پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403 - 2:24 قبل از ظهر

معایب سگ هاسکی

کمتر کسی است که با سگ های هاسکی آشنا نباشد، این سگ های فوق العاده زیبا و البته با جذبه، در وهله اول به نظر می رسد که برای نگهبانی گزینه عالی است، اما اینطور نیست، سگ های هاسکی از جمله سگ های خانگی هستند که مناطق سردسیر برای آن ها بهترین گزینه برای زیستن است.. هر چند که این سگ ها بسیار محبوب هستند، اما نگهداری آن ها در خانه معایبی نیز دارد که تصمیم داریم به آن ها بپردازیم.

معایب سگ هاسکی

عیوب سگ هاسکی

سگ های هاسکی بدن پر از مویی دارند و همین باعث شده است که آنان همیشه گرمشان باشد، از این رو باید در هوای سرد و خنک نگهداری شوند تا از این گرما رهایی یابند، به همین خاطر شما نباید توقع زندگی با هاسکی در هوای گرم داشته باشید، چه در تابستان و چه در زمستان باید دمای خانه را پایین نگه دارید تا آنان اذیت نشوند. اغلب سگ ها با گربه ها رابطه همزیستی دارند، اما هاسکی ها تنها کافی است یک نظر گربه ها را ببینند تا آماده حمله شوند، به همین دلیل اگر در خانه گربه دارید آن ها نمی توانند با هاسکی ها زندگی کنند و جانشان همیشه در خطر است.

عیوب سگ هاسکی

سگ هاسکی برای چه کسانی مناسب نیست؟

اگر شما از ویژگی های زیر برخوردار هستید، هاسکی ها برای شما اصلا مناسب نیستند.

  • اکثر کسانی که عاشق حیوانات هستند، از نوازش کردن آنان نیز لذت می برند، اما این کار برای هاسکی ها منزجرکننده است، آنان اصلا دوست ندارند که شما به آن ها دست بزنید و مهر و محبت خود را با نوازش کردن نشان دهید، برعکس آن ها دوست دارند مستقل باشند و شما کاری به کارشان نداشته باشید.
  • اگر قرار است هاسکی را در آب و هوای گرم نگه دارید، باید با ریزش موهای آن ها کنار بیایید، ریزش مو هاسکی به ویژه در فصل های گرم بسیار شایع است. منظور از ریزش مو تنها چند تار مو نیست، بلکه ما از تار مو زیاد ریخته شده روی زمین صحبت می کنیم، البته این موضوع در صورتی که آنان در آب و هوای خنک زندگی کنند کمتر شایع است.
  • هر چند که سگ ها موجودات دوست داشتنی وفاداری هستند، اما هاسکی ها هر لحظه برای یک فرار جنجالی آماده هستند، پس اگر چندان مسئولیت پذیر نیستید، فکر می کنید که ممکن است حتی برای چند دقیقه از هاسکی خود غافل شوید و یا شرایط نگهداری آنان را به درستی ندارید، به سراغ هاسکی ها نروید. از طرفی محیط خانه شما باید ارتفاع بلندی داشته باشد تا آن ها هیچگونه راه فراری نداشته باشند و در خانه ایمن باشند.
  • روی وسایل خانه خود حساس هستید؟ هاسکی ها می توانند هنگامی که تنها هستند از خجالت تک تک آن ها دربیایند، هاسکی ها به شدت پرانرژی، شیطان و کنجکاو می باشند، به گونه ای که به محض این که چشم شما را دور ببینند، می توانند خسارتی باورنکردنی به شما بزنند، پس نباید آن ها در خانه تنها بمانند. اگر قرار است هاسکی شما حتی برای یک ساعت در خانه تنها بماند، نباید هاسکی را به عنوان پت خود انتخاب کنید.
  • از طرفی فراموش نکنید که هاسکی ها از تنهایی متنفر هستند.
  • شما برای این که به دنبال یک سگ نگهبان بوده اید به سراغ هاسکی رفته اید، اما اشتباه کرده اید. سگ های هاسکی تنها جذبه یک سگ نگهبان را دارند، هرگز از آنان رفتارهای تهاجم آمیز دیده سر نمی آید، بلکه آنان سگ هایی مهربان هستند که می توانند با هر فرد غریبه ای گرم بگیرند و خود را با آن ها مشغول بازی کنند.
  • هاسکی ها سگ های پر سر و صدایی هستند و تمایل دارند هر وقت که دلشان خواست زوزه بکشند و با شما صحبت کنند، پس اگر نگران همسایه ها هستید و یا حوصله و طاقت این پرحرفی را ندارید نمی توانید همدم مناسبی برای آنان باشید.
  • هاسکی ها شکارچی های قهاری هستند، هر چه قدر از لحاظ تغذیه تکمیل باشند، به شدت تمایل به شکار کردن دارند.

مواردی که در بالا گفته شد تنها در صورتی عیب هستند که شما نتوانید با آن ها سازگاری داشته باشید. امیدواریم این مطلب از سیب برای شما مفیده باشد و با تمام عیوب سگ هاسکی آشنا شده باشید.

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *