جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 4:29 قبل از ظهر

چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ

چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ نیز مانند هر مدل پلان دیگری سختی‌های خاص خود را دارد. در این مقاله شما را با روش‌های دکوراسیون سالن پذیرایی ال شکل بزرگ آشنا می‌کنیم. برای چیدن درست چنین فضایی در گام اول باید در مورد نوع استفاده از هر فضا تصمیم‌گیری نمایید. به یاد داشته باشید که اصولا میز ناهارخوری در قسمت کوچکتر پذیرایی L شکل قرار می‌گیرد. اما در کل سبک چیدمان خانه به نوع فعالیت‌ها و سلیقه شما بستگی دارد. برای مثال در صورت داشتن مهمانان زیاد بهتر است که میز ناهارخوری خود را در قسمت بزرگتر سالن پذیرایی قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با قوانین نحوه چیدن درست چنین سالن‌های پذیرایی با ما همراه باشید!

نحوه چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ

نحوه چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ

شکل و فرم پذیرایی منزل تاثیر قابل توجهی روی انتخاب نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی آن دارد. سالن پذیرایی ال شکل یکی از محبوب‌ترین پلان‌ها در خانه‌هایی با دکوراسیون مدرن است. در واقع شیوه چیدن اتاق‌های پذیرایی مربع، مستطیل و ال شکل با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که باید به آن‌ها توجه کرد. پذیرایی L شکل بزرگ در صورت رعایت درست اصول چیدمان در آن به زیباتر دیده شدن دکوراسیون منزل کمک می‌کند. بنابراین بهتر است که پیش از آغاز چینش وسایل مختلف درباره نحوه انجام آن تصمیم بگیرید و اثاثیه گوناگون را بر اساس تفکر صورت گرفته به صورت کاربردی و اصولی در سالن پذیرایی بچینید.
اگر پذیرایی ال شکل بزرگی دارید، چیدمان مبلمان و سایر اثاثیه را طوری انجام دهید که هر فضا محدوده خاص خود را داشته باشد. البته در این بین باید به گونه‌ای عمل کرد که ارتباط افراد در بخش‌های مختلف با یکدیگر قطع نشود. برای مثال اتاق پذیرایی باید به اتاق غذاخوری راه داشته باشد و کاملا روبروی یکدیگر قرار گیرند. برای مشخص کردن محدوده این دو فضا می‌توان از فرش با طرح‌های مختلف، پارتیشن یا وسایل نورپردازی گوناگون مانند لوسترهای توپی یا مستطیل شکل استفاده کرد.
در هنگام چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ باید از فضاها و وسایل مختلف استفاده بهینه کنید. برای مثال میز ناهارخوری که قابلیت تبدیل شدن به میز ناهارخوری جمع و جوری را داشته باشد، امکان استفاده از آن به عنوان میز مطالعه و میز کار وجود دارد. در ادامه برخی نکات مهم در رابطه با نحوه چیدمان سالن پذیرایی ال شکل بزرگ مطرح شده است.

شناور قرار دادن برخی وسایل پذیرایی

شناور قرار دادن برخی وسایل پذیرایی

در هنگام چیدن دکوراسیون سالن پذیرایی ال شکل بهتر است که برخی از وسایل را به صورت شناور قرار دهید. برای مثال می‌توانید مبلمان را به دیوار تکیه داده و روبروی آن مبل یک صندلی یا مبلمان کوچکتری را بگذارید. توصیه می‌شود که اطراف وسایل قرار گرفته به صورت شناور را خلوت کنید که تردد افراد راحت‌تر صورت گیرد. این امر کمک می‌کند که پیوستگی بخش‌های مختلف خانه از بین نرود.

نحوه چیدمان پذیرایی ال شکل در صورت وجود آشپزخانه بزرگ

اگر آشپزخانه شما فضای کافی برای قرار دادن میز ناهارخوری را دارد، می‌توانید در قسمت بزرگتر سالن پذیرایی ال شکل کتابخانه با قفسه‌های زیاد را قرار دهید. همچنین در چنین فضایی می‌توان میز و صندلی کوچکی را برای نشستن و مطالعه اختصاص داد.
نحوه چیدن پذیرایی ال شکل بزرگ به گونه‌ای است که در همین بخش امکان قرار دادن مبلمان پذیرایی در نزدیک شومینه وجود دارد. مکان مناسب برای نصب تلویزیون نیز در قسمت انتهایی بخش دیگر سالن ال شکل است. برای زیباتر به نظر رسیدن این قسمت هم می‌توان از قفسه‌های شناور در اطراف تلویزیون استفاده کرد.

بهره‌گیری از دو نوع مبلمان در سالن پذیرایی ال شکل

بهره‌گیری از دو نوع مبلمان در سالن پذیرایی ال شکل

استفاده از دو دست مبلمان مختلف در دو بخش مجزای اتاق نشیمن پیشنهادی جالب برای چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ محسوب می‌شود. شما می‌توانید یک دست مبلمان مجلل را برای پذیرایی از مهمانان خود در بخشی از سالن پذیرایی قرار دهید. همچنین می‌توانید یک دست مبلمان راحتی را برای نشستن روی آن در هنگام تماشای تلویزیون خود و عزیزانتان انتخاب کرده و در بخش دیگر بگذارید.
در این زمان بهتر است که شومینه و تلویزیون را به عنوان نقاط کانونی فضا در نظر بگیرید. سپس هر یک از این دو دست مبلمان را حول یکی از این نقاط کانونی قرار دهید.
همچنین در فضاهای بزرگ به راحتی می‌توانید یک بخش را به نشیمن و بخش دیگر را به میز ناهارخوری اختصاص دهید. البته در این مورد بهتر است که میز ناهارخوری در بخش کوچکتر و فضای پذیرایی و نشیمن در قسمت بزرگتر قرار گیرند.

شیوه چیدن مبلمان استیل در پذیرایی ال شکل

شیوه چیدن مبلمان استیل در پذیرایی ال شکل

مبلمان استیل در ست‌های 7 و 9 نفره تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در هنگام چیدن این نوع مبلمان در پذیرایی ال شکل باید چند نکته اساسی را مد نظر قرار دهید؛ این نکات به شما کمک می‌کنند که در زمان طراحی دکوراسیون داخلی منزل دچار مشکل نگردید. در واقع مبلمان استیل یک ست مبلمان بزرگ به شمار می‌روند که شیوه چینش آن‌ها باید حساب شده باشد.
در این خصوص بهتر است که مبل‌های خود را در اطراف یک نقطه کانونی مانند میز یا فرش قرار دهید. برای مثال مبل‌های دو نفره را کنار هم بگذارید و در آخر مبلمان تک نفره را بچینید. اگر قصد دارید از مطالب روز دنیا با موضوع سبک زندگی و ارتقا مهارت‌های فردی و چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ آگاه شوید، مطالب موجود در مجله اینترنتی سیب را مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی

مبل چستر از کجا بخرم

مبل چستر از کجا بخرم

یکی از زیباترین و محبوب ترین مدل های مبلمان، مبل های چستر می باشند، مبل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳