دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 1:43 قبل از ظهر

بعد از عصب کشی دندان چه قرصی بخوریم

 

گاهی برای درمان دندان درد لازم است به عصب کشی آن اقدام کنید. بدون شک بعد از عصب کشی و با از بین رفتن بی حسی دندان درد را تجربه خواهید نمود. برای رهایی از این مشکل و همچنین بهبود سریع، دندانپزشک داروهایی را برایتان تجویز می کند. اگر دوست دارید بدانید که بعد از عصب کشی دندان چه قرصی بخوریم حتما تا پایان مقاله همراه ما باشید.

داروهای توصیه شده بعد از عصب کشی دندان

احساس درد و حتی شدت آن به عوامل مختلفی از جمله نوع دندان عصب کشی شده بستگی دارد. به منظور تسکین درد و بهبود هر چه سریع تر داروهای مخصوصی تجویز می شوند. در ادامه به معرفی داروهای توصیه شده بعد از عصب کشی دندان خواهیم پرداخت. دقت داشته باشید که دارو را بر اساس دستور پزشک مصرف نمایید. اطلاعات درج شده در این صفحه به منظور افزایش آگاهی مخاطبان است. در صورت بروز هر گونه مشکل پس از عصب کشی دندان باید با دندانپزشک خود مشورت نمایید.

تحقیقات زیادی در حوزه مصرف داروها انجام شده است. بر اساس این تحقیقات می توان گفت به طور کلی داروهای ضد التهابی که غیراستروئیدی هستند برای تسکین درد بهتر از داروهای افیونی عمل می کنند. در ادامه به طور جزئی تر به پاسخ پرسش بعد از عصب کشی دندان چه قرصی بخوریم خواهیم پرداخت.

  • قرص های ضد التهاب

قرص های ضد التهاب از پیدایش و گسترش التهاب جلوگیری می کنند. این داروها درد ریشه را از میان بر می دارند. قرص های ضد التهاب به عنوان مسکن هایی قدرتمند عمل می کنند. توصیه می شود قبل از شروع درد مصرف قرص ها را آغاز نمایید. هر شش ساعت یکبار همراه با غذا می توانید قرص ضد التهاب بخورید. برخی افراد به قرص هایی چون ایبوپروفن یا حتی آسپرین حساس هستند. بدیهی است که در صورت داشتن حساسیت به هر یک از داروها باید از مصرف آن ها خودداری نمایید.

برخی افراد نیز به دلیل داشتن بیماری یا مشکلات دیگر باید از مصرف برخی قرص ها پرهیز کنند. به عنوان مثال بانوان باردار در سه ماه اول و سوم بارداری نباید قرص ایبوپروفن بخورند. بدیهی است که قبل از انجام عصب کشی بیمار باید اطلاعات دقیقی را درباره وضعیت سلامت خود به دندانپزشک بدهد. در نهایت دندانپزشک بر اساس اطلاعات بیمار قرص یا داروی مناسب را پیشنهاد خواهد داد.

در صورتی که به علت بیماری دیگری چون آرتریت از داروهای ضد التهابی مثل Vioxx و Naprosen استفاده می کنید، مصرف آن ها را متوقف نمایید. پس از عصب کشی دندان می توانید به صورت موقتی به جای این داروها از ایبوپروفن استفاده فرمایید. بعد از اتمام فرآیند درمان دندان قادر هستید مجددا به مصرف داروهای ضدالتهابی آرتریت اقدام نمایید. اگر ایبوپروفن به درد یا التهاب دندان کمکی نکرد، داروهایی که در ادامه معرفی می شوند را مصرف فرمایید.

  • استامینوفن

از داروهای مناسب بعد از عصب کشی می توان قرص استامینوفن را نام برد. هر شش ساعت دو بار قرص استامینوفن را استفاده کنید. در صورتی که درد با مصرف قرص ایبوپروفن بهبود نیافت می توانید استامینوفن را جایگزین نمایید. اگر تاثیر ایبوپروفن زودگذر و موقتی بود نیز قادرید استامینوفن را جایگزین کنید. در صورتی که درد دندان بسیار شدید و غیر قابل تحمل بود از قرص ادویل استفاده نمایید. توجه داشته باشید که برای مصرف این قرص حتما تایید دندانپزشک را دریافت کنید. اگر شدت درد شما زیاد نیست و در صورتی که قادر به مصرف ایبوپروفن نیستید، می توانید از استامینوفن تیلنول استفاده نمایید. برای دردهای خفیف دوز استاندارد یا همان Tylenol regular strength را تهیه کنید. دقت داشته باشید که میزان مصرف استامینوفن نباید از میزان توصیه شده توسط پزشک فراتر رود.

آنتی بیوتیک

آنتی بیوتیک دارویی است که تنها برای عده خاصی از بیماران توصیه می شود. به عبارت دیگر هر بیماری به این قرص نیاز نخواهد داشت. با این حال در صورت وجود کیست یا حتی عفونت آنتی بیوتیک توسط دندانپزشک تجویز خواهد شد.

در این مقاله از مجله اینترنتی سیب به بررسی پاسخ این پرسش پرداختیم که بعد از عصب کشی دندان چه قرصی بخوریم‌. داروهای ذکر شده می توانند درد را به شدت کاهش دهند و التهاب دندان را از بین ببرند. با این حال انتخاب هر یک از این داروها باید بر اساس دستور دندانپزشک صورت گیرد. اگر به خواندن مقالات حوزه بهداشت و سلامت علاقه دارید، حتما نگاهی به سایر مقالات سایت بیندازید.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

آیا آب آوردن زانو خطرناک است

  در مفاصل بدن به طور طبیعی مقداری آب وجود دارد که اجازه نمی دهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *