دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403 - 6:34 قبل از ظهر

علت ریختن شکر در رنگ مو

 

مو یکی از بخش های تاثیر گذار در افزایش زیبایی ظاهری هر شخص به شمار می رود و افراد زیادی را به ایجاد تغییر رنگ آنها سوق می دهد. البته ترکیب رنگ مو از فرمول های خاصی تبعیت می کند و ریختن شکر در رنگ مو یکی از روش های کاهش آسیب های ناشی از مصرف مدام آن است. همچنین شکر موجود در رنگ مو همانند یک لایه بردار قوی عمل کرده و پوست های مرده روی سر را از بین می برد. پس به محض شست و شوی سر، مو درخشندگی و لطافت خاصی به خود می گیرد.

ریختن شکر در پودر دکلره

همانگونه که در بالا ذکر شد، ریختن شکر در رنگ مو علاوه بر لایه برداری کف سر، درخشندگی و لطافت موها  را افزایش و شکنندگی و آسیب پذیری آنها را کاهش می دهد. پس چه بهتر که شکر به پودر دکلره نیز افزوده شود. البته دکلره یک ماده پودر شکل است که با هدف ایجاد رنگ های روشن از طریق حذف پیگمنت های مو مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین رنگ ها همچون سایر مواد شیمیایی دارای عناصری هستند که زمان ترکیب شدن به رنگ های پایه مانند سفید، آبی، سیاه و قرمز تجزیه می شوند. بنابراین اگر فرد روی موهای خود رنگی پایه داشته باشد و مجددا رنگ جدیدی روی آنها بگذارد، بدون شک بد رنگ شدن موها را به همراه دارد و موهای فرد هاله ای از رنگ های زرد و قرمز به خود می گیرد.

رنگ هایی با تناژ زرد و قرمز روی موها ماندگارتر هستند و به سختی پاک می شوند. بنابراین ریختن شکر در رنگ مو یا دکلره می تواند تا حدودی این تناژها را از بین ببرد. البته از بین بردن رنگ پایه یا تناژهای زرد و قرمز تنها با استفاده از پودر دکلره امکان پذیر می باشد. همچنین دکلره فقط با ترکیب ماده ای به نام اکسیدان در درصدهای مختلف فعال می شود و در صورت افزودن آب به آن عملکرد مناسبی ندارد. برخی مواقع افراد جهت کاهش آسیب های ناشی از دکلره کردن مو به آن موادی بر پایه آب، سرم های رقیق کننده یا شکر اضافه می کنند.

نحوه ریختن شکر در رنگ مو یا دکلره

رنگ کردن مو یک پروسه حساس بوده که در صورت استفاده از دکلره بر حساسیت آن نیز افزوده می شود و باید توسط افراد متخصص صورت گیرد. پس قبل از مصرف دکلره می توان با ریختن شکر در رنگ مو یا دکلره از آسیب های احتمالی پیشگیری کرد. البته ترکیب اکسیدان شماره 1 با مواد دکلره نخستین مرحله بی رنگ کردن موها می باشد که باید حدود 30 دقیقه و با فاصله 1 سانتی متر روی موها قرار گیرد. همچنین باید به صورت مداوم موها چک شوند تا از رنگ شدن کامل آنها اطمینان نموده و حالت کشسانی به خود نگیرند. اگر مو حالت کشسانی به خود گرفت باید خیلی سریع پودر را با شست و شو از برداشته تا گیسوان نسوزد.

برخی مواقع آرایشگران با ریختن شکر در رنگ مو یا دکلره و رقیق نمودن ترکیب از طریق سرم یا آب مانع صدمه دیدن مو می شوند. زیرا به عقیده برخی از افراد ریختن شکر در دکلره ضرر ناشی از این ماده شیمیایی را کاهش داده و مو آسیب کمتری می بیند. البته به باور برخی دیگر ریختن نمک در پودر دکلره، سلامت ساقه و ریختن شکر در دکلره، سلامت ریشه مو را تضمین می نماید.

راه های پیشگیری از آسیب های احتمالی رنگ مو

رنگ مو همچون سایر فرآورده ها و محصولات آرایشی و بهداشتی دارای ترکیبات شیمیایی با مضرات و عارضه های متعدد می باشد. اگر از این ترکیبات به صورت مداوم استفاده شود بدون شک آسیب های جبران ناپذیری برای گیسوان به بار می آورد. پس یکی از راه های پیشگیری از این نوع آسیب های احتمالی، ریختن شکر در رنگ مو است.

همچنین ایجاد حساسیت یکی از عارضه های شایع ناشی از رنگ مو است که با افزودن یک قاشق شکر به رنگ مو یا دکلره می توان این عارضه را کاهش داد. برخی مواقع می توان شکر را همانند نمک به شامپو اضافه نمود و بعد از اتمام پروسه رنگ، موها را با آن شست و شو داد. سپس می توان شاهد مویی با لطافت و درخشندگی بالا بود.

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *