پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 4:38 قبل از ظهر

تشخیص طلا با سوزاندن

اگر شما اخیرا جواهری از جنس طلا خریداری کرده اید و حالا این شک در شما به وجود آمده است که، آیا جنس این جواهر واقعا طلا است یا خیر؟ بهتر است از روش های خانگی و با استفاده از وسایل دم دستی، آن را آزمایش کنید و در آخر شک خودتان را در مورد طلا بودن یا نبودن آن برطرف کنید. علاوه بر این، شما می توانید هنگام خریدن طلا و جواهرات برای مطمئن شدن از طلا بودن جنس آن و جلوگیری از کلاهبرداری احتمالی از شما توسط سودجویان، از این روش ها استفاده کنید. مزیت های قابل توجه این روش ها، سریع و رایگان بودن آن ها است. این راهکار ها اغلب تاریخچه طولانی دارند. در گذشته، از آنجایی که بیشترمردم در روستا ها زندگی می کردند، مراجعه به طلا فروشی و متخصصان طلا کار سختی بوده است از این رو، این روش ها را برای تشخیص طلا از سایر فلزات به کار برده اند. اگر بخواهیم یکی از این روش های پر طرفدار را به شما معرفی کنیم، پیشنهاد ما برای شما تشخیص طلا با سوزاندن است که در ادامه راجع به نحوه استفاده از آن صحبت کرده ایم.

تشخیص طلا با سوزاندن

مراحل تشخیص طلا با سوزاندن

در صورتی که قصد دارید طلا بخرید و می خواهید از اصل بودن آن مطمئن شوید، می توانید از طریق سوزاندن و حرارت دادن قطعه طلا آن را از اصل یا بدل بودن تشخیص دهید. برای به کار بردن این روش ، ابتدا باید شعله آتش ثابتی را فراهم کرد مثلا شعله فندک، گاز یا پیکنیک پس از آن، جواهر یا قطعه مورد نظر خود را به وسیله یک انبر دست یا اهرم نگه دارید و آن را محکم کنید تا تکان نخورد سپس، قسمتی از آن را در آتش قرار دهید اگر قسمتی که در حرارت و آتش قرار دارد، رنگ روشن تری به خود گیرد خوشبختانه، آن قطعه یک طلای اصل است اما، اگر قسمتی که در شعله آتش قرار دارد، رفته رفته به سمت سیاهی برود و تیره شود نشانگر این است که، آن جواهر یا قطعه نه تنها طلا نیست بلکه تقلبی و فاقد ارزش است.

مراحل تشخیص طلا با سوزاندن

نکات مهم در تشخیص طلا با سوزاندن

لازم به ذکر است که روش سوختن طلا و حرارت دادن به آن باید به وسیله حرارت و شعله کمی انجام شود، زیرا نقطه جوش فلز طلا از سایر فلزات کمتر است، بنابراین اگر میزان حرارتی که با آن برخورد می کند زیاد از حد باشد، باعث ذوب شدن طلا می شود و خسارت جبران ناپذیری را به جای می گذارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که: برای فهمیدن تقلبی یا اصل بودن قطعه طلا، از روش های دیگر نیز می توانید استفاده کنید. برای به کار گیری این روش ها شما نیازی به وسایل خاص و گران قیمت ندارید بلکه با وسایلی که در اطراف خود دارید بدون نیاز به ترفند و مهارت خاصی می توانید از آن ها برای تشخیص طلا استفاده کنید. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا امروزه، از این روش ها برای فهمیدن جنس طلا استفاده می کنند، در صورتی که طلا فروشی های زیادی در سطح شهر و حتی برخی از روستاها وجود دارد؟ در جواب باید بگوییم که به کار گیری این راهکار ها صرفا برای زمان خریدن یا فروختن طلا نیست، در واقع ممکن است فردی در وسایل قدیمی پدر بزرگ یا مادر بزرگ خود جواهراتی قدیمی پیدا می کند، که قصد فروش آن را ندارد و فقط می خواهد متوجه شود که آیا این النگو، دستبند، گوشواره یا گردنبند طلا است یا خیر؟ بنابراین به جای صرف کردن وقت خود و طی کردن مسیری و به صورت رایگان از این روش ها استفاده می کند، تا به جواب خود برسد؛ اما باید در نظر داشته باشید که اگر کسی قصد فروختن جواهری را به شما داشت و ادعا می کرد که آن جواهر از جنس طلا است.

نکات مهم در تشخیص طلا با سوزاندن

پس از استفاده از این روش ها حتی اگر مشخص شد که آن جواهر طلا است، بهتر است برای اطمینان بیشتر به یک طلا فروشی بروید و از آن ها بخواهید با استفاده از دستگاه هایی که برای تشخیص طلا دارند، طلا بودن یا نبودن جواهر مورد نظرتان را تایید کنند. اگر شما پس خریدن یک جواهر از اطرافیانتان و بدون واسطه گری طلا فروشی، متوجه شوید که آن قطعه تقلبی بوده است، نمی توانید کاری کنید، زیرا شما قبل از خرید و پرداخت پول به فروشنده فرصت تست جواهر را داشته اید و متاسفانه از آن استفاده نکرده اید بنابراین خسارت آن نیز بر عهده خودتان خواهد بود، در صورتی که اگر قبل از خرید متوجه تقلبی بودن جواهر شوید دیگر خسارت و زیانی دامن گیر شما نمی شود و شما از خرید خود منصرف می شوید.

مطلب پیشنهادی

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان و گاهی برای بزرگسالان جذاب می باشد. بیشترین نقاشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *