جمعه , 28 اردیبهشت 1403 - 1:45 بعد از ظهر

چگونه موهای سفید را رنگ روشن بزنیم

گذر زمان علی رغم مزایای که دارد برای ما می تواند مسائل ناخوشایندی را نیز به همراه داشته باشد، یکی از این مسائل موهای سفید هستند. موهای سفید برای برخی از افراد معضلی هستند که تمایل دارند هر چه سریعتر این مشکل را حل نمایند. به همین خاطر است که به تنها روش موجود یعنی رنگ کردن روی می آورند. از این رو امروز ما تصمیم داریم درباره رنگ روشن گذاشتن روی موهای سفید صحبت کنیم.

نکاتی درباره رنگ کردن مو سفید

موهای سفید عاری از هر رنگدانه ای هستند و ساختار آنها نسبت به موی عادی کاملا تغییر کرده است از این رو رنگ کردن موهای سفید با رنگ کردن موهای غیر سفید کمی متفاوت است؛ زیرا مقاومت مو برای نگهداشتن رنگ بسیار ضعیف است. برای اینکه بتوانیم ماندگاری رنگ روی موهای سفید را بالا ببریم بهتر است که یک دکلره ضعیف روی موی سفید بگذاریم.

نکاتی درباره رنگ کردن مو سفید
اگر هم موهای شما یکدست سفید نشده اند بهتر است که تمامی موهای خود را به گونه ای که موهای تیره به پایه مناسب برسند دکلره کنیم. رنگ های سری N به دلیل خالص و طبیعی بودن می توانند انتخاب مناسبی باشند زیرا ماندگاری آن ها روی موهای سفید بسیار بالاتر است. اکسیدان مناسب برای موهای سفید نیز یک یا همان 6 درصد است که ماندگاری رنگ ها را دو چندان می کند. با اینحال می توانید با ما همراه باشید تا در بخش بعدی سه روش اصلی در رنگ کردن مو سفید را به شما آموزش دهیم.

راهنمای تصویری رنگ کردن موهای سفید در منزل

اگر امکان مراجعه حضوری به مراکز تخصصی رنگ مو را ندارید تا آنان روی موهای شما رنگ دلخوهتان را ایجاد کنند می توانید ما را همراهی کنید تا قدم به قدم به شما بیاموزیم که چگونه می توان در منزل موهای سفیدمان را رنگ کنیم:

نکاتی درباره رنگ کردن مو سفید

  • ابتدا باید موهای خود را مردانساژ کنید، در این روش کوتیکول های مو باز می شوند و رنگدانه های جدید را پذیرا هستند. اگر موهای شما جوگندمی است می توانید اکسیدان شماره 2 یا 3 روی موهای خود بگذارید و تا پانزده دقیقه نیز صبر کنید. سپس رنگ مورد نظر خود را با اکسیدان یک یا شش درصد ترکیب کنید و روی موهای خود بگذارید.
  • حال تصور کنیم که موهای شما تمام سفید است و به صورت یکدست سفید شده است، این بدان معنا است که مدتی از سفیدی بسیاری از تارهای مو می گذرد و دیگر توان نگهداشتن رنگدانه ها را ندارند. برای این مسئله باید ابتدا موهای خود را دکلره کنید، اما اگر تبحر کافی ندارید باید بدانید دکلره چه در درصدهای پایین چه بالا به مو آسیب می زند. تنها درجه آسیب دیدگی مو متغیر است، از این رو بهتر است که در انجام این کار بسیار دقت کنید زیرا ثانیه ای غفلت سبب خرد شدن موهای شما می شود. پس بهتر است که شما یک پیمانه شامپو بچه را با یک پیمانه پودر دکلره و یک پیمانه اکسیدان شماره 6 ترکیب کنید و ده دقیقه صبر کنید.

در مدت ده دقیقه می توانید موهای خود را ماساژ دهید، انجام این فرایند در نتیجه نهایی کار بسیار سودمند است. اگر سوال دارید که از چه درجه دکلره ای استفاده کنید؟ باید بدانید که درجه دکلره شماره 7 یا بالاتر گزینه ای عالی است. سپس رنگ دلخواه خود را روی موهای خود بگذارید.

نکاتی درباره رنگ کردن مو سفید

  • رنگدانه گذاری از دیگر روش هایی است که می تواند به شما کمک کند موهای خود را بدون دردسر دکلره کردن رنگ کنید. برای این امر باید رنگ مو طبیعی شماره 6 را تهیه کنید و با آب مقطر قاطی کنید و سپس به مدت 20 دقیقه اجازه دهید این رنگ روی موهای شما قرار بگیرد. پس از آن نیز نیازی به شستن رنگ مو نیست اما می توانید با دست یا پارچه، رنگ مو را از موهای خود پاک کنید. سپس رنگ مو مورد نظر خود را با اکسیدان متناسب با آن ترکیب کنید. در این روش رنگ طبیعی که شما انتخاب می کنید باید با رنگ شما متناسب باشد، برای مثال اگر رنگ اصلی شما روشن است می توانید از رنگ های طبیعی روشن استفاده کنید و از آن ها بهره ببرید.

سه روش بالا از رایج ترین روش هایی هستند که در آرایشگاه نیز کاربرد بسیار زیادی دارند، زیرا مهمتر از مسئله رنگ کردن موی سفید، افزایش ماندگاری رنگ است که در حین رنگ کردن موها باید به آن دقت کرد. مجله سیب به شما کمک می کند تا موهای خود را زیباتر کنید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *