جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 5:39 بعد از ظهر

بهترین نوع سرامیک برای نمای ساختمان

سرامیک یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین مصالحی است که در نمای ساختمان‌ها استفاده می‌شود. سرامیک نمای ساختمان علاوه بر ایجاد زیبایی منحصر به فرد یک ساختمان، به عنوان یک محصول ایمن در نمای ساختمان کاربرد فراوانی دارد. سرامیک در طیف وسیعی از رنگ‌ها، اندازه‌ها و طرح‌ها به شکل انبوه تولید می‌شود و همین امر باعث می‌شود که این محصول یکی از مصالح منتخب ساختمان سازان و معماران محسوب شود. همچنین دوام، نفوذ ناپذیری آب و وزن پایین تنها برخی از مزایای استفاده از سرامیک در نمای ساختمان هستند. با ما در این مطلب از سیب همراه باشیدتا بهترین نوع سرامیک برای نمای ساختمان را به شما معرفی کنیم. سرامیک طرح سنگ برای دیوار چه مکان هایی مناسب است؟ در سایت سیب بخوانید.

انواع سرامیک برای نمای ساختمان

با افزایش مصرف سرامیک در نمای ساختمان، این محصول منحصر به فرد در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود که نیاز مصرف کننده را به دیگر مصالح برطرف می‌کند. از رایج‌ترین سرامیک‌هایی که در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به سرامیک نما با طرح آجر اشاره کرد. با توجه به اینکه سرامیک بر خلاف‌ آجر به باران و آلودی هوا واکنش نشان نمی‌دهد و سفیدک نمی‌زند و ترک نمی‌خورد، می‌تواند گزینه مناسبی برای جایگزینی آجر باشد. دیگر سرامیک پر مصرف در ایران، سرامیک نما با طرح سنگ است. سنگ از وزن بالایی برخوردار است و معمولا به دلیل هزینه بالای پیچ کردن آن به ساختمان سازندگان از این کار اجتناب می‌کنند که در نهایت سقوط سنگ از ساختمان علاوه بر ایجاد هزینه جایگزینی ممکن است برای جان افراد خطرآفرینی کند. به همین منظور استفاده از سرامیک با طرح سنگ به‌شدت رایج است و البته توصیه می شود.

انواع سرامیک برای نمای ساختمان

انواع سرامیک برای نمای ساختمان از نظر تفاوت در روش‌های تولید

سرامیک پرسلانی
روش تولید این نوع سرامیک با سایر سرامیک‌ها متفاوت است. سرامیک پرسلانی در فرایند تولید دمای بسیار بالایی را تجربه می‌کند که همین موضوع باعث افزایش مقاومت و استحکام این نوع سرامیک می‌شود. نفوذ آب در سرامیک پرسلانی بسیار پایین است که همین موضوع باعث مقاومت بالای این محصول در مقابل رطوبت شده و انتخاب مناسبی برای مناطق شرجی است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به مقاومت در برابر خوردگی و استحکام زیاد آن اشاره کنیم. همچنین سرامیک پرسلانی ظاهری شیشه‌ای و درخشان دارد که زیبایی و جذابیت ویژه‌ای را به نمای ساختمان می‌افزاید.

تراکوتا
تراکوتا نوعی سرامیک پرسلانی با وزن کمتر است که از تخلخل بیشتری نسبت به سرامیک پرسلانی معمولی برخوردار است. ویژگی استفاده از تراکوتا در نمای ساختمان این است که به دلیل وجود یک فاصله بین نمای اصلی و تراکوتا فضایی از هوا ایجاد می‌شود که نقش عایق صوتی و حرارتی ایفا می‌کند. همچنین همانطور که اشاره کردیم تراکوتا وزن کمی دارد که باعث مقاومت نما در برابر زلزله می‌شود و در نتیجه هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایین دارد.

سرامیک تو پر
سرامیک تو پر نوعی سرامیک پرسلانی خشک است که به دلیل دمای بسیار بالا در فرایند تولید از سطح یکدست و بسیار صافی برخوردار می‌شود که دیگر برای ایجاد درخشش و مقاومت به آن لعاب داده نمی‌شود.

انواع سرامیک برای نمای ساختمان از نظر تفاوت در روش‌های تولید

مزایای سرامیک برای نمای ساختمان

استفاده از سرامیک به عنوان نمای ساختمان مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم:

  • دوام بالا: دوام بالا یکی از مهمترین مزایای سرامیک نمای ساختمان است. شما با استفاده از سرامیک در نمای ساختمان دیگر نیازی به صرف هزینه برای تعمیر و نگهداری از نما نخواهید داشت. سرامیک به دلیل لعابی که بر روی سطحش وجود دارد در برابر شرایط آب و هوایی بسیار مقاوم است و به سادگی آسیب نمی‌بیند. سرامیک نمای ساختمان می‌تواند سال‌ها بدون هیچ‌گونه ترک و شکستگی در نما باقی بماند و تحت تاثیر باران و یا افزایش سطح آلودگی هوا قرار نگیرد.
  • زیبایی استثنایی: اگر قصد دارید نمای ساختمان فعلی‌تان را تغییر دهید و یا برای نمای ساختمان جدید بهترین گزینه را انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما سرامیک است. سرامیک با رنگ‌های و طرح‌های متنوعی که دارد می‌تواند با دیگر مصالح کاربردی در نمای ساختمان تلفیق شود و بی‌نهایت طرح‌های زیبایی را برای ساختمان شما ایجاد کند.
  • عایق حرارتی و صوتی: سرامیک می‌تواند برای شما به عنوان یک عایق حرارتی عمل کند و با حفظ دمای مطلوب در خانه به شما در کاهش انرژی کمک قابل توجهی بکند. همچنین سرامیک یک عایق صوتی بی‌نظیر است که از مزاحمت‌های ناخواسته همسایگان شما جلوگیری می‌کند.
  • دسترسی آسان و قیمت مناسب: سرامیک یک گزینه مقرون به صرفه است، به راحتی در دسترس مصرف کننده قرار می‌گیرد و از هزینه نصب بسیار پایینی نسبت به دیگر مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان برخوردار است.

مزایای سرامیک برای نمای ساختمان

قیمت بهترین سرامیک برای نمای ساختمان

با توجه به موضوعات ذکر شده در این مطلب، متوجه شدیم که سرامیک‌های نمای ساختمان، علاوه بر تنوع طرح و رنگ در نوع و روش تولید و کاربرد تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. هیچ قیمت ثابت و یکنواختی برای سرامیک نمای ساختمان وجود ندارد و با توجه به سطح کیفیت و نوع قیمت‌ این محصول تعیین می‌شود و مطمئناً قیمت سرامیک با کیفیت بالاتر از سایر سرامیک‌های معمولی بیشتر است. لازم به ذکر است که کارخانه‌های تولید کننده سرامیک و برند سرامیک از عوامل تاثیر گذار در قیمت سرامیک نمای ساختمان است. همچنین هر سرامیکی که تقاضای بیشتری داشته باشد با قیمت بالاتری عرضه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع سرامیک نمای ساختمان، طرح و رنگ، انتخاب بهترین سرامیک برای نمای ساختمان و دریافت مشاوره با متخصصان سیب تماس حاصل فرمایید.

مطلب پیشنهادی

آجر لفتون چیست و مشخصات فنی آن در آجربان

آجر لفتون چیست و مشخصات فنی آن در آجربان

آجر لفتون یکی از انواع آجرهای ساختمانی است که در ساخت و سازهای مختلفی استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳