شنبه , 6 مرداد 1403 - 5:35 قبل از ظهر

بدنسازی طبیعی چقدر طول میکشد

امروزه بیشتر مردم به دنبال تناسب و به دست آوردن اندام ایده آل خود هستند و بیشتر آنها به سمت ورزش و بدنسازی برای به دست آوردن اندام مورد نظر خود می‌روند، بدنسازی تلفیقی از نیرومند کردن و حذف چربی‌های اضافی در سلول‌های بدن بوده که باعث شکل گیری بهتر در عضلات مختلف بدن می‌گردد. اگر شما به تازگی برای به دست آوردن اندامی ایده آل به باشگاه بدنسازی مراجعه کرده‌اید و به دنبال عضله سازی به روش طبیعی هستید می‌توانید روزانه با حداقل ۳ ساعت تمرین در باشگاه با استفاده از وزنه و سایر تکنیک‌های بدنسازی به اندام ایده آل خود در طی شش ماه الی یک سال برسید.
بدنسازی طبیعی در واقع روشی مناسب بدون استفاده از مکمل در زمان کوتاهی برای رسیدن به وزن و اندام ایده آل بوده و صبر شما در این مدت برای رسیدن به هدف خود بیشترین و موثرترین مورد را ایفا می‌کند. یکی از مهم‌ترین عوامل برای بدنسازی و عضله سازی طبیعی، استفاده از رژیم مناسب در کنار ورزش و رفتن به باشگاه است. افرادی که بر اثر ژنتیک دچار اضافه وزن یا چاقی هستند در ابتدا باید برای رسیدن به تناسب اندام ایده آل خود یک برنامه رژیم غذایی تهیه کنند که این مورد تاثیر بسزایی در عضله سازی و تناسب اندام به صورت طبیعی در افراد مختلفی که استعداد چاقی و اضافه وزن دارند خواهد داشت.

عوامل موثر بر زمان بدنسازی و شکل گیری عضلات
بدنسازی طبیعی در واقع ۶ ماه الی ۱ سال تمرینات پی در پی و مداوم نیاز داشته تا شما را به هدف خود که همان تناسب اندام با استفاده از برنامه غذایی و ورزش برساند، معمولاً در ابتدا و بین سه ماهه اول افراد شاهد کم کردن وزن بین ۲ الی ۵ کیلوگرم هستند و پس از آن بدن آن‌ها به سمت سفت شدن عضلات و ساخت اندام ایده آل می‌رود. اگر شما طی شش ماه تمرینات ورزشی و برنامه غذایی خود را به صورت مداوم و مرتب رعایت کنید، در مدت کمتری به هدف نزدیک می‌شوید؛ اما در این میان بعضی از افراد برای کسب سود بیشتر از مکمل‌های شیمیایی و آمپول‌های عضله سازی جهت سریع تر رسیدن به هدف خود استفاده می‌کنند. این مورد در طولانی مدت با عوارض بسیاری مانند سرطان‌های متعدد برای سیستم‌های مختلف در بدن همراه بوده و باعث اعتیاد افراد به این مواد شیمیایی خواهد شد.
با مجله اینترنتی سیب همراه باشید.

عوامل موثر بر زمان بدنسازی و شکل گیری عضلات

عوامل موثر بر زمان بدنسازی و شکل گیری عضلات

عوامل مختلفی در بدنسازی و شکل گیری عضلات به صورت طبیعی موثر هستند که یکی از این عوامل ژنتیک است، افرادی که دارای استخوان بندی درشت تری هستند به مراتب سریع‌ تر به اندام ایده آل خود دست پیدا می‌کنند و همچنین اندام این افراد به مراتب آماده تر از افرادی با شاخص توده بدنی پایین است، تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که توده بدنی افرادی که عضلات درشت تری نسبت به دیگران دارند به مراتب زودتر شروع به شکل گیری و عضله سازی می‌کند. یکی دیگر از عوامل موثر در شکل گیری عضلات به صورت طبیعی سن افراد است.

مدت زمان تاثیر بدنسازی بر بدن به صورت طبیعی بدون استفاده از مکمل

معمولاً عضله سازی در سنین پایین و در حدود کمتر از ۳۰ سال شکل می‌گیرد و پس از آن شانس شکل گیری عضلات با ورزش و به صورت طبیعی در سنین بالا کاهش می‌یابد، معمولاً در سنین بالا به دلیل تحلیل رفتن استخوان‌های بدن سلول‌های داخلی دیگر قادر به ساختن و شکل گیری عضلات نیستند و به همین دلیل شانس افرادی که در سنین بالا برای عضله سازی به صورت طبیعی به باشگاه‌های ورزشی مراجعه می‌کنند پایین تر است.

مدت زمان تاثیر بدنسازی بر بدن به صورت طبیعی بدون استفاده از مکمل

زمان تاثیر بدنسازی بر بدن معمولاً در افراد مختلف متفاوت است و به نوع سلول‌های بدن و استخوان‌های داخلی افراد بستگی دارد اما برخی از ورزشکاران برای به دست آوردن نتیجه در زمان کوتاهی به خوردن مکمل‌های شیمیایی روی می‌آورد که این مکمل‌ها عوارض متعددی همچون تحلیل رفتن استخوان یا ایجاد سرطان در اندام‌های داخلی بدن داشته و استفاده از آن توسط مربیان به ورزشکاران به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

مدت زمان تاثیر بدنسازی بر بدن به صورت طبیعی بدون استفاده از مکمل
یکی از مهم‌ترین عوامل جهت شکل گیری و تناسب اندام استفاده از برنامه غذایی مناسب بین ۶ الی ۱۲ ماه بوده که منجر به سوختن کالری‌های اضافی در بدن و کمک به عضله سازی در اندام‌ها و سلول‌های داخلی بدن می‌شود، بدنسازی طبیعی یکی از موثرترین و مهم‌ترین عوامل جهت شکل گیری اندام با استفاده از ورزش و برنامه غذایی مناسب است که به افراد کمک می‌کند تا در کوتاه‌ ترین زمان ممکن به اندام ایده آل خود برسند.

 

مطلب پیشنهادی

نمونه رژیم فستینگ دکتر کرمانی

رژیم فستینگ یا رژیم روزه‌داری متناوب به عنوان یکی از محبوب‌ترین رژیم‌های غذایی شناخته می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *