شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 3:27 بعد از ظهر

خواص جویدن سیاه دانه

سیاه دانه اگرچه سیاه به نظر نمی‌رسد، اما می‌تواند بدن شما را سفید و پاک از هر گونه بیماری کند. خواص جویدن سیاه دانه آنقدر زیاد هستند که در انجمن مجله سیب تصمیم گرفتیم مقاله‌‌ای در این زمینه نگارش کنیم. اگر شما هم علاقه مند هستید از خواص این دانه بی‌نظیر آگاه شوید، تا انتها با ما همراه بمانید.

ایا سیاه دانه را باید جوید؟

دانه‌های مختلفی هستند که می‌توانید آن‌ها را بجوید. از دانه‌های کنجد گرفته تا دانه سیاه دانه قابل جویدن هستند. با این حال به یاد داشته باشید دانه سیاه دانه از آن دست دانه‌هایی است که پوسته آن هنگام جویدن جذب روده‌ها نمی‌شود. بنابراین این پوسته به همان شکل دفع می‌شود. در طب سنتی خواص بسیاری برای جویدن دانه سیاه دانه یا خوردن آسیاب شده سیاه دانه ذکر شده است. این دانه با طبع گرم، در صبح ناشتا باید جویده شود. اما در صورتی که هنگام جویدن این دانه ورزش کنید، خواص آن بسیار بیشتر می‌شود. در این صورت، دانه سیاه دانه موجب تنظیم ضربان قلب و بهبود عملکرد این عضو حیاتی می‌شود.

ایا سیاه دانه را باید جوید؟
دانه آسیاب شده یا جویده شده سیاه دانه نیز خواص بسیاری دارد. در صورتی که این دانه را با عسل ترکیب کرده و میل کنید، این محصول می‌تواند یک صبحانه کامل و جامع باشد. صبحانه‌‌ای که می‌تواند سردرد و سرگیجه را درمان کند. جویدن سیاه دانه در صبح به صورت ناشتا عملکرد کبد را تنظیم می‌کند. کبد بیش از ۸۰۰ کار مهم در بدن را برعهده دارد. سیاه دانه یکی از محصولاتی است که مواد سمی و شیمیایی درون کبد را پاکسازی می‌کند. البته در صورتی که این ماده را در صبح ناشتا استفاده کنید چنین تاثیری خواهد داشت.
معده منبع بیماری‌های بدن است. گازهای بسیاری هستند که تجمع آن‌ها در معده و روده شما را آزرده می‌کند. حتی در طب سنتی از این گازها به عنوان بیماری یاد می‌کنند. نفخ شکم و دفع گازهای معده یکی از مهم‌ترین کارهایی است که سیاه دانه برای معده شما انجام می‌دهد. تحقیقات نشان داده است سیاه دانه حاوی موادی است که اگر در ترکیب با بزاق دهان قرار بگیرند، می‌توانند به درمان زگیل کمک کنند.

ایا سیاه دانه را باید جوید؟

بیمارانی که به صرع مبتلا هستند، با مصرف این ماده در صبح ناشتا زمان شروع تشنج را به تعویق می‌اندازند. همچنین سیاه دانه می‌تواند طول مدت تشنج‌ها را کاهش دهد. سیاه دانه داروی طبیعی بیماران سرع است. از سوی دیگر جویدن سیاه دانه در صبح ناشتا می‌تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد.

خاصیت‌های فوق العاده سیاه دانه را بشناسید

سیاه دانه محصولی است که خواص بسیاری از نظر طب سنتی دارد. ابن سینا در کتاب قانون پزشکی از این دانه به عنوان محصولی برای بهبود خستگی و نا امیدی یاد کرده است. همچنین ابن سینا معتقد است این دانه می‌تواند انرژی از دست رفته بدن را بازگردانی کند. از این دانه برای درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به آسم، برونشیت، روماتیسم و بیماری‌های مذمن التهابی اشاره کرد. سوء هاضمه، بی‌اشتهایی، اسهال و جوش‌های پوستی از دیگر بیماری‌هایی هستند که در طب چینی با استفاده از سیاه دانه درمان می‌شوند.

خاصیت‌های فوق العاده سیاه دانه را بشناسید
از سوی دیگر این دانه روغنی اگر به صورت روغن مصرف شود، دردهای بسیاری را التیام می‌بخشد. برای مثال روغن این دانه را می‌توان به صورت خوراکی مصرف کرد. اگر این کار را انجام دهید، استافیلوکوکوس اورئوس موجود در این دانه می‌تواند فعالیت ضدباکتریایی داشته باشد. عصاره و روغن سیاه دانه به عنوان کاندیدی برای بهترین ضد قارچ دنیا شناخته شده است. این ماده دارای اسانس‌هایی است که می‌تواند طهال، کبد و کلیه را پاکسازی کند. این تنها زمانی ممکن است خواص ضد قارچی را در کنار خواص ضد باکتریایی داشته باشیم.

خاصیت‌های فوق العاده سیاه دانه را بشناسید
کلاژن موجود در این محصول در کنار فعالیت‌های گسترده آنتی اکسیدانی که دارد، موجب شده از این ماده برای تولید داروهای بسیاری استفاده شود. حتی این خواص را می‌توان در دسته خواص جویدن سیاه دانه قرار داد. چرا که بسیاری از اسانس‌های آنتی اکسیدانی سیاه دانه با جویدن و ترکیب این ماده با بزاق دهان فعال می‌شوند. سال هاست مردم دنیا به دنبال درمان بیماری‌های مذمنی همچون دیابت می‌گردند. این در حالی است که کنترل این بیماری با استفاده از موادی همچون سیاه دانه ممکن شده است.
سیب یکی از مجله‌های کاربردی سبک زندگی و خانواده است که در زمینه‌های مختلف مطالب جالبی برای شما آماده کرده است. اما لازم است بدانید اطلاعاتی که در مقالات سیب آورده شده است، تنها جهت اطلاع شماست. این اطلاعات نمی‌توانند جای پزشک را پر کنند. خواص جویدن سیاه دانه تنها یکی از مطالبی است که در این مجله می‌خوانید.

مطلب پیشنهادی

سیاه دانه برای چی خوبه

سیاه دانه برای چی خوبه

سیاه دانه نام دانه های گیاهی است که اغلب در جنوب اروپا، جنوب غربی آسیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳