شنبه , 6 مرداد 1403 - 4:32 قبل از ظهر

تست تشخیص مزاج خود (بلغمی، دموی، صفراوی، سوداوی)

این روزها بسیاری از افراد به دنبال انجام تست مزاج شناسی خود هستند. همانگونه که می‌ دانید مزاج شناسی از انواع طبع ها مانند طبع سوداوی، دموی، صفراوی و بلغمی تشکیل می‌ شود. در علم روانشناسی تئوری‌ های مختلفی مطرح شده است که مزاج و طبع افراد بر روی شخصیت و رفتار آن ها تاثیر بسزایی می‌ گذارد. تست مزاج شناسی با روش‌ های مختلفی می‌ تواند انجام گیرد. بر اساس فاکتورهای شخصیتی که قصد دارد تست مزاج شناسی را انجام دهد، آزمون‌ های مختلف و داده‌ های دریافت شده اندازه‌ گیری می‌ شوند. پس از آن با گزارش طبع افراد می‌ توان خروجی را مورد بررسی قرار داد.

۴ مزاج اصلی یعنی مزاج گرم و خشک یا صفراوی، مزاج سرد و خشک یا سوداوی، مزاج گرم و تر یا دموی و مزاج سرد و تر یا بلغمی به عنوان مزاج‌ های اصلی از آن ها نام می‌ برند. در برخی از افراد ۴ عنصر اصلی و عناصر چهارگانه یعنی آب، باد، خاک و آتش که بر اساس داده‌ های طب سنتی مزاج افراد را تشکیل می‌ دهند در حد تعادل قرار دارند. اصطلاحا به این دسته از افراد مزاج معتدل می‌ گویند.

تست تشخیص مزاج خود (بلغمی، دموی، صفراوی، سوداوی)

جالب است بدانید بر اساس رنگ چهره و برخی از نشانه‌ های صورت و اندام می‌ توان مزاج افراد را تشخیص داد. به عنوان مثال افرادی که دارای مزاج گرم و خشک یا صفراوی هستند در هوای گرم اذیت می‌ شوند. این افراد لذت زیادی از هوای خنک می‌ برند. چنین افرادی را اگر لمس کنید متوجه می‌ شوید که دارای اندام‌ های گرم هستند.

در طرف مقابل افرادی که دارای مزاج سرد و خشک یا سوداوی هستند، دارای پوست خشک تیره و بی‌ طراوت خواهند بود. این افراد معمولا گوشه گیر افسرده و نسبت به دیگران کم جوش بوده که چنین ویژگی‌ هایی را به واسطه مزاج خود به دست آورده‌ اند. افرادی که دارای مزاج بلغمی هستند معمولا چهره سفیدی دارند.

در گام آخر برای شناسایی افراد دموی یا با مزاج گرم و تر به رنگ چهره آن ها دقت کنید. این افراد معمولا دارای چهره قرمز بوده و هیکلی درشت و چهارشانه دارند.

آزمون مزاج شناسی

این روزها از روش‌ های مختلف می‌ توانید تست مزاج شناسی را انجام دهید. بسیاری از سایت‌ های اینترنتی با پرسش سوالاتی از شما تست مزاج شناسی آنلاین می‌ گیرند. در عین حال ما سعی کرده‌ ایم که هر چهار مزاج را مورد بررسی قرار دهیم. از روی ویژگی‌ های رفتاری و اخلاقی می‌ توان مزاج افراد را تشخیص داد. در ادامه توضیحاتی در رابطه با هر مزاج و نحوه تشخصی آن ها به شما می دهیم.

آزمون مزاج شناسی

مزاج سوداوی یا سرد و خشک

این دسته از افراد دارای پوست خشک و کم آب هستند. علاوه بر این چنین افرادی دارای غلظت خون بالا بوده و معمولا دچار سوزش سرمعده می‌ شوند. گرفتگی گلو و همچنین لکه‌ های تیره پوستی را می‌ توان از دیگر نشانه‌ های افراد با مزاج سرد و خشک دانست. جالب است بدانید که این افراد وضعیت جسمی و روحی مناسبی در فصل بهار دارند. این وضعیت در فصل پاییز تغییر خواهد نمود. طبق گفته متخصصین افرادی که دارای مزاج سوداوی هستند اگر به خوبی درمان نشوند مشکلات نگران کننده‌ ای را احساس می‌ کنند.

مزاج بلغمی یا سرد و تر

این افراد با چهره سفید، لطیف و درخشان قابل شناسایی هستند. گاهی مواقع به واسطه پوست سرد، لطیف و درخشانی که دارند رطوبت زیادی بر روی بدن آن ها احساس می‌ شود. تولید زیاد بزاق، لطیف بودن گوشت بدن، احساس تشنگی زیاد و رفلاکس معده از دیگر ویژگی‌ های افراد بلغمی مزاج به شمار می‌ روند. این افراد بسیار پر حوصله و صبور هستند و سعی می‌ کنند که کارهای خود را همواره به آرامی انجام دهند.

افرادی که دارای مزاج سرد و تر هستند معمولا هنگام خوردن دوغ و ماست احساس خوبی نخواهند داشت. اصولا چنین افرادی در فصل زمستان دچار بیماری‌ های زیادی می‌ شوند.

مزاج صفراوی یا گرم و خشک

افرادی که دارای مزاج گرم و خشک یا صفراوی هستند معمولا دارای چهره‌ ای سفید مایل به زرد بوده و زبان آنها نیز خشک است. در حالی که افراد با مزاج صفراوی همواره احساس تشنگی می‌ کنند ولی از اشتهای کمی برخوردارند. چنین افرادی دارای اندام لاغر بوده و از حافظه عالی بهره‌ مند هستند. خواب کم و عصبانیت زودرس در هنگام مجادله را می‌ توان از جمله ویژگی‌ های این افراد دانست.

مزاج دموی یا گرم و تر

افرادی که دارای مزاج دموی هستند معمولا هیکل قوی و درشتی دارند. این افراد با رنگ چهره، چشم و زبان سرخ مشاهده می‌ شوند. چنین افرادی معمولا دارای خواب زیاد و سنگین بوده و حالتی کسل دارند. از دیگر ویژگی‌ های افراد دموی مزاج می‌ توان به خمیازه کشیدن مداوم آن ها اشاره کرد. افراد دارای مزاج دموی بسیار خوش اخلاق و اجتماعی هستند.

مدیریت عالی و شجاعت را می‌ توان از دیگر ویژگی‌ های چنین افرادی دانست. از جمله مشکلاتی که افراد دموی مزاج با آن دست و پنجه نرم می‌ کنند، فراموشی خواهد بود. این افراد معمولا سرعت درک پایینی در هنگام شنیدن مطالب جدید دارند. مجموعه سیب همواره تلاش کرده است که در زمینه‌ های مختلف اطلاعات کاربردی را در اختیار شما قرار دهد.

مطلب پیشنهادی

درصد خطای بیبی چک منفی

با پیشرفت تکنولوژی در عرصه پزشکی می‌توان استفاده از کیت‌های تشخیص حاملگی یا بیبی چک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *