جمعه , 14 اردیبهشت 1403 - 8:26 بعد از ظهر

داروی گیاهی برای آزاد شدن تخمک از فولیکول

 

در طب سنتی داروهای گیاهی متعددی برای مشکلات مرتبط با تخمدان وجود دارد. داروهای گیاهی در مقایسه با داروهای شیمیایی ضرر کمتری برای بدن دارند که به همین دلیل استفاده از آن‌ها بهتر است. برای استفاده درست از داروهایی که در طب سنتی برای مشکلات تخمدان معرفی شده ‌اند، ابتدا باید با رایج‌ ترین مشکلات این دو غده مهم آشنا شویم.

بیشترین مشکلات مرتبط با تخمدان‌ ها کیست‌ها هستند که بسیار رایج بوده و در اغلب بانوان حداقل یک بار بروز پیدا کرده است. البته برخی افراد ممکن است اصلاً متوجه وجود کیست در تخمدان نشوند، زیرا که اغلب کیست‌ها بدون درد و علائم هستند.

۱۰ داروی گیاهی برای فعال شدن تخمدان که معجزه می‌کند

از آنجایی که تخمدان‌ ها دو غده مهم در بدن هستند و نقش بسیار مهمی را نیز ایفا می ‌کنند، بهتر است برای بررسی مشکلات به وجود آمده به پزشک متخصص مراجعه نمایید. با مراجعه به پزشک در صورتی که مشکل مهم و مشکل ‌ساز بود می‌ توانید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید. با این حال بسیاری از داروهای گیاهی نیز برای کمک به بهبود مشکلات به وجود آمده برای تخمدان ها اثر گذار هستند.

مزیت داروهای گیاهی این است که برای درمان، بهبود و پیشگیری مورد استفاده قرار می‌ گیرند و ضررهای دارو های شیمیایی را نیز به بدن وارد نخواهند کرد. داروهای گیاهی که به فعال شدن تخمدان کمک می ‌کنند و باعث تقویت و سلامت باروری آن ها می‌ شوند، شامل مواردی همچون زنجبیل، برگ گزنه، چای سبز، مارچوبه، شبدر قرمز، گیاه ماکا، نخل اره ای، پای شیر، آشواگاندا و کوهوش سیاه می ‌شود. در ادامه به بررسی خواص هر یک از این گیاهان می ‌پردازیم.

زنجبیل

زنجبیل یکی از قوی‌ ترین گیاهان برای تقویت غده‌ های جنسی و تقویت باروری آن ‌ها به شمار می‌آید. تقویت تخمدان‌ ها با دارو هایی که در طب سنتی برای سلامت جنسی معرفی شده‌ اند، می‌ تواند منجر به جلوگیری از بسیاری مشکلات رایج شود. تاثیرات این گیاه به قدری است که به عنوان دارویی معجزه آسا برای تقویت تخمدان شناخته می ‌شود.

برگ گزنه

این برگ از دیگر گیاهانی است که هنگام مواجهه با برخی مشکلات تخمدان مورد استفاده قرار می‌ گیرد. برگ گزنه دارای انواع ویتامین ‌های مفید و املاح معدنی است که در سلامت غدد جنسی بانوان نقش پر رنگی دارد. این گیاه همچنین باعث کمک به فرایند تخمک گذاری می ‌شود. استفاده از برگ گزنه سلامت باروری شما را تقویت کرده و همچنین عاملی اثر گذار برای کاهش درد ها و علائم قاعدگی است. استفاده از این گیاه می‌تواند به صورت دمنوش یا جوشانده و یا اضافه کردن آن به چایی باشد.

چای سبز

چای سبز دارای آنتی اکسیدان فراوان است و می‌تواند منجر به تقویت تخمدان‌ ها شود. تقویت تخمدان ‌ها نیز باعث جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات رایج می شود. این داروی گیاهی با تحریک نوعی هورمون جنسی به نام گلوبولین سبب کاهش استروژن و آندروژن خواهد شد و در نتیجه فرایند تخمک گذاری را تسهیل می ‌کند.

مارچوبه

این گیاه سرشار از ویتامین c است که به همین دلیل می‏ تواند رادیکال های آزاد را کاهش داده و نه تنها احتمال ابتلاء به سرطان را کاهش می‏دهد، بلکه سبب تقویت تخمدان نیز می ‏شود.

شبدر قرمز

شبدر قرمز به باوروی بهتر و تحریک تخمک گذاری کمک می کند. این گیاه سطح ایزوفلاون را افزایش داده و منجر به بهبود باوروی می شود. تنظیم زمان قاعدگی نیز از دیگر خواص شبدر قرمز محسوب می‏شود.

گیاه ماکا

این گیاه برای ایجاد تعادل هورمون های جنسی بسیار کاربردی و شناخته شده است. استفاده از این دارو گیاهی هم برای بانوان و هم آقایان مفید است، زیرا سبب افزایش باروری می شود. همچنین این گیاه به دلیل داشتن مقادیر زیادی مواد مغذی و معدنی می تواند تاثیر مثبتی در دوره قاعدگی و همچنین تخمک گذاری داشته باشد.

نخل اره‌ای

این گیاه برای کسانی که دچار سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند، مناسب است. در واقع این سندروم باعث بروز مشکل در تخمک‌گذاری می‌شود و استفاده از آن به همراه گیاه پنج انگشت برای رفع این مشکل بسیار موثر است.

پای شیر

تنظیم شدن عادت ماهیانه با استفاده از گیاه پای شیر میسر می‌شود. پای شیر به افزایش تخمک‌گذاری نیز کمک می‌کند. کسانی که می‌خواهند شانس بارداری بیشتری داشته باشند، می‌توانند از این گیاه استفاده کنند.

آشواگاندا

این گیاه یک گیاه بومی هندی است و با استفاده از آن تخمک‌گذاری در بدن شما تنظیم می‌شود. این گیاه از فواید بسیاری برای زنان برخوردار است، این فواید شامل، کاهش استرس و تقویت غدد درون است.

کوهوش سیاه

استفاده از این گیاه باعث تنظیم چرخه قاعدگی می‌شود و تخمک‌گذاری را کنترل می‌کند. تقویت غدد درون ریز نیز جزء مزیت‌های استفاده از این گیاه است. این گیاه درد دوران قاعدگی که شامل درد بدن و سردرد است را از بین می‌برد.

در نهایت توصیه می‏ شود تغییرات به وجود آمده در فرایند قاعدگی را جدی گرفته تا در صورت بروز مشکل با تشخیص به موقع بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید. همچنین با مصرف گیاهان دارویی به صورت دمنوش می توانید غدد های جنسی را تقویت و باعث عملکرد بهتر آن ها شوید.

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *