پنجشنبه , 27 اردیبهشت 1403 - 3:40 قبل از ظهر

اختلاف سنی داریوش مهرجویی و همسرش

داریوش مهرجویی، فیلم‌ساز و نویسنده مشهور ایرانی، در تاریخ 17 آذر 1318 در تهران متولد شد. وی در تاریخ 22 مهر 1402 در شهر کرج به علت قتل در ویلای شخصی درگذشت و در آن زمان 83 سال داشت. او در زمینه‌های مختلفی مانند سینما، تئاتر و تلویزیون فعالیت می‌کرد. داریوش مهرجویی دارای مدرک لیسانس فلسفه بود و در دوران فعالیت‌های خود به عنوان فیلم‌ساز و نویسنده شناخته شد. وی در سال‌های 1346 تا 1402 در عرصه هنری فعالیت می‌کرد و آثار متعددی در سینما و تئاتر به جا گذاشت، همچنین داریوش مهرجویی دارای قدی بلندی بود که به 178 سانتیمتر می‌رسید. او دو بار ازدواج کرده بود که همسر اول او فریار جواهریان بود و همسر دومش وحیده محمدی فر بود. این دو فرد هرچند با اختلاف سنی قابل توجهی داشتند، اما از زندگی مشترک خود لذت می‌بردند. برای محاسبه اختلاف سنی داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر، با نگاهی به بیوگرافی داریوش مهرجویی و همسرش می توان متوجه این تفاوت سنی شد. از آنجایی که داریوش مهرجویی متولد 17 آذر ماه 1318 بوده و سن همسر داریوش مهرجویی طبق تاریخ تولدش یعنی هم 19 بهمن 1347، 55 سال ثبت شده است، پس بنابراین داریوش مهرجویی از همسر دومش 29 سال بزرگتر بوده و تفاوت سنی آنها چیزی نزدیک به 30 سال بود.

اختلاف سنی داریوش مهرجویی و همسرش

سن همسر داریوش مهرجویی

وحیده محمدی فر، همسر دوم داریوش مهرجویی، متولد 19 بهمن 1347 در تهران بود. او یک هنرمند چندجانبه بود و در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کرد. وحیده محمدی فر فیلمنامه‌نویس، طراح لباس، و دستیار کارگردان بود. او رشته روان‌شناسی را از دانشگاه تهران فراگرفته بود. وحیده محمدی فر نزدیک به دو دهه به‌عنوان همکار و همسر داریوش مهرجویی فعالیت می‌کرد. او در صنعت سینما و تئاتر به‌عنوان فیلمنامه‌نویس و همکار در تولید آثار متعددی شناخته شده بود. به عنوان مثال، وحیده محمدی فر در سال 1390 برای فیلم “نارنجی‌پوش” از سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه‌نویسی شد. همچنین، در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر برای نگارش فیلم‌نامه “مهمان مامان” نیز نامزد جایزه سیمرغ بلورین فیلم‌نامه‌نویسی شده بود.

سن همسر داریوش مهرجویی

 فرزندان و خانواده داریوش مهر جویی

داریوش مهرجویی ابتدا با فریار جواهریان، یکی از مشهورترین معماران مهندسی ایران، ازدواج کرد و دو فرزند به نام‌های مریم و صفا دارند. سپس، با وحیده محمدی فر ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک دختر به نام مونا است. ژیلا مهرجویی، خواهر داریوش مهرجویی، در یازدهم مهر 1324 متولد شد. او یک طراح صحنه و لباس معروف ایرانی بود و در صنعت سینما به افتخارات زیادی دست یافت. او به طراحی صحنه و لباس در فیلم‌های معروفی مانند “اجاره نشین‌ها”، “هامون”، “بانو”، “سارا”، “لیلا”، “بوی کافور، عطر یاس” و “ننه گیلانه” پرداخت. ژیلا مهرجویی توانسته است در جشنواره‌های معتبر سینمای ایران موفقیت‌های چشمگیری کسب کند. او در هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای طراحی صحنه و لباس در فیلم “بوی کافور عطر یاس” جایزه سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس را از آن خود کرد. همچنین، در بیستمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم “خانه‌ای روی آب” نیز جایزه سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس را کسب کرد. به علاوه، در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر به همراه شعله نواب تهرانی برای فیلم “آتش سبز” جایزه سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس را از آن خود کرد. این دستاوردها نشان‌دهنده توانایی و استعداد بزرگ ژیلا مهرجویی در زمینه طراحی صحنه و لباس در صنعت سینما بودند.

مطلب پیشنهادی

افشا جزئیات مشکوک و وحشتناک قتل داریوش مهرجویی و همسرش

افشا جزئیات مشکوک و وحشتناک قتل داریوش مهرجویی و همسرش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در یک حادثه ناگوار، داریوش مهرجویی و همسرش در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *