پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 5:57 قبل از ظهر

افراد ایرانی که در سنین بالا ثروتمند شدند

 

همیشه تصور می شود که افراد ثروتمند در خانواده‌هایی مرفه متولد و رشد کرده اند. در بیشتر مواقع تصور می‌شود این افراد در مدرسه‌هایی بسیار پیشرفته و خصوصی به تحصیل پرداخته‌اند. درصورتی‌که این‌گونه نیست و بیشتر افراد موفق زندگی سختی را در کودکی  تجربه کردند و با کوشش بسیار به این درجه از ثروت و موفقیت رسیده‌اند. این افراد با مشکلات زیاد اما تلاش و کوشش فراوان در سنین بالا ثروتمند شده‌اند. با مطالعه زندگی اشخاص ثروتمند و آشنایی با زندگی آنها می‌توانیم درگاهی از امید در افکارمان ایجاد نماییم و ممکن است بتوانیم شرایط زندگی خود را تغییر دهیم. البته شرایط زندگی به دست افراد است و تنها با تلاش کوشش و تغییر افکار و امید به زندگی می‌توان به یکی از افراد موفق تبدیل شد. در این مطلب به معرفی برخی از افراد ایرانی که در سنین بالا ثروتمند شدند، می پردازیم.

شاهرخ ظهیری

یکی از افرادی که در سنین بالا با تلاش و کوشش به ثروت زیادی دست پیدا کرد و توانست برند و کارخانه مهرام را ایجاد نماید، شاهرخ ظهیری است. او در سال 1309 در شهر ملایر به دنیا آمد و در دوران کودکی به مدت دوازده سال در شهر قم ساکن بودند. بعد از فوت پدر شاهرخ، برای اداره خانواده در سن دوازده سالگی مجبور به کار شد. این اتفاق باعث پایان تحصیل او شد و ناگزیر به عنوان سرباز معلم مشغول به کار شد. اگرچه در مدت زمان کار به ادامه تحصیل پرداخت و توانست در رشته حقوق قضایی مدرک لیسانس بگیرد. با توجه به پیشرفت کاری، آقای ظهیری ارتقا شغل پیدا کرد و در مقام دبیری مشغول به تلاش و کوشش و تدریس به دانش آموزان بود. در این زمان بود که تصمیم گرفت به دنبال علاقه خود علاوه بر معلمی در یک کارخانه ریسندگی نیز کار کند.  با توجه به تجربه ای که در این دوران کسب کرد به واردات در انواع مختلف کالاها نیز وارد شد. شاهرخ ظهیری در میانسالی به صنعت غذایی روی آورد و شرکت مهرام را گسترش داد. شرکت مهرام یکی از برترین شرکت هایی محسوب می شود که ثروت بسیار عظیمی را برای آقای ظهیری با تلاش و کوشش فراوان به ارمغان آورد.

حسین ثابت بکتاش

یکی از بزرگ‌ترین کارآفرینانی که در کشور فعالیت دارد و توانست در میان‌سالی به ثروت زیادی با استفاده از هوش و تلاش خود برسد، حسین ثابت بکتاش است. او متولد مشهد است و در صنعت فرش و هتل‌داری با یک برند ثابت مشغول به فعالیت است. بعد از گرفتن مدرک دیپلم در یکی از دانشگاه‌های اروپا لیسانس الکترونیک گرفت و با استفاده از بازاریابی در صنعت فرش و ساخت هتل‌های بزرگ در کشورهایی توریستی توانسته است ثروت زیادی به دست آورد. حسن ثابت که در میان‌سالی به ثروت بسیار زیاد رسید، هم اکنون دارای بزرگ‌ترین شرکت هتل‌داری در اسپانیا است. وی علاوه بر کشورهای خارجی در جزیره کیش نیز دارای چندین هتل بسیار بزرگ است. هتل کوروش در جزیره کیش نیز یکی از هتل‌های بسیار بزرگ و مجللی است که به طور مستقیم توسط آقای ثابت مدیریت می‌شود.

ایوب پایداری

یکی دیگر از افرادی که با تلاش فراوان و سختی زیاد توانست در میان‌سالی به ثروت زیادی برسد ایوب پایداری است. او در روستای کندرود و در خانواده‌ای بسیار فقیر متولد شد. به دلیل مشکلات زندگی، ایوب توانست با سختی زیاد و تکیه بر توانایی‌های خود در میان‌سالی به ثروت زیادی برسد. او در نوجوانی برای کار به تهران آمد و به‌ عنوان کارگر مشغول به کار شد. در ابتدا در شیرینی‌فروشی کار کرد و بعدها در کارگاه بستنی‌سازی مشغول به کار شد. بعد از چندین سال کار در کارگاه بستنی‌سازی تصمیم گرفت تا به ‌عنوان بستنی‌فروش یک یخچال بستنی اجاره کند و در خیابان‌ها و محله‌ها بستنی بفروشد. با تجربه‌ای که به دست آورد و با سرمایه کوچکی که به دست آورده بود، در جوانی یک کارگاه بستنی‌سازی ایجاد نمود و بعد از آن نیز با تلاش و کوشش فراوان کارخانه بستنی و لبنیات میهن را تأسیس کرد. او در میان‌سالی به ثروتی عظیم دست پیدا کرد.

افراد زیادی هستند که با کار و تلاش فراوان در میان‌سالی به ثروت می‌رسند، البته علاوه بر سختی فراوان داشتن هوش و به‌کارگیری تجربه در زمینه‌های مختلف نیز بسیار مهم است. بعضی از این اشخاص با به‌کارگیری تجربه و هوش به همراه تلاش توانستند با ایجاد بازاریابی، تأسیس کارخانه و ایجاد یک برند و توسعه آن به ثروت برسند. افرادی مانند ایوب پایداری که در میان‌سالی با تأسیس برند میهن ثروتی عظیم به دست آورد و همچنین آقای ظهیری تأسیس‌کننده برند مهرام که در میان‌سالی توانست یکی از برندهای معتبر در کشور را گسترش دهد.

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان و گاهی برای بزرگسالان جذاب می باشد. بیشترین نقاشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *