چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403 - 11:24 بعد از ظهر

میز ناهار خوری چه مدلی خوبه

میز ناهار خوری یکی از وسایلی است که در دکوراسیون داخلی خانه تاثیر بسزایی دارد. مدل های مختلف میز اکثر افراد را هنگام خرید دچار سردرگمی می کند. به همین دلیل در اینجا قصد داریم با انواع میزهای ناهار خوری آشنا شویم و ایده هایی برای خرید آن ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

میز ناهار خوری چی بخرم

میز ناهار خوری چی بخرم

میز ناهار خوری یکی از لوازم مهم در دکوراسیون داخلی محسوب می شود که به عنوان نقطه کانونی خانه شناخته می شود. قبل از خرید این نوع میز، توجه به برخی نکات می تواند منجر به خرید سنجیده تری می شود. برخی از نکات مهم در این زمینه شامل موارد زیر می شود:
1- بررسی ابعاد خانه و میز ناهار خوری
قبل از خرید باید اندازه فضای مورد نیاز برای میز را مشخص کنید. میز ناهار خوری باید به راحتی در فضای مورد نظر قرار بگیرد و در حدود یک متر با دیوارها فاصله داشته باشد. به طوری که افراد به راحتی بتوانند از صندلی ها استفاده کنند و هنگام نشستن و برخاستن از روی صندلی، مشکلی نداشته باشند.
2- در نظر گرفتن سبک دکوراسیون خانه
هنگام خرید هر نوع وسیله باید به سبک دکوراسیون یک خانه توجه کرد. در صورتی که سبک دکوراسیون یک خانه به صورت کلاسیک باشد، خرید میز ناهار خوری مدرن، انتخاب نادرستی می باشد. بنابراین تمامی المان هایی که در یک محیط وجود دارند باید با هم تناسب داشته باشند تا زیبایی خانه فراهم شود.
3- توجه به مدل میز ناهار خوری
مدل میز ناهار خوری و جنس آن از دیگر مواردی است که قبل از خرید باید در مورد آن تصمیم گرفت. میزهای ناهار خوری در اجناس مختلفی مانند چوبی، ام دی اف، فلزی، ملامینه و شیشه ای ساخته می شوند.

میز ناهار خوری چی بخرم

  • میز چوبی: وسایلی که به طور خالص از جنس چوب ساخته می شوند، قیمت بسیار بالایی دارند. در عوض کیفیت و دوام آن ها نسبت به سایر مدل ها بیشتر است.
  • میز ام دی اف: میز ناهار خوری های از جنس ام دی اف، قیمت مناسب تری دارند و از استحکام و دوام خوبی نیز برخوردار هستند.
  • میز فلزی: میزهای از جنس فلزی که اغلب با طرح های فرفوژه تولید می شوند، از تمامی مدل های موجود در بازار ارزان تر هستند، اما از نظر زیبایی و ظرافت نسبت به سایر مدل ها در سطح پایین تری هستند. معمولا ست کردن میزهای فلزی با سایر وسایل خانه کار دشواری است.
  • میز ملامینه: این نوع میز با روکش نئوپان ساخته می شود و به همین دلیل قیمت پایین تری دارد. میزان استحکام و دوام میز ناهار خوری ملامینه نسبت به کارای چوبی و ام دی اف کمتر می باشد.
  • میز شیشه ای: اغلب میزهای شیشه ای از جنس شیشه نشکن و ضد خش تولید می شوند. این سبک میز برای دکوراسیون مدرن انتخاب مناسبی است.

ایده برای خرید میز ناهار خوری

ایده برای خرید میز ناهار خوری

با توجه به فضای مورد نظر در یک محیط و نوع چیدمان آن، ایده های مختلفی برای خرید میز ناهار خوری می توان به کار گرفت. در ادامه به بررسی ایده های مختلف برای خرید میز ناهارخوری می پردازیم:

میز ناهارخوری کم جا

اکثر افراد برای خرید میز ناهار خوری برای فضاهای کوچک با مشکل مواجه هستند. در سال های اخیر بسیاری از تولیدکنندگان، محصولاتی متناسب با فضاهای کوچک تولید کرده اند که کمترین فضای ممکن را اشغال می کنند. نوع طراحی صندلی ها در میز ناهارخوری کم جا به گونه ای است که کاملا داخل میز قرار می گیرد و نیاز به فضای اضافی ندارد.
نوع دیگری از میزهای کم جا، قابلیت بزرگ و کوچک شدن دارند. به عنوان مثال میز در حالت عادی به صورت 4 نفره طراحی شده و در صورت لزوم می توان با استفاده از کشوهای جانبی آن را به یک میز 6 یا 8 نفره تبدیل کرد. این میز کاملا متناسب با فضاهای کوچک طراحی شده است.
میزهای نیمکتی نیز نوع دیگری از میزهای ناهار خوری کم جا هستند که فضای کمی را اشغال می کنند. در این نوع میز، به جای صندلی از نیمکت دو طرفه استفاده می شود تا افراد در کنار هم پشت میز ناهارخوری بنشینند.

میز ناهار خوری مناسب دکوراسیون کلاسیک

میز ناهار خوری مناسب دکوراسیون کلاسیک

یکی از بهترین گزینه ها برای دکوراسیون کلاسیک، میز ناهار خوری سلطنتی می باشد. میزهای سلطنتی منبت کاری شده می توانند ظاهر با شکوه و زیبایی را برای چیدمان کلاسیک به وجود بیاورند. میز مناسب برای دکوراسیون کلاسیک حتی در قسمت پایه میز هم دارای کنده کاری های زیبا و پر نقش می باشد. صندلی های این نوع میز با طرح های فاخر و تاج های زیبا ساخته می شوند و زیبایی میز را تکمیل می کنند.
میز مناسب دکوراسیون کلاسیک می تواند به شکل دایره یا مستطیل انتخاب شود. در صورتی که فضای بزرگی در اختیار دارید، میز مستطیلی شکل، انتخاب مناسبی می باشد. اما برای فضاهای کوچک تر می توان از میزهای دایره ای شکل، استفاده کرد. هنگام خرید میز برای یک دکوراسیون کلاسیک بهتر است به سراغ رنگ های قهوه ای، کرم و یا طلایی بروید.

میز ناهارخوری مناسب دکوراسیون مدرن

میز ناهارخوری مناسب دکوراسیون مدرن

برای دکوراسیون مدرن، میزهای شیشه ای، سنگی و مدل های مدرن انتخاب مناسبی می باشد. این نوع میزهای ناهار خوری با ظاهر ساده و طرح های بسیار ظریف تولید می شوند. به دلیل اینکه در دکوراسیون مدرن باید از المان های ساده و ظریف استفاده کرد. برای فضاهای مدرن معمولا صندلی های پشت بلند استفاده نمی شود. اغلب صندلی های مدرن، کوتاه هستند و دسته های ساده دارند. برای دکوراسیون مدرن باید از رنگ های روشن یا خنثی مانند سفید یا طوسی استفاده کرد.
میزهایی که برای فضای مدرن استفاده می شوند بهتر است گوشه های گرد داشته باشند. میزهای به شکل بیضی یا مستطیل با گوشه های گرد می توانند زیبایی دکوراسیون مدرن را افزایش دهند. میزهایی از جنس سنگ که دارای رگه های رنگی باشد نمای چشمگیری برای دکوراسیون مدرن به وجود می آورد.
در این مقاله انواع میز ناهار خوری و ایده های مختلف برای خرید آن را مورد بررسی قرار دادیم. با خرید یک میز مناسب می توان زیبایی دکوراسیون داخلی خانه را دو چندان کرد و فضای دلنشین تری برای دورهمی های خانوادگی ایجاد کرد. سایت سیب به شما کمک می کند تا دکوراسیون آشپزخانه منزل خود را به زیبایی هرچه تمام تر بچینید.

مطلب پیشنهادی

تزیین میز ناهار خوری با شمعدان

میز ناهارخوری یکی از اجزای کاربردی دکوراسیون ما بوده که افراد زیادی تمایل دارند آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *