شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 12:32 بعد از ظهر

باز شدن پریود با گلاب

 

یکی از مشکلاتی که عمده بانوان با آن درگیر هستند، عقب افتادن زمان عادت ماهیانه است. این مشکل در برخی خانم ها به گونه ای است که بدون تحریک تخمدان ها عملا پریودی اتفاق نمی افتد. در نهایت مجبور می شوند با مراجعه به پزشک و استفاده از قرص یا آمپول های هورمونی مسیر پریودی را باز کنند. راهکارهای خانگی وجود دارد که عملکردی معادل قرص های هورمونی دارد با این تفاوت که مواد آن کم ضررتر است. برای مثال زنجبیل، رازیانه، زعفران و… از جمله مواد طبیعی و گیاهی است که برخی بانوان به صورت مکرر از آن ها برای رفع این مشکل استفاده می کنند. گلاب نیز جز عرقیجاتی است که گفته می شود تاثیراتی بر هورمون ها دارد. در این بخش قصد داریم به بررسی تاثیر گلاب بر عادت ماهیانه بانوان بپردازیم.

آیا گلاب قاعده آور است؟

همانطور که می دانید گلاب از گل محمدی به دست می آید و رایحه فوق العاده ای دارد. این ماده فواید زیادی دارد و جایگاه ویژه ای در میان خانواده های ایرانی دارد. طبع گلاب معتدلی است و افراد با مزاج های مختلف می توانند از آن استفاده کنند. گفته می شود این ماده در تنظیم و ترشح هورمون ها موثر است. همانطور که می دانید رایحه بی نظیر گلاب آرامش دهنده است و بر اعصاب تاثیر مثبتی می گذارد. به این ترتیب هورمون های استرس زا کاهش می یابند و هورمون های مفیدتر جایگزین آن ها می شوند. پژوهش ها نشان داده که گلاب تا حدودی بر تنظیم هورمون های قاعدگی نیز اثر دارد اما مستقیما قاعده آور نیست.اگر بخواهیم از جنبه های دیگر به فواید گلاب نگاه بیندازیم، این ماده برای درمان دل پیچه و از بین بردن نفخ دستگاه گوارش که در دوران عادت ماهیانه به وجود می آید موثر است.

گلاب تنظیم کننده قاعدگی

خوشبو بودن گلاب سبب شده تا در بسیاری از غذاهای ایرانی مورد استفاده قرار گیرد. خوب است بدانید مصرف این ماده در درمان گرمازدگی، رفع بوی بد دهان، درمان اسهال، وبا و مسمومیت غذایی و… نیز موثر است. همچنین باعث تحریک هورمون ها شده و میل جنسی را افزایش می دهد. همانطور که گفته شد استفاده از گلاب به منظور باز شدن قاعدگی اثرگذار نیست و برای این کار باید از مواد دیگری استفاده کنید. اما مصرف آن به صورت خوراکی و یا استشمام آن تا حدودی تنظیمات هورمونی را بهبود می بخشد.

همانطور که که می دانید کمی قبل از رسیدن زمان عادت ماهیانه تغییراتی در بدن اتفاق می افتد که دلیل آن به هم خوردن هورمون هاست. این تغییرات طیف گسترده ای از مشکلات جسمی و روحی را در برمی گیرد و به آن سندروم پیش از قاعدگی می گویند. از جمله این تغییرات مشکلات روحی و رفتاری است که در افراد مختلف متفاوت است. برخی از بانوان در این بازه حالاتی از افسردگی دارند و کم حرف و گوشه گیر می شوند. مسائل کم اهمیت موجب ناراحتی شدید آن ها شده و آن ها را غمگین و افسرده می کند. تمایل آن ها به استراحت و خوابیدن افزایش می یابد و ترجیح می دهند که از جمع فاصله بگیرند.

برخی دیگر نیز پرخاشگر شده و رفتارهای تندی از خود نشان می دهند. عدم ثبات اخلاقی و رفتاری در بانوان به دلیل نزدیک شدن زمان پریودی است و عمدتا به محض پریود شدن، شرایط استیبل می شود. یکی از فوایدی که برای گلاب وجود دارد آرامش بخشی آن است. بانوانی که در بازه زمانی قبل از پریودی ویژگی های گفته شده در آن ها بروز می کند گلاب استشمام کنند تا رایحه بی نظیر آن سبب تسکین روحیاتشان شود. استفاده از گلاب بر روی پوست دست و صورت نیز می تواند مفید باشد. خصوصیات بی نظیر گلاب باعث شده تا از آن با نام ماده ضد افسردگی نام ببرند.

عده ای از بانوان در زمان قاعدگی درد زیادی را در ناحیه شکمی تحمل می کنند. از آنجایی که توصیه شده در این زمان تا حد امکان داروی شیمیایی مصرف نشود، بانوان نسبت به این مسئله احساس مسئولیت دارند. در چنین شرایطی یکی از بی ضررترین تسکین دهنده ها می تواند خواب باشد. خوب است بدانید گلاب از جمله مواد موثر در خواب آوری بوده و افراد زیادی از آن به همین منظور استفاده می کنند. توصیه ما این است که از فواید بی نظیر گلاب غافل نشوید. به سایت سیب سر بزنید و مقالات مفید بیشتری را در این زمینه مطالعه کنید.

 

مطلب پیشنهادی

آیا آب آوردن زانو خطرناک است

  در مفاصل بدن به طور طبیعی مقداری آب وجود دارد که اجازه نمی دهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳