جمعه , 14 اردیبهشت 1403 - 3:32 قبل از ظهر

شام چی درست کنم برای شوهرم

 

شام چی درست کنم برای شوهرم، جمله ای است که ذهن بسیاری از خانم‌ها را به خود مشغول کرده است. این دغدغه تنها مختص خانم‌های ایرانی نیست، بلکه در سراسر جهان و برای همه بانوان وجود دارد. راه حل این مشکل چیست؟ چگونه می‌توان برای انتخاب خوراک وعده‌های غذایی به ویژه شام تصمیم گرفت؟ در این مقاله فهرستی از انواع طعام خوشمزه، سریع و مقوی را گردآوری کرده‌ایم. با نگاه به این لیست می‌توانید یک شام فوری برای خود و خانواده‌تان تهیه کرده و در کنار آن‌ها نوش جان کنید.

معرفی چند غذای ساده و ارزان برای شام

برای اینکه ضمن درست کردن غذاهای خوشمزه برای شوهر و بچه‌های خود، بتوانیم ساعت‌های بیشتری را در کنار آن‌ها بگذرانیم، رسپی‌های ساده و سریع بهترین هستند. به همین دلیل، ما برخی ایده‌های غذایی ساده و سبک را به شما معرفی کرده‌ایم تا بتوانید در کمترین زمان ممکن شام خانواده خود را آماده کنید.

ماکارونی

ماکارونی یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین وعده‌های خوراکی برای شب است. با مقداری ماکارونی و پنیر چدار می‌توانید یک غذای فوق‌العاده خوشمزه و سبک برای همسر خود درست کنید.

پیراشکی 

برای تهیه پیراشکی تنها کافی است که خمیر پیراشکی و سایر مواد اولیه مورد نیاز خود را از نانوایی و فروشگاه تهیه کنید. پیچیدن پیراشکی نه تنها سخت نیست، بلکه بسیار لذت‌بخش است.

اسنک کالباس

اگر به دنبال دستور پخت یک غذای خوشمزه و سریع برای شام هستید، پیشنهاد ما اسنک کالباس است. اسنک، خوراکی است که هم بزرگترها و هم بچه‌ها عاشقش هستند. شما می‌توانید با موادی مانند نان اسنک، پنیر پیتزا، فلفل دلمه‌ای، کالباس مارتادلا، ذرت و مقداری آویشن یک غذای وسوسه‌انگیز درست کنید.

عدسی

عدسی از جمله وعده‌های غذایی سریع، کم هزینه و آسان محسوب می‌شود. با مقداری عدس (بسته به تعداد نفرات خانواده) می‌توانید یک خوراک خوشمزه و مقوی آماده کنید. عدسی هم برای شام و هم برای صبحانه مناسب است. حتی شما می‌توانید در صورت تمایل در هر دو وعده، عدسی نوش جان کنید.

کوکو مرغ

غذاهای شمالی بسیار متنوع و لذیذ هستند. کوکوی مرغ نیز از محبوب‌ترین خوراکی‌های این خطه از کشور به شمار می‌آید که برای شب بسیار مناسب است. برای درست کردن این غذا بهتر است که ادویه‌های مخصوص را به کار ببرید؛ زیرا ادویه‌های مختلف موجب خوشمزه‌تر شدن آن می‌شود.

ته چین مرغ

برای داشتن یک شب عاشقانه و رمانتیک بهتر است که یک غذای آبرومندانه و مجلسی درست کنید. ته چین یک غذای فوق‌العاده خوشمزه و پرطرفدار است که جزو پلوهای مجلسی به حساب می‌آید. نکته جالب توجه این است که برای درست کردن ته چین فقط یک ساعت زمان نیاز دارید.

پلو تن ماهی

با برنج، شام چی درست کنم برای شوهرم؟ مطمئنا قبول دارید که پلو تن ماهی بسیار لذیذ است. مخصوصا خوردن پلو تن ماهی با ترشی لیته یا بندری بی‌نظیر است. اگر به دنبال یک خوراک برنجی سریع هستید، پیشنهاد ما این است که یک کته درست کرده و یک عدد کنسرو تن ماهی باز کنید. تجربه خوردن ترشی لیته با تن ماهی را از دست ندهید.

فلافل  

فلافل یکی دیگر از شام‌های سبک و ارزان قیمت ایرانی شناخته می‌شود که اصالتی جنوبی دارد. برای درست کردن فلافل باید میزان کافی نخود را در آب خیس کنید تا نفخ آن‌ها گرفته شود. چرخ کردن اندکی نان فانتزی خشک شده به همراه نخودها نیز ترفندی است که باعث سبک‌تر شدن بافت فلافل می‌گردد.

میرزا قاسمی

میرزا قاسمی از خوراکی‌های خوشمزه، ساده و مقوی خطه شمال کشور است؛ اما در همه شهرهای ایران طرفداران خاص خود را دارد. تنها با کبابی کردن تعدادی گوجه فرنگی و بادمجان می‌توانید طعم لذیذ این غذا را تجربه کنید. البته تخم مرغ و سیر را به عنوان مواد اصلی تشکیل دهنده میرزا قاسمی فراموش نکنید.

شامی بابلی

شامی بابلی از جمله غذاهای خوشمزه مازندران است که با نان میل می‌شود. به همین دلیل، این خوراکی بیشتر برای طعام شب طرفدار دارد. ویژگی مشترک این نوع شامی با سایر کتلت‌ها وجود گوشت در آن است؛ اما ادویه‌های مصرفی در آن‌ها با یکدیگر متفاوت هستند.

کشک و بادمجان

بسیاری از خانواده‌ها تمایل به مصرف برنج برای وعده شب ندارند. یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی که با نان سرو می شود، کشت و بادمجان است. شما می‌توانید متناسب با ذائقه خود و خانواده‌تان ترکیبات این خوراکی را اندکی تغییر داده و یک طعام راحت و بی‌دردسر نوش جان کنید.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

کجای قارچ را نباید خورد

    از دیرباز، انسان ها از قارچ ها به عنوان منبع غذایی و دارویی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *