دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 11:05 قبل از ظهر

رمز گوشیم یادم رفته چیکار کنم؟

رمز گوشیم یادم رفته چیکار کنم؟
بعضی از مواقع پیش می آید که شما رمز گوشی خود را فراموش کنید، به خصوص در این زمان که اکثر گوشی ها هوشمند می باشد و برای امنیت، همچنین باز شدن گوشی با استفاده از اثر انگشت یا تشخیص چهره،رمزی که به عنوان بک آپ ذخیره کرده ایم فراموش می شود. در این مقاله ما به شما راهنمایی می کنیم که چگونه می توانید رمز گوشی (آیفون، سامسونگ، شیائومی)به راحتی باز کنید.
وقتی رمز گوشی را فراموش کردیم چه کاری انجام دهیم؟
فراموش کردن رمز گوشی یک اتفاقی است که برای خیلی ها پیش می آید و بسته به اینکه گوشی شما اندروید(android) یا ای او اس (ios) است، روش های متفاوتی که در ادامه گفته شده را می توانید امتحان کنید. اگر با انجام روش های زیر نتوانسته اید رمز گوشی خود را باز کنید، تنها راه باقی مانده ریست فکتوری است که می تواند به مشکل شما کمک کند.

باز کردن گوشی با استفاده از Find My Device
یکی از آسان ترین و بهترین روش های قابلیت Google Find My Device است. برای استفاده از این روش شما نیاز دارید حتما حساب کاربری گوگل داشته باشید. شما با داشتن حساب گوگل با انجام مراحل زیر می توانید رمز گوشی تان با استفاده از ریست گوشی، به دست آورید.
نکته:برای استفاده از این روش حتما باید لوکیشن و اینترنت گوشی فعال باشد و از قبل تنظیمات Find My Device روی گوشی فعال شده باشد.
• از طریق موبایل دیگری که در دسترس می باشد یا با استفاده از کامپیوتر، Google Find My Deviceرا در گوگل سرچ کنید.
• مدل گوشی که رمز آن فراموش شده است را از داخل لیست انتخاب کرده و گزینه Secure Deviceرا انتخاب کنید.
• در این مرحله برای ریست کردن گوشی گزینهErase Device را انتخاب کنید. اگر می خواهید برنامه ها و عکس هایی که روی گوشی دارید پاک نشود می توانید بک آپ بگیرید و از همه آن‌ها فایل پشتیبان تهیه کنید .

Find My Device

بازکردن قفل گوشی با برنامه Dr.Fone
یکی از برنامه های بسیار کاربردی در زمینه باز کردن رمز گوشی، Dr.Fone است که به شما امکان راه‌اندازی دستگاه را بدون نیاز به جیمیلی که در گوشی فرد ذخیره است، می دهد. با استفاده از این برنامه می‌توانید جیمیل جدیدی برای دستگاه تعریف کنید؛ اما توجه داشته باشید باید با استفاده از کامپیوتر کارها را انجام دهید.
مهم ترین مزایای این برنامه باز کردن رمز، بدون پاک شدن اطلاعات گوشی می باشد. پس اگر دنبال راه حل آسان برای این شکستن رمز گوشی می باشید بدون این که اطلاعات شخصی شما پاک شود، استفاده از برنامه Dr.Fone به شما پیشنهاد می شود.dr-fone

قابلیت Smart Lock اندروید
برای استفاده از قابلیت Smart Lock در ابتدا برای دسترسی به جدید ترین ویژگی های این برنامه، اندروید خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.
اگر گوشی شما اندورید 5 به بالا می باشد، با کمک Smart Lock رمز گوشی خود را باز کنید و در کم ترین زمان امنیت گوشی خود را دور بزنید.
البته نکته مهمی که وجود دارد این است که از قبل باید در تنظیمات گوشی خود گزینه Smart Lock را فعال کرده باشید. برای این کار باید وارد قسمت تنظیمات گوشی شوید و گزینه Security & Location را انتخاب کنید سپس گزینهSmart Lockرا فعال کنید. برای راه سریع تر می توانید در قسمت تنظیمات گوشی عبارت Smart Lock را سرچ کنید.
بعد از انجام مراحلی که گفته شد، سه گزینه به ما داده می شود که با فعال کردن‌شان می‌توانیم رمز گوشی را باز کنیم :

• On-body detection:با فعال کردن این قابلیت گوشی شما وقتی نزدیکتان است بدون نیاز به زدن رمز روشن می شود. انتخاب این روش زمان زیادی راصرفه جویی خواهد کرد.
• Trusted places: این گزینه امکان باز بودن گوشی در مکان های انتخابی شما را در اختیارتان قرار می دهد.
• Trusted devices:با فعال کردن این قابلیت می توانید دستگاه های دیگر مثل گوشی دوم خود یا کامیوتر خود را انتخاب کنید تا وقتی که گوشی شما نزدیک این دستگاها بشود، به مدت 4 ساعت باز خواهد ماند.
• Trusted Face : با انتخاب این گزینه، گوشی شما با تشخیص صورت شما باز می شود. در ابتدا صورت شما را با دقت اسکن می کند و بعد به راحتی با قراردادن موبایل رو به روی صورتتان رمز گوشی خود را باز کنید.
• Voice Match : با فعال کردن این قابلیت، قفل گوشی با شنیدن صدای شما باز می شود.

mobile lock

استفاده از آیکلود برای باز شدن رمز آیفون
هنگامی که قابلیت Find My iPhone در گوشی خود فعال کنید، از طریق روشی که در ادامه برای شما گفته شده است می توانید رمز خود را تغیر دهید:

• با استفاده از گوشی دیگه ای وارد سایت https://www.icloud.com/find بشوید.
• بعداز باز شدن صفحه باید اپل آیدی خود را که روی گوشی مورد نظر است، به دقت وارد کنید. و بعد از آن از قسمت بالای صفحه گزینه All Devicesرا انتخاب کنید.
• در این مرحله لیستی از دستگاه های متفاوت برای شما نمایش داده می شود و شما باید گوشی خود را که رمز عبور آن را فراموش کرده اید، انتخاب کنید.
• بعد از انتخاب موبایل، گزینه Erase Deviceرا فشار دهید تا با پاک کردن اطلاعات گوشی شما به صورت کامل، رمز عبور جدیدی برای گوشی آیفن خود انتخاب کنید.
بعد از پاک شدن اطلاعات گوشی شما می توانید بک آپ بگیردتا آخرین اطلاعات شماآپدیت شود.

icloud iphon

کلام آخر
در دنیای امروز به دلیل اهمیتی که گوشی های هوشمند در زندگی افرادپیدا کرده است،انتخاب رمز مناسب بسیار اهمیت دارد.نداشتن رمز امکان سرقت اطلاعات شخصی شما را بالا می برد و ممکن است آسیب جدی به شما وارد شود.
اما گاهی اوقات پیش می آید که رمز گوشی خود را فراموش کنید که اول بهتر است امکانات گفته شده در مقاله مثل Find My iPhone ، Smart Lock در گوشی خود با توجه به اندروید یا آی او اس بودن آن، فعال کنید و سپس به راحتی رمز عبور خود را تغیر دهید.
توجه داشته باشید اولین راه، بازکردن قفل صفحه نمایش به ‌وسیله جیمیل می باشد. در ابتدا بهتر است این روش را امتحان کنید ولی اگر برای موبایل خودجیمیلی انتخاب نکرده اید، به سراغ روش های دیگری بروید.

مطلب پیشنهادی

افراد ایرانی که در سنین بالا ثروتمند شدند

  همیشه تصور می شود که افراد ثروتمند در خانواده‌هایی مرفه متولد و رشد کرده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *