جمعه , 28 اردیبهشت 1403 - 6:13 بعد از ظهر

حجامت صورت برای لک

حجامت یکی از روش های سنتی و قدیمی برای بهبود سلامت بدن است. این روش از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفت. شاید ندانید که حجامت بر روی صورت نیز قابل انجام است. این کار درمانی تاثیرات مثبتی بر پوست صورت بر جای می گذارد. یکی از اثرات بی نظیر حجامت کمک به رفع و بهبود لک های پوست است. اگر دوست دارید حجامت صورت را تجربه کنید، حتما تا پایان این مقاله ازمجله اینترنتی سیب ما را همراهی نمایید. در ادامه با اثرات حجامت صورت برای لک و همچنین عوارض آن آشنا خواهید شد. البته در نظر داشته باشید که این مقاله تنها برای افزایش آگاهی شما است و قبل از هر اقدامی لازم است تا با پزشک متخصص مشورت کنید.

حجامت صورت برای لک

تاثیر حجامت بر روی لک صورت

لک های پوستی ممکن است در مراحل مختلف زندگی بر روی پوست ظاهر شوند. برای مثال برخی از بانوان پس از به دنیا آوردن بچه با این لک ها دست و پنجه نرم می کنند. خوشبختانه حجامت راهی سریع و مطمئن برای از بین بردن این لک ها است. حجامت می تواند پوست را شفاف و روشن کند. سیاهی پوست و لک ها به وسیله حجامت به مرور زمان از بین می روند. به عبارت دیگر برای مشاهده تاثیر حجامت صورت برای لک باید به صورت ماهانه یک الی دو مرتبه حجامت کنید.

استمرار و نظم برای گرفتن نتیجه مورد نظر لازم و ضروری است. برای نتیجه گیری بهتر باید با متخصص طب سنتی مشورت کنید. در صورت داشتن حساسیت پوستی یا مشکل ایمنی حتما اطلاعات لازم را با پزشک یا متخصص طب سنتی در میان بگذارید. بدون شک رژیم غذایی مناسب می تواند تاثیر حجامت را دو چندان نماید. متخصص طب سنتی می تواند در تهیه رژیم مناسب بر اساس عادت های غذایی و همچنین وضعیت سلامت شما کمک شایانی کند.

تاثیر حجامت بر روی لک صورت

تاثیر حجامت صورت برای لک معمولا موقتی نیست. به عبارت دیگر اگر ریشه و عامل بروز لک ها پیدا شده و درمان گردد حجامت می تواند به صورت ماندگار صورتی بدون لک به شما بدهد. تاثیر حجامت بر روی لک صورت به شرح زیر است:

  • افزایش گردش خون
  • تقویت پوست
  • کاهش تنش عضلانی
  • روشن نمودن پوست
  • تنظیم تولید سموم
  • بهبود جذب مواد غذایی مفید

عوارض حجامت صورت

حجامت اگر به درستی انجام شود معمولا عوارضی ندارد. اما در صورتی که فرآیند انجام کار بر اساس اصول انجام نگردد، پوست تحریک شده و آسیب می بیند. برای مثال قبل از آغاز حجامت باید صورت را کاملا روغنی نمود تا لیوان ها به راحتی روی پوست قرار بگیرند. استفاده از روغن کم بدون شک به ضرر پوست تمام خواهد شد. حجامت افراطی پوست صورت نیز می تواند آسیب زننده باشد. حجامت گودی چشم نیز به هیچ وجه توصیه نمی گردد؛ چراکه پوست این ناحیه از صورت نازک است.

در زمان انجام حجامت یا حتی بعد از آن می توانید با عوارضی چون سرگیجه و سبکی سر مواجه شوید. به همین علت بهتر است برای حجامت صورت همراه داشته باشید. علاوه بر آن توصیه می کنیم که بلافاصله پس از حجامت از جای خود بلند نشوید. کمی بنشینید و استراحت نمایید سپس با کمک همراه خود به خانه بروید. عرق سرد نیز می تواند به عنوان یکی از عوارض رایج حجامت صورت معرفی شود. شما همچنین ممکن است چه در حین حجامت و چه پس از آن حالت تهوع را تجربه کنید.

عوارض حجامت صورت

پس از اتمام فرآیند حجامت ممکن است صورت شما کبود شود. این کبودی نشان می دهد که لیوان به مدت طولانی در یک محل ثابت نگه داشته شده است. اگر فردی حرفه ای این کار را انجام دهد لیوان را به طور مرتب حرکت داده و از بروز کبودی جلوگیری می کند. مشکلات ذکر شده معمول ترین و شایع ترین عوارضی هستند که می توانید در حین یا پس از حجامت تجربه نمایید. با این حال گاهی عوارض حجامت جبران پذیر نیستند. برای مثال می توان به عوارض حجامت در دوران بارداری اشاره نمود. داشتن زخم و حتی تجربه حجامت در کودکی و سالمندی می توانند عوارض شدیدی به همراه داشته باشند.

کلام آخر

در این مقاله از مجله اینترنتی سیب به بررسی تاثیر حجامت صورت برای لک صورت پرداختیم. بدیهی است که برای رهایی از خطرات و عوارض حجامت و همچنین دریافت نتیجه ای مطمئن باید کار خود را زیر نظر فردی متخصص انجام دهید. در غیر این صورت مشکل شما رفع نمی شود و مشکلات پوستی جدیدی را تجربه خواهید نمود. اگر به مباحث طب سنتی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به سایر مقالات سایت بیندازید.

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *