چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403 - 8:11 قبل از ظهر

30 مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک ایرانی + عکس

کاشی و سرامیک به دلیل عدم نفوذ آب، تنوع طرح و رنگ و قیمت‌های مقرون به صرفه بهترین گزینه برای کف‌پوش و پوشش دیوار سرویس بهداشتی کوچک ایرانی به شمار می‌روند. در هنگام انتخاب کاشی لازم است به میزان خیس شدن سرویس بهداشتی توجه شود. به طور کلی، سرویس‌های بهداشتی در تماس مستقیم با رطوبت و آب قرار دارند، درنتیجه کاشی‌هایی باید مورد استفاده قرار گیرند که در برابر نفوذ آب مقاوم باشند و باعث لیز خوردن افراد نشوند. علاوه بر این، کاشی‌هایی که دارای لعاب هستند به دلیل درخشندگی بی‌نظیر خود می‌توانند فضا را بزرگ‌تر نشان دهند.
به طور کلی، طراحی یک فضای کوچک‌تر اغلب سخت‌تر از یک فضای بزرگ است، زیرا در صورتی که از رنگ یا مدل اشتباه استفاده شود فضا از چیزی که هست کوچک‌تر به نظر خواهد رسید. بسیاری از طراحان فضای داخلی برای بزرگ‌تر نشان دادن سرویس بهداشتی کوچک ایرانی از کاشی‌های روشن و درخشان استفاده می‌کنند. با وجود اینکه این انتخاب هوشمندانه به نظر می‌رسد، فضای ایجاد شده یک فضای سرد و بی حس و حال است. به همین دلیل توصیه می‌شود در طراحی فضاهای کوچک از پالت رنگی خنثی و در عین حال متنوع استفاده شود.

30 مدل دیزاین دستشویی کوچک

30 مدل دیزاین دستشویی کوچک

با توجه به اینکه هیچ مدل کاشی به طور ویژه برای سرویس بهداشتی کوچک ایرانی طراحی نشده است، به سادگی می‌توان از انواع کاشی و سرامیک برای طراحی محیط‌های کوچک استفاده کرد. با 30 مدل دیزاین دستشویی کوچک خلاقانه عمل کرده و فضا را از یکنواختی خارج کنید.

استفاده از الگوهای خنثی: همان‌طور که پیش از این اشاره شد، کاشی سفید یکی از پرکاربردترین رنگ‌های کاشی در سرویس‌های بهداشتی کوچک است. شما می‌توانید برای جلوگیری از بی‌روح شدن محیط از کاشی‌هایی استفاده کنید که دارای پس زمینه سفید و الگوهای خنثی و مات هستند. این ترکیب علاوه بر خلق یک فضای آرامش‌بخش می‌تواند در عین حال جذاب و زیبا باشد.

طراحی جسورانه: نصب کاشی تک رنگ به طراحی کلاسیک شهرت دارد. با انتخاب رنگ‌های با کنتراست بالا محیط دستشویی کوچک را مدرن و شیک کنید و خلاقیت خود را به نمایش بگذارید.

انتخاب سایز مناسب کاشی

استفاده از فرم‌های متنوع: فرم کاشی می‌تواند به اندازه رنگ و الگوی کاشی در زیبایی سرویس بهداشتی تأثیر بگذارد. در حال حاضر کاشی‌های چند ضلعی بسیار پرطرف‌دار هستند و در طراحی فضاهای کلاسیک کارایی فراوانی دارند. اگر می‌خواهید با روندهای طراحی همگام شوید، از فرم‌های مختلف کاشی و سرامیک غافل نشوید.

ساخت الگو با کاشی تک رنگ: هنگامی که ایده استفاده از کاشی خاکستری تیره به ذهنتان می‌رسد، فراموش نکنید که استفاده از خطوط دوغاب می‌تواند با ایجاد الگوی منحصر به فرد فضای شما را مدرن‌تر کند.

دیوارهای رنگارنگ: استفاده از کاشی‌های رنگارنگ در طراحی دیوار سرویس بهداشتی کوچک علاوه بر اینکه در نگاه اول شیک و بی‌نظیر است، با خلق فضای پراحساس این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که از کاشی‌های سفید یا کرمی رنگ در کف‌پوش استفاده کنید و نگران سرد نشان داده شدن فضا نباشید.

تضاد رنگ: اگر زیبایی را بر بزرگ‌تر نشان دادن محیط ترجیح می‌دهید در هنگام انتخاب کاشی کف‌پوش و دیوار تضاد رنگ را مد نظر قرار دهید. این روش طراحی داخلی بی‌شک یکی از جسورانه‌ترین روش‌های طراحی است که در کشورهای اروپایی طرف‌داران مختص به خود را دارد.

انتخاب سایز مناسب کاشی

انتخاب سایز مناسب کاشی

علی‌رغم تصور رایج که سایز کاشی می‌تواند تأثیر مستقیم در ابعاد محیط بگذارد، جالب است بدانید که رنگ، الگو و فرم کاشی بیشترین تأثیر را در محیط اطراف خود می‌گذارند. اگر مطمئن نیستید از کدام سایز کاشی برای سرویس بهداشتی کوچک استفاده کنید، همیشه به خاطر داشته باشید که اولین و بهترین انتخاب نصب کاشی بزرگ است. هرچه خطوط دوغاب مابین کاشی‌ها کمتر دیده شود، فضای شما بزرگ‌تر دیده می‌شود. استفاده از کاشی‌های کوچک به دلیل خطوط دوغاب فراوان منجر به ایجاد ظاهری شبکه‌ای شکل می‌شوند و محیط را نه تنها بزرگ‌تر نشان نمی‌دهند، بلکه فضا را به شدت بسته و کوچک نشان می‌دهند.

انتخاب سایز مناسب کاشی
اما این موضوع به این معنی نیست که از کاشی‌های کوچک غافل شوید و آنها را مورد استفاده قرار ندهید. شما می‌توانید با ترفندهای هوشمندانه‌ای نظیر نصب کاشی به صورت مورب و طولانی‌تر نشان دادن ابعاد اتاق فضا را کشیده‌تر نشان دهید. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از کاشی‌های براق که به راحتی نور را منعکس می‌کنند، ابعاد کلی فضا را دستخوش تغییر قرار دهید و با ایجاد خطای دید سرویس بهداشتی ایرانی کوچک را بزرگ‌تر از واقعیت جلوه دهید. سایت سیب در تلاش است تا سوالات شما را در زمینه های مختلف پاسخ داده و به شما در امور خانه‌ داری کمک کند؛ پس هیچ یک از مطالب را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی

کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید چی پیشنهاد می کنید؟

  بیایید اول با این پرسش شروع کنیم که کاشی بین کابینتی چیست و چرا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳