در میدان های پر تنش جنگ می باشند و می توانند فوق العاده کمک کنند، اما چه سگ هایی برای جنگیدن مناسب هستند؟
معمولا سگ هایی مانند سگ ژرمن، سگ کنگال، سگ عراقی، سگ ماستیف، بولداگ آمریکایی و … برای مبارزه بسیار عالی هستند. این سگ ها پس از انتخاب شدن توسط مربیان حرفه ای مورد آموزش قرار می گیرند و مجدد بهترین آن ها برای عملیات نظامی حساس انتخاب می شوند، به همین خاطر ممکن است تمامی سگ های یک نژاد مناسب نباشند و تنها باهوش ترین آن ها برای این امر انتخاب شوند و آموزش های تخصصی ببینند.

کدام یک از نژادهای سگ توان جنگیدن دارند؟

بهترین نژاد سگ جنگی در ایران کدام است؟

در ایران سگ های زیادی  چون سگ قدرجونی وجود دارد که زادگاه آن ها ایران است و از اصل و نسب کشور خودمان است، اما در بخش های نظامی ایران، علاوه بر سگ های ایرانی از چندین سگ نژاد خارجی معروف که در عرصه عملیات های نظامی بسیار معروف هستند نیز استفاده می شود، در ادامه با برخی از آن ها آشنا می شوید.

  • یکی از سگ هایی که بسیار در ایران در امور نظامی مورد استفاده قرار می گیرد، سگ های ژرمن هستند. هوش فوق العاده این سگ باعث شده است که آنان به خوبی تربیت شوند و به سگ های قوی و حرف گوش کن تبدیل شوند.
  • اگر قرار است یک عملیات دریایی داشته باشیم باید به سراغ نیوفاندلندها برویم، این سگ ها به خوبی می توانند در آب هایی با اعماق زیاد شنا کنند و بدون خستگی به مسیر خود ادامه دهند. آنان از جثه خوبی برخوردار هستند و البته غریق نجات های ماهری نیز می باشند.
  • سگ قفقازی از سگ های بسیار بزرگ محسوب می شود که به آن ها سگ خرسی نیز می گویند. سگ های قفقازی خود دارای گونه های مختلفی هستند و تمامی آن ها قدرت بسیار زیادی دارند، اغلب آن ها را می توان در اردبیل ایران یافت. ظاهر ترسناک، خرس مانند و هیکل عضلانی آن، هر سربازی در میدان را فراری می دهد، این نژاد از سگ خلق شده است تا همیشه برنده میدان باشد.
  • کمتر کسی در ایران با سگ سرابی آشنا نیست، سگ های سرابی با هیکل فوق العاده عضلانی، قد بلند، خوی وحشی، هوش خوب، جدا از اینکه چوپان های وفادار و خوبی هستند می توانند یکه تاز میدان های جنگی نیز باشند.
  • همانطور که گفتیم سگ قدرجونی از سگ های نگهبانی است که اصل و نسب آن به ایران باز می گردد. سگ های قدرجونی نیز از دیگر سگ هایی هستند که از جثه فوق العاده خوبی برخوردار هستند و به سگ هایی معروف هستند که از هیچی نمی ترسند. از طرفی مهم نیست آنان در چه شرایط آب و هوایی باشند، زیرا به خوبی در هر آب و هوایی سازگار هستند و می توانند دوام بیاورند.

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳