چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403 - 7:18 بعد از ظهر

بهترین نژاد سگ خانگی + معرفی 10 نژاد سگ خانگی آپارتمانی

سگ ها در نژادهای مختلفی وجود دارند که هر یک از این نژاد خصوصیات ظاهری و رفتاری متفاوتی خواهد داشت. برخی از سگ ها برای نگهبانی و برخی دیگر برای امداد یا حفاظت مناسب هستند. نژادهای مختلف سگ برای نگهداری در آپارتمان گزینه مناسبی نیستند. در صورتی که تمایل دارید سگی را برای زندگی در آپارتمان بخرید، در وهله اول باید در خصوص نژاد آن تحقیق کنید، اما بهترین نژاد سگ خانگی کدام است؟ در این متن با معرفی 10 نژاد سگ خانگی آپارتمانی به این سوال پاسخی جامع و کامل داده ایم. در صورتی که قصد خرید یا سرپرستی سگی را دارید، ما را تا پایان این متن همراهی نمایید.

کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

نژادهایی از سگ ها برای نگهداری در آپارتمان مناسب هستند که جثه کوچکی دارند. همچنین جست و خیز و  شیطنت این سگ ها کم است. مسئله آموزش پذیری سگ نیز فاکتوری مهم محسوب می شود که در نژادهای مختلف متفاوت است. سگ ها بر خلاف گربه ها به صورت غریزی در خاک ادرار نمی کنند. از این رو باید به آن ها آموزش دهید که در خانه دستشویی نکنند. برخی از نژادها به راحتی این مسئله را آموزش می بینند، ولی آموزش جای ادرار به برخی از نژادها بسیار سخت است. در ادامه به معرفی 10 نژاد سگ آپارتمانی خواهیم پرداخت.
بهترین نژاد سگ خانگی + معرفی 10 نژاد سگ خانگی آپارتمانی

معرفی 10 نژاد سگ خانگی مناسب برای نگهداری در آپارتمان

همان طور که در متن فوق توضیح دادیم بهترین نژاد سگ خانگی نژادی است که برای محیط کوچک و آرام آپارتمان مناسب باشد. 10 نژاد سگ مناسب برای نگهداری در خانه به شرح زیر هستند:
سگ گلدن رتریور Golden retriever
نژاد گلدن رتریور از گونه سگ های ورزشی است. مهمترین مشخصه های رفتاری این سگ عبارت هستند از:
  • هوش بالا
  • مهربان
  • آموزش پذیر
  • اجتماعی
  • با وفا
  • بازیگوش
سگ های گلدن رتریور جثه متوسطی دارد که در رنگ های مختلف از جمله طلایی و کرم یافت می شود. این سگ دمی بلند دارد که به هیچ وجه فر نمی خورد. چشم های قهوه یا مشکی با بینی به رنگ سیاه از دیگر مشخصه های ظاهری این سگ به شمار می آید.
بهترین نژاد سگ خانگی + معرفی 10 نژاد سگ خانگی آپارتمانی
سگ لابرادور رتریور Labrador Retriever
سگ لابرادور رتریور سگی آموزش پذیر، سخت کوش و خوش مزاج است که محبوبیت بالایی در آمریکا دارد. این سگ گزینه ای عالی برای افراد معلول، نابینا است که رفتار بسیار دوستانه و اجتماعی دارد. در صورتی که خانه ویلایی دارید، این نژاد را به شما پیشنهاد می دهیم.
سگ پودر Pudel
سگ پودل سگی فعال، باهوش و ظریف است که شخصیتی مستقل دارد. این سگ عاشق انسان ها است و رفتار اجتماعی دارد. در واقع سگ پودل به هیچ نباید تنها باشد. این نژاد از سگ عاشق بازی و جنب و جوش است.
سگ چو چو Chow Chow
سگ چوچو سگی با نژاد اشرافی است که زبان آبی دارد. از جمله مشخصه های منحصر به فرد این سگ وجود یالی همانند شیر است. سگ چوچو جثه ای بزرگ با جمجمه پهن و کوچک دارد. این نژاد از سگ بویی نمی دهد و بسیار با وفا است.
معرفی 10 نژاد سگ خانگی مناسب برای نگهداری در آپارتمان
سگ شیبا اینو  Shiba Inu
سگ شیبا اینو نزاد فعال و سر زنده است که گوش هایی عمودی همانند گربه دارد. از جمله مشخصه های رفتاری سگ شیبا عبارت هستند از:
  • اعتماد به نفس بالا
  • هوشیار
  • خوش خو
  • جسور
  • مهربان
  • با وفا
  • اجتماعی
  • آموزش پذیر
  • سگ پاگ Pug
سگ پاگ از جمله بهترین نژاد سگ خانگی به شمار می آید که محبوبیت بالایی در سراسر دنیا دارد. این سگ با نمک با صورتی چروکیده بسیار مهربان است. بازیگوشی و شیطنت از دیگر مشخصه های سگ پاگ به شمار می آید.
معرفی 10 نژاد سگ خانگی مناسب برای نگهداری در آپارتمان
سگ مالتز Maltese
سگ مالتز سگی کوچک اندام است که گزینه ای مناسب برای نگهداری در خانه به شمار می آید. نژاد مالتز نژادی بی خطر است که جز سگ های عروسکی محسوب می شود. پوست سفید از جمله مهمترین مشخصه های ظاهری این سگ است. سگ مالتز به راحتی آموزش می بیند.
سگ آکیتا Akita
هوش بالا، آموزش پذیری، قدرت بالا، عضلاتی قدرتمند و استوار از جمله مهمترین مشخصه های رفتاری و ظاهری سگ آکیتا به شمار می آید.
سگ پیچون فرایز Bichon Frise
سگ پیچون از دیگر نژادهای مناسب برای نگهداری در آپارتمان هستند که موهای فر و بلندی دارند. چشک های گرد و سیاده، گوش های افتاده و گردنی بلند از دیگر مشخصه های ظاهری این سگ است. سگ های پیچون در رنگ های سفید و کرم روشن وجود دارند. این نژاد از سگ ها جز نژاد سگ های عروسکی است که به راحتی آموزش می بیند.
معرفی 10 نژاد سگ خانگی مناسب برای نگهداری در آپارتمان
سگ کوموندور
سگ کوموندو سگی با جثه بزرگ و موهای بلند است که برای نگهبانی گزینه ای عالی محسوب می شود. این سگ برای نگهداری در خانه های ویلایی مناسب است. سگ کوموندو به راحتی آموزش می بیند و با غریزه قوی که دارد از املاک، اموال و خانواده شما محافظت خواهد کرد.
کلام آخر
سگ‌ها در نژادهای مختلفی وجود دارند که همه این نژادها برای نگهداری در آپارتمان مناسب نیستند. از این رو در متن فوق در مجله اینترنتی سیب به معرفی بهترین نژاد سگ خانگی پرداختیم.

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳