جمعه , 28 اردیبهشت 1403 - 7:34 قبل از ظهر

برای باز شدن رگهای قلب چه بخوریم

سبک زندگی ناسالم و مصرف غذا های پرچرب یکی از عواملی است که باعث بروز مشکلات قلبی و عروقی می شود. امروزه اکثر بسیاری از مرگ و میر هایی که در جهان اتفاق می افتد , ناشی از چنین مشکلاتی است. در این مقاله قصد داریم تا در مورد درمان گرفتگی های قلب با طب سنتی و بدون جراحی بپردازیم ؛ پس تا پایان ما را همراهی کنید.

درمان گرفتگی عروق قلب با طب سنتی و بدون جراحی

عروق قلب به طور مستقیم تحت تاثیر مصرف مواد غذایی و سبک زندگی هستند؛ به گونه ای که مسدود شدن یا سفت شدن آن ها باعث بروز بیماری های مختلف می شود که زندگی فرد را با تهدید جدی روبرو می کند.مصرف دارو های مختلف برای برطرف شدن ناراحتی های قلب و رگ های آن، یکی از داغ ترین بحث های روز بازار است؛ اما مشکلی که در مورد مصرف این دارو ها وجود دارد، عوارض جانبی آن ها است که گاهی از خود بیماری نیز بدتر هستند.

به همین دلیل، همواره استفاده از دارو های طبیعی و استفاده از طب سنتی می تواند بی خطر ترین و سالم ترین روش برای جلوگیری و درمان اکثر بیماری ها باشد. امروزه ثابت شده است که مصرف برخی از مواد غذایی طبیعی باعث تاثیرات مثبتی در باز شدن شریان های قلبی می شود. تاثیر این خوراکی ها که به صورت دارو نیز مطرح هستند، به صورت دراز مدت نمایان می شود و نمی توان با چند روز مصرف آن ها به دنبال نتیجه موثر بود. البته از آن جایی که بیماری های قلبی خطرناک و جدی هستند، مشورت با پزشک و معاینات مختلف نیز توصیه می شود.

درمان گرفتگی عروق قلب با طب سنتی و بدون جراحی

مواد غذایی طبیعی و گیاهی به دلیل داشتن مواد آنتی اکسیدان، نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می کنند. این خوراکی ها همچنین سرشار از فیبر و مواد مغذی دیگری نیز هستند که بدن برای انجام فعالیت های مختلف به آن ها نیاز دارد.

خوراکی‌هایی که به باز شدن رگ‌های قلب کمک می کنند

همانطور که گفتیم، مصرف یک سری مواد غذایی طبیعی در باز شدن رگ های خونی موثر هستند. در ادامه به معرفی این خوراکی ها می پردازیم.

اسفناج

اسفناج یکی از انواع سبزیجات مقوی و پر خاصیت است که از آن استفاده های زیادی صورت می گیرد. این سبزی دارای مواد و ترکیبات مهمی از قبیل آهن، فیبر، پتاسیم و فولیک اسید است که مصرف آن می تواند نقش مهمی در سلامت رگ های خونی داشته باشد.

روغن نارگیل

یکی از تصوراتی که در بین عموم مردم رایج است، عدم استفاده از روغن و چربی های اشباع برای سلامت قلب و رگ های آن است. اما باید بگوییم که این تصور کاملا اشتباه است و بدن برای سلامت خود به دریافت برخی از این چربی ها نیاز دارد. روغن نارگیل یکی از بهترین انواع روغن ها و چربی های اشباع است که به سلامت سیستم گردش خون نیز کمک می کند.

چای سبز

شاید تا کنون در مورد خواص بی نظیر چای سیاه برای درمان برخی از بیماری ها و بهبود عملکرد سیستم گوارش شنیده باشید. این چای حاوی کاتچین است که به عنوان یک عنصر گیاهی در برابر رسوب کلسترول در دیواره رگ های خونی جلوگیری می کند. برای به دست آوردن نتایج مناسب، روزانه دو فنجان چای سبز بنوشید.

چای سبز

ماهی

ماهی تن و ماهی سالمون منبع سرشاری از اسید های چرب امگا 3 تاثیر به سزایی می تواند در کاهش میزان کلسترول خون داشته باشند. برای این منظور می توانید حداقل هفته ای دو بار از این خوراکی ها استفاده کنید.

قهوه

قهوه یکی از نوشیدنی هایی است که در آرامش قلب و احساس نشاط موثر است. بنابر تحقیقاتی دانشمندان، مصرف روزی یک فنجان قهوه می تواند باعث کاهش ریسک بروز گرفتگی های شریانی شود.

کلم بروکلی

این نوع کلم حاوی مقادیر بالایی از ویتامین‌K است.تاثیر آن در جلوگیری از سفت شدن رگ های خونی به اثبات رسیده است.

زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه های متداولی است که معمولا همه ما ایرانی ها آن را مصرف می کنیم. این ادویه علاوه بر طعم و رنگ بی نظیری که به غذا می بخشد، خواص دیگری نیز دارد که به سلامت قلب منجر می شود. زردچوبه به دلیل ترکیبات مفیدی که در خود دارد می تواند باعث جلوگیری از بروز پلاک های خونی در رگ های قلب شود. از دیگر مواد غذایی مناسب , هندوانه، بادام و دارچین که تاثیر آن ها در جلوگیری از گرفتگی رگ های قلب و کاهش کلسترول تایید شده است.

زردچوبه

با توجه به مطالبی که ذکر کردیم، درمان گرفتگی های قلب با مصرف برخی مواد غذایی و سبک زندگی سالم امکان پذیر است. نکته ای که در مورد چنین روش های درمانی وجود دارد، مداومت در مصرف این خوراکی ها و داشتن برنامه دقیق و اصولی برای دستیابی به نتیجه دلخواه است.

 

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *