جمعه , 31 فروردین 1403 - 9:36 بعد از ظهر

خرید ملک در اسپانیا

طبق قوانین رایج در اسپانیا خرید ملک در اسپانیا می تواند یکی از راه های گرفتن اقامت در اسپانیا باشد. اتباع خارجی با خرید ملک در سراسر نقاط اسپانیا می توانند به راحتی اقامت این کشور را دریافت کنند و در آنجا مستقر شوند. خرید ملک در اسپانیا برای گرفتن ویزای این کشور دارای شرایط مختلفی است که در این مقاله قصد داریم به برخی از این شرایط بپردازیم.

اقامت اسپانیا با خرید ملک (+ شرایط گلدن ویزا 2023)

همانطور که در بالا نیز به این مسئله اشاره شد اقامت اسپانیا با خرید ملک دارای شرایط ویژه ای است و هر فردی نمی‌تواند با خرید یک ملک در اسپانیا اقامت دریافت کند. در این قسمت از مقاله سیب برای پرداختن به اقامت اسپانیا با خرید ملک قصد داریم این مسئله را با سوالات رایج در این زمینه مورد بررسی قرار دهیم تا به سوالات شما در مورد خرید ملک در اسپانیا برای اقامت پاسخ دهیم.

۱‌. قیمت ملکی که در اسپانیا خریداری می شود باید چقدر باشد؟

ارزش قیمتی ملکی که در اسپانیا برای گرفتن اقامت خریداری می شود، حتماً باید بالای ۵۰۰ هزار یورو باشد‌.

اقامت اسپانیا با خرید ملک (+ شرایط گلدن ویزا 2023)

۲. با خرید ملک در اسپانیا برای چند نفر میتوان اقامت گرفت؟

هر فردی که در اسپانیا ملکی خریداری می کند، می‌تواند برای تمامی اعضای خانواده خود اقامت بگیرد. برای این منظور بعد از گذشت مدت زمان یک سال از خرید ملک فرد می تواند برای تمامی اعضای خانواده خود دعوت نامه بفرستد و برای آنها اقامت بگیرد.

۳. ملکی که در اسپانیا خریداری می‌شود باید دارای چه شرایطی باشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت این ملک باید قابلیت سکونت تمامی افراد خانواده را داشته باشد. برای مثال اگر یک خانواده دو نفره قصد گرفتن ویزا داشته باشند، خرید یک ملک یک خوابه کفایت می کند، در حالی که اگر تعداد اعضای خانواده چهار نفر باشد، حتماً باید یک ملک دو خوابه خریداری شود.

۴. برای گرفتن ویزا از طریق خرید ملک در اسپانیا چه گام هایی باید طی شود؟

در مرحله اول فردی که قصد دارد در اسپانیا ملکی خریداری کند، باید یک ویزای توریستی بگیرد و به اسپانیا سفر کند. در طول این سفر فرد می تواند تمامی ملکهای موجود در اسپانیا که با قیمت مورد نظر او همخوانی دارند را مورد بررسی قرار دهد. در نهایت می تواند یک ملک را انتخاب نموده و آن را خریداری کند.

اقامت اسپانیا با خرید ملک (+ شرایط گلدن ویزا 2023)

۵. آیا میتوان با خرید ملک اقامت را تمدید کرد؟

برخی از افراد می خواهند برای مدت زمان بیشتر از یک سال در محلی اقامت داشته باشند، به همین دلیل دوست دارند بدانند که با خرید ملک میتوان اقامت را برای مدت زمان بیشتری تمدید کرد؟ در این باره باید گفت برای تمدید اقامت با خرید ملک در مرحله اول باید ملکی که خریداری نموده اید را حفظ کنید. شرط دومی که لازمه این کار است، این است که که در هر ۱۸۰ روز بیشتر از ۹۰ روز در اسپانیا حضور داشته باشید. برای مثال اگر شما در اسپانیا ملکی خریداری کنید، نمی توانید مجددا در کشور ایران ساکن شوید زیرا اقامت شما برای سال بعد تمدید نمی شود.

۶‌. فرآیند اخذ اقامت در اسپانیا با خرید ملک چقدر طول میکشد؟

برای اخذ اقامت در اسپانیا با خرید ملک، به مدت زمان حدودی یک سال نیاز است. این مدت زمان صرف گرفتن ویزای توریستی، انتخاب ملک انجام دادن کارهای مقدماتی میشود.

۷‌. خرید ملک در اسپانیا با وام امکان پذیر است؟

موسسات مختلفی در زمینه های وام برای خرید ملک در اسپانیا آماده همکاری با شما هستند. به همین دلیل اگر فکر می‌کنید مبلغ اولیه برای خرید ملک را ندارید، می توانید به راحتی با گرفتن وام اقدام به خرید ملک در اسپانیا کنید.

اقامت اسپانیا با خرید ملک (+ شرایط گلدن ویزا 2023)

۸‌. بهترین شهرهای اسپانیا برای خرید ملک کدامند؟

در پاسخ به این سوال باید به سه شهر بارسلونا، گرانادا و مارسلا اشاره کرد، اما به صورت کلی خرید ملک در هر شهر و نقطه‌ای از اسپانیا قابل قبول است و تنها ارزش یورویی آن اهمیت دارد.

۹. مزایای اخذ اقامت با خرید ملک چیست؟

اخذ اقامت با خرید ملک دارای مزایای زیادی است. از جمله مهمترین مزایای اخذ اقامت در اسپانیا با خرید ملک می توان به امکان اقامت دائمی، هزینه های مناسب تر زندگی  در اسپانیا نسبت به میانگین اروپا، امکان اخذ اقامت برای خانواده و … اشاره کرد.

هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا

علاوه بر اهمیت خرید ملک در اسپانیا برای اخذ اقامت افراد باید هزینه های زندگی در اسپانیا را در نظر بگیرند. اگر شما تنها ۵۰۰ هزار یورو دارید نمی توانید هم ملک خریداری کنید و هم از پس هزینه های اقامت در اسپانیا بر بیایید. هزینه زندگی در اسپانیا به شهر محل اقامت شما بستگی دارد. برای مثال شهر گرانادا به عنوان ارزان قیمت ترین شهر برای اقامت به شمار می رود. اگر قصد دارید بعد از اخذ اقامت در اسپانیا در شهر گرانادا مستقر شوید، هزینه های زندگی برای یک خانواده ۴ نفره در حدود ۲۲۰۰ یورو خواهد بود. هزینه بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره اعلام شده است.

اگر قصد دارید در شهرهایی مانند شهر بارسلونا مستقر شوید، باید بدانید که در این صورت هزینه ها در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می کنند. هزینه زندگی در شهر بارسلونا برای یک خانواده ۴ نفره در حدود ۲۴۵۰ یورو است. صورت کلی از آنجایی که اخذ اقامت از طریق خرید ملک بیش از یک سال طول می کشد و در این مدت زمان ممکن است نتوانید فعالیت اقتصادی مناسبی داشته باشید، بهتر است حداقل ۳۰ هزار یورو برای مخارج خود در هنگام اخذ اقامت در نظر بگیرید.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳