شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 12:20 بعد از ظهر

جفت زدن سگ هاسکی با ژرمن

انسان‌ها قرن‌ها است که در تلاش برای ایجاد نژادهای سگ بی نقص هستند. در واقع انسان‌ها بیشتر سگ‌هایی را انتخاب می‌کنند که ظاهر و رنگی ایده‌آل داشته باشند. اما گاهی اوقات طبیعت نیز در این فرآیند دخالت کرده و موجوداتی خارق‌العاده و شگفت‌آور را به وجود می‌آورد. در این مقاله که توسط کارشناسان مجله‌ اینترنتی سیب‌ نوشته شده، می‌خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که آیا جفت زدن سگ هاسکی با ژرمن امکان‌پذیر است یا خیر؟ همچنین در ادامه نتیجه جفت‌گیری سگ هاسکی با نژادهای دیگر را مشاهده خواهیم کرد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که به جای خرید هر حیوانی از جمله توله سگ او را به سرپرستی بگیرید و چرخه پر از رنج توله‌کشی را متوقف کنید. در این صورت به یک حیوان بی‌گناه زندگی دوباره بخشیده و همچنین نیازی به آموزش اصول اولیه به او را ندارید.

آیا جفت گیری سگ هاسکی با ژرمن امکان پذیر است؟

هاسکی سیبریایی( Husky) سگی با ابعاد متوسط است که پوشش خارجی بسیار فشرده‌ای دارد. این نژاد از سگ‌ها که از لحاظ ژنتیکی در دسته سگ‌های نژاد اشپیتز قرار دارد، به عنوان سگ کار شناخته می‌شود. پوشش فشرده، دم زیبا و پرپشت، چشم‌هایی با رنگ زیبا و فرم بادامی شکل، سر مثلثی شکل و گوش‌های ایستاده از جمله ویژگی‌های ظاهری این نوع سگ‌ها هستند. رنگ این حیوانات نیز از مشکی تا سفید متغیر است. سگ هاسکی می‌تواند با سگ‌هایی از نژادهای دیگر جفت‌گیری کرده و انواع گونه‌های هاسکی را به وجود آورد. برای مثال در اثر جفت زدن سگ هاسکی با ژرمن نوع جدیدی از سگ به نام سگ میکس ژرمن هاسکی را خواهید داشت.
آیا جفت گیری سگ هاسکی با ژرمن امکان پذیر است؟
برای تربیت این نوع حیوان بهتر است که تربیت او را از سن کم شروع کنید؛ چرا که این نژاد از سگ‌ها از همان ابتدا به راحتی قادر هستند که با نحوه تربیت صاحب خود خو بگیرند. سگ میکس ژرمن هاسکی به خودی خود اجتماعی است، اما بهتر است که با تربیت اصولی این ویژگی را در او تقویت کنید. همچنین اجازه دهید که این نژاد از سگ شما با صدای شلوغی شهر و سروصدای ماشین‌ها آشنا شود. توله سگ‌های حاصل از جفت زدن هاسکی و ژرمن خصوصیات رفتاری پدر و مادر خود را به ارث می‌برند. توصیه می‌شود که به این موجودات تا قبل از یک سالگی آن‌ها دستورات اطاعتی را بیاموزید.
این نوع حیوانات خانگی شخصیتی مستقل و باهوش دارند، به طوری که تمایل زیادی به اطاعت کردن ندارد. به همین دلیل باید از همان ابتدای تولد سگ میکس ژرمن هاسکی او را مطیع بار آورد.

ترکیب سگ هاسکی با نژادهای دیگر

آمیزش نوعی عمل کاملا غریزی برای تمام سگ‌ها با هر نژادی محسوب می‌شود. عمل جفت‌گیری و آمیزش در تمام نژادها یکسان است و فرق چندانی با یکدیگر ندارد. به یاد داشته باشید که همه سگ‌های ماده در هر نژادی بعد از فحل شدن و قطع خونریزی آماده جفت‌گیری هستند. همچنین بهترین سن برای نژادهای مختلف سگ‌های ماده بعد از 18 ماهگی است. لازم به ذکر است که جفت زدن سگ هاسکی با ژرمن یا هر نژاد دیگری باید در شرایط کاملا بهداشتی و همچنین در محیطی آرام و بدون استرس صورت گیرد. در ادامه برخی دیگر از سگ‌هایی که با سگ نژاد هاسکی جفت می‌زنند.
ترکیب سگ هاسکی با نژادهای دیگر 
در ادامه معرفی شده‌اند:
  • سگ هاسکی + سگ افغان هاند( Afghan Hound)
  • سگ هاسکی + سگ کورگی( Corgi)
  • سگ هاسکی + سگ دوبرمن( Doberman)
  • سگ هاسکی + سگ پیتبول( Pitbull)
  • سگ هاسکی + سگ بردر کالی( Border collie)
  • سگ هاسکی + سگ چاو چاو( Chow Chow)
  • سگ هاسکی + سگ باکسر( Boxer)
  • سگ هاسکی + سگ گلدن رتریور( Golden Retriever)
ترکیب سگ هاسکی با نژادهای دیگر 
همچنین اگر سگ نژاد مالاموت را با هاسکی ترکیب کنید، توله سگ هاسکی بدست آمده چشمان آبی اصیل‌تری خواهد داشت. این نژاد از حیوان خانگی قیمت بیشتری نسبت به دیگر گونه‌های هاسکی دارد. همانطور که بیان شد، سگ‌ها حیواناتی هستند که برای ادامه نسل خود به تولید مثل می‌پردازند. اگر قصد دارید که از هزینه جفت‌گیری سگ اطلاع پیدا کنید، می‌توانید با مراکز پرورش سگ فعال در ایران تماس بگیرید. برخی از افراد از طریق جفت‌گیری درآمد خود را بدست می‌آورند. در این بین افراد سودجویی وجود دارند که با از بین بردن حقوق حیوانات و عدم نگهداری درست از توله‌ها باعث کشته شدن تعداد بسیاری از آن‌ها می شوند. زیرا در برخی از مراکز پرورش سگ غیرقانونی حیوانات در شرایط بسیار سخت و با گرسنگی مجبور به جفت‌گیری مداوم برای توله‌کشی هستند.

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

یک دیدگاه

  1. سلام و درود بر شما
    آیا امکان جفت گیری نژاد سامویید با سایر نژادهای دیگر وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳