دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403 - 0:57 قبل از ظهر

ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای

در سال های اخیر کشور آلمان با راحت تر نمودن سیاست های خود برای مهاجرت به مقصدی محبوب برای ایرانیان تبدیل شده است و بسیاری از افراد به دلیل شرایط رفاهی مطلوب در این کشور اقدام به مهاجرت به این کشور نموده اند. قبول کردن ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای یکی از سیاست‌هایی است که در سال‌های اخیر باعث جذب مخاطبان زیادی شده است. طبق این قانون جدید افرادی که مدرک فنی حرفه ای دارند می توانند در صورتی که مدرک آن‌ها کاربردی باشد به کشور آلمان مهاجرت کنند و در آنجا ساکن شوند. در این مقاله قصد داریم به شرایط مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت کاری به آلمان بپردازیم و شما را بیشتر با این مقوله آشنا کنیم.

شرایط دریافت ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای

برخی از شرایط دریافت ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای موارد زیر هستند:

۱. تسلط به زبان

در صورتی که مدرک فنی حرفه ای داشته باشید اما تسلط درستی به زبان نداشته باشید، نمی توانید به کشور آلمان مهاجرت کنید. تسلط به زبان آلمانی برای مهاجرت به آلمان لازم و ضروری است.

شرایط دریافت ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای

۲. سن زیر ۴۰ سال

کشور آلمان یکی از کشورهایی است که در سال‌های اخیر با پیری جمعیت روبرو شده است. به دلیل کاهش زاد و ولد در این کشور جمعیت رو به پیری می رود به همین دلیل اگر شما در سن بالایی قرار داشته باشید نمی توانید ویزای کاری مهاجرت به آلمان از طریق مدرک فنی حرفه ای را دریافت کنید. کشور آلمان به نیروی جوان و کاربلد نیاز دارد، به همین دلیل تنها به افراد زیر ۴۰ سال ویزا با مدرک فنی حرفه ای میدهد.

۳. سابقه کاری متناسب با مهارت

بعد از دریافت مدرک فنی حرفه ای حتماً باید کار متناسب با مهارت را کاملاً بلد باشید. کشور آلمان برای پی بردن به این موضوع از شما سابقه کاری متناسب با مهارت می‌خواهد. برای مثال اگر مدرک فنی حرفه ای شما در مورد برق است، حتماً باید چند سالی به برق کاری مشغول بوده باشید.

۴. اثبات تمکن مالی

در این مورد شما باید ثابت کنید که می توانید هزینه های زندگی در کشور آلمان را بپردازید و هزینه مورد نیاز برای زندگی را در حساب خود داشته باشید. در پرداخت هزینه های زندگی در اثبات تمکن مالی باید ثابت کنید که می‌توانید هزینه‌های دوره‌های تکمیلی که توسط کشور آلمان برای شما برگزار می‌شود را پرداخت کنید و در تمامی دوره های تکمیلی شرکت کنید.

شرایط دریافت ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای

۵. قبول شدن در آزمون

علاوه بر تمامی این موارد دولت آلمان آزمونی برای شما برگزار می‌کند که در آن بتوانید مهارت و توانایی خود را ثابت کنید. قبول شدن در این آزمون از شروط لازم برای مهاجرت به آلمان است در غیر اینصورت ویزا شما پذیرفته نخواهد شد.

۶. داشتن بیمه پزشکی

قبل از مهاجرت به آلمان با استفاده از مدرک فنی حرفه ای حتماً باید برای خود از کشور آلمان بیمه پزشکی دریافت کنید. در این صورت کشور آلمان به شما این امکان را می دهد که طی دوره ای که در آلمان ساکن هستید از تمامی تجهیزات پزشکی که در اختیار شهروندان آلمانی قرار می گیرد استفاده کنید و از بیمارستان ها بهره مند شوید.

۷. قبول شدن در مصاحبه

در تمامی مدارکی که برای گرفتن ویزا از شما درخواست می شود تمامی آزمون هایی که برای پی بردن به مهارت های شما انجام می شوند، حتماً باید در تمامی مصاحبه ها قبول شوید. در مصاحبه معمولا علاوه بر مهارت های کاری از شما سوالاتی پرسیده میشود که از نظر روانشناسی شما را تجزیه و تحلیل کنند.

در صورتی که در آزمون ورودی مهارت سنجی قبول نشویم چه می شود؟

۸. داشتن گواهی عدم سوء پیشینه

کشور آلمان افرادی که ممکن است برای کشور مشکلاتی را به وجود بیاورند پذیرش نمی کند. داشتن هرگونه سوء سابقه کیفری می تواند بر روند مهاجرت شما تاثیر منفی داشته باشد به همین دلیل این مورد توسط کشور آلمان به صورت کامل بررسی می‌شود.

۹. دارا بودن پاسپورت مناسب

کسی که برای مهاجرت به کشور آلمان از آن استفاده می کنید حتماً باید دارای یک برگ خالی باشد، همچنین تاریخ انقضای پاسپورت باید سه ماه اول از اقامت شما را پوشش دهد. برای مثال اگر شما در برج ۱۰ اقدام به مهاجرت می کنید اما در برج ۱۱ تاریخ پاسپورت شما تمام میشود، این پاسپورت برای مهاجرت به آلمان اصلاً مناسب نیست و باید قبل از انجام هرگونه کاری برای مهاجرت حتماً پاسپورت عوض شود.

۱۰‌‌. گرفتن عکس مناسب

برای مهاجرت به کشور آلمان حتماً باید سه عدد عکس مناسب که کاملاً یکسان باشند و مطابق با درخواست کشور آلمان گرفته شده باشند داشته باشید.‌ عکس هایی که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند حتماً باید طی سه ماه گذشته گرفته شده باشند.

در صورتی که در آزمون ورودی مهارت سنجی قبول نشویم چه می شود؟

در صورتی که در آزمون ورودی مهارت سنجی قبول نشویم چه می شود؟

یکی از موارد بعد از ورود به سفارت آلمان ممکن است موسسه متوجه شود که شما دارای مهارت لازم برای اشتغال از طریق مدرک فنی حرفه ای نیستید. در صورتی که فردی چگونه توانایی نداشته باشد و مدرک او اصلاً منطبق با کارهای او نباشد، مهاجرت به کشور آلمان پذیرفته نمی شود و فرد نمی تواند به کشور مهاجرت کند.

در برخی از موارد ممکن است موسسه متوجه شود که شما مهارت لازم برای انجام کار را دارید و تنها در برخی از نکات ریز دچار مشکل هستید، در این صورت یک دوره تکمیلی برای شما گذاشته می شود و طی آن دوره می توانید نکات ریز را یاد بگیرید و سپس مقدمات برای کشور آلمان فراهم خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *